כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
צווים יוצאו

משרד האוצר בהודעה חריגה: "מעולם לא קרה מצב כזה"

ארגון המורים הודיע למורים להמשיך בעיצומים, לאחר שהתברר כי משרד האוצר מתכנן לדחות את החתימה על הסכם השכר החדש | משרד החינוך מודיע בתגובה כי בכוונתו להוציא צווי מניעה

משרד האוצר בהודעה חריגה: "מעולם לא קרה מצב כזה"
כיתת לימוד צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

רק חמישה ימים חלפו מפתיחת הלימודים וכבר חזרנו לדבר על עיצומים וצווי מניעה. משרד החינוך הודיע כי בכוונתו להגיש בקשה לצווי מניעה נגד עיצומי ארגון המורים שהוכרזו אמש (שלישי). במקביל לכך, הממונה על השכר במשרד האוצר, אפי מלכין, אמר בגל"צ: "מעולם לא קרה מצב שאחרי שחתמו על ההסכם - נמשכו העיצומים. תמיד יש פער בין הסיכום העקרוני לבין החתימה".

רן ארז כתב היום לשר החינוך יואב קיש כי "מיד לאחר שארגון המורים עמד בהתחייבותו והסיר את איום השביתה, הודיע משרד האוצר שיידרשו לו שלושה חודשים לחתום על ההסכם הקיבוצי, וכי הוא מסרב לבקשת ארגון המורים לשלם במשך הזמן הזה את תוספות השכר בדרך של מקדמות. במקום לוודא שמשרד האוצר מבצע את התחייבותיו, הודעת שבכוונתך לחזור לערוץ הלעומתי ולבקש צווי מניעה. ארגון המורים נכון היה לפתוח את שנת הלימודים כסדרה, להגיע להבנות אף ללא חתימה ולפעול לעיגון ההסכמות בהסכם קיבוצי מיד, בעוד שמשרדי החינוך והאוצר לא ביצעו ולו התחייבות אחת. אני מצטער על בחירתך לחזור לזירת העימות".

אתמול פורסם כי יו"ר ארגון המורים רן ארז כועס על כך שלטענתו במשרד האוצר לא מעוניינים לשלם את הפעימה הראשונה של 800 שקלים במשכורת ספטמבר.  בעקבות כך הודיע כי יתקיימו עיצומים כגון איסור על קיום פעילויות מחוץ לכותלי בית הספר אחרי יום הלימודים ומתן ציונים ותעודות.

בתגובה, במשרד האוצר זעמו לאחר האיום החדש של ארגון המורים העל-יסודיים להשבית את הלימודים, בטענה שהאוצר לא עומד בהסכמים. "מיד לאחר ההסכמות אליהם הגיעו הצדדים, ארגון המורים הורה למוריו להמשיך בעיצומים", נמסר מהמשרד. "המשך העיצומים והפגיעה בתלמידים לאחר הגעה להבנות אינם בגדר התנהלות מקובלת".

יואב קיש משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד