כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"הכל נהרס"

שיטפונות בחו"ל: מאות ישראלים תקועים ללא חשמל ומים

אבידות קשות בעקבות הסופה 'דניאל' שמכה ביוון, טורקיה ובולגריה. עד כה 12 הרוגים לצד כמה נעדרים • סמדר אימור, תיירת ישראלית ביוון תיארה את המצב: "אין לנו מים וחשמל, ואנחנו לא יודעים אם תגיע אספקה של מים בעתיד"

שיטפונות בחו"ל: מאות ישראלים תקועים ללא חשמל ומים
השטפונות ביוון צילום: באדיבות חברת פספורטכארד ומגנוס איתור וחילוץ

הסופה "דניאל" ממשיכה להכות גם היום (רביעי) ביוון, טורקיה ובולגריה, כאשר גורמים רשמיים מוסרים שלפחות 12 בני אדם נהרגו כתוצאה מנזקיה. בנוסף, ישנם שלושה נעדרים בקרבת העיר וולוס ביוון,

ביוון הסופה גרמה לשיטפונות קטלניים וכאמור, שניים נהרגו במדינה ושלושה נוספים נעדרים. השירות המטאורולוגי של המדינה אמרו שבפרק זמן של 24 שעות ירדו במחוז מגנסיה בין 600 ל-800 מ"מ גשם.

שליח 'כאן חדשות' ליוון, איציק זוארץ, דיווח מחצי האי פיליון במרכז יוון, שנכון לשעה זו מצוי במוקד הסערה, וסיפר על מאות ישראלים שמנסים להימלט מהאזור, תוך כדי היתקלויות בקשיים רבים כתוצאה מקריסת גשרים וכבישים הרוסים. הנסיבות הקשות גרמו לחוסרים במזון ומים, ואי אספקת חשמל למרבית היוונים והישראלים באזור.

סמדר אימור, שנמצאת בחופשה משפחתית במחוז פיליון ביוון, סיפרה ל'כאן חדשות' על החופשה שהשתבשה: "יש הרבה נזקים בכבישים ודרכים ואי אפשר להתנייד עם מכוניות".

"אנחנו כרגע בלי חשמל ומים, אז הלכנו לסופרמרקט להביא כמה בקבוקי מים", סיפרה אימור. "אבל אנחנו לא יודעים אם תהיה אספקה של מים לסופרמרקט עצמו בעתיד", אמרה והוסיפה כי היא ומשפחתה "בהרגשה שכל מה שיכל להיהרס - נהרס".

בטורקיה ישנם ארבעה נעדרים בשל שיטפונות במחוז קירקלארי הסמוך לגבול בולגריה עם יוון. לדברי שר הפנים הטורקי, עלי ירליקיה הנעדרים הם חלק מקבוצה של 12 בני אדם ששהו באזור לרגל חופשה. השר הוסיף כי כוחות ההצלה איתרו במחוז ארבע גופות וחילצו כשמונה בני אדם ממצבים מסוכנים.

ראש ממשלת בולגריה, ניקולאי דנקוב הודיע כי שני בני אדם נהרגו כתוצאה משיטפונות שפקדו את החופים הדרומיים של הים השחור. מאות בני אדם ששהו באזור לרגל חופשות פונו מהאזור. בבולגריה ציינו כי הצפות היו נדירות מאוד בים השחור – אך מדובר בתופעה מתגברת בשל שינויי האקלים.

בעקבות הדיווח העדכני על כך שעשרות מבוטחי פספורטכארד נצורים בצפון יוון, ושמזג האוויר לא צפוי להשתפר ביממה הקרובה, נערך צוות חילוץ של פספורטכארד ומגנוס איתור וחילוץ, לחלץ את הנצורים במקום. מזג האוויר הסוער והשטפונות בצפון יוון, גורמים לניתוקי חשמל, מים ובעיה של מחסור במזון.

בפספורטכארד מטפלים כעת בשני מקרי מצוקה, האחד פינוי רפואי של זוג מבוגרים שחשו ברע ונזקקים לפינוי רפואי, ומשפחה עם ילדים קטנים שנצורים בבניין דירות ואין להם דרך להתפנות מהמקום וכן נגמר להם המזון.

בשלב זה לא ידוע על מטיילים הנמצאים במצב של סכנה, עם זאת כל מי שבמצוקה במקום המצאו, מתבקש ליצור קשר ואנו נפעל לחילוצו.

יוון סופה דניאל שטפונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד