י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מסר לשוק

ההעלאות יימשכו? ההצהרה המפתיעה של נגיד בנק ישראל

נגיד בנק ישראל אמר היום בקשר למחירי הנדל"ן כי "אנחנו לא רוצים שהירידה במחירי הדירות תהיה בבום על קולי" | "נגיד בנק ישראל חייב לשמור על עצמאות הבנק. זה בוודאי נכון בתקופה שבה כל מוסדות השלטון מאותגרים כמו בתקופה הנוכחית"

ההעלאות יימשכו? ההצהרה המפתיעה של נגיד בנק ישראל
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל התארח היום בוועידת הנדלן של 'דה מרקר' וסיפר כמה כותרות מעניינות. הנגיד התייחס לניסיונות למתן את האינפלציה באמצעות העלאות הריבית ואמר כי "הצלחנו למתן את האינפלציה ל-3.3% וצופים שמגמת ההתמתנות תימשך. זו ירידה שהיא בסך הכל טבעית בהינתן כל מה שקורה בעולם, והמטרה בסוף היא להביא לירידה באינפלציה. אנחנו רואים ירידה בצריכה, איתותים בכרטיסי האשראי, וכל עוד נישאר שם ונצליח להוריד את האינפלציה, אנחנו במצב טוב".

על האפשרות שיחליט להמשיך להעלות את הריבית בחודשים הקרובים, השיב כי לא צריך "להסתנוור מאינפלציה של 3.3%, בסוף היעד שלנו הוא להגיע ל-1%-3% ואנחנו מודעים לכך שכשאתה מעלה את הריבית זה משפיע על נוטלי ההלוואות. אבל כל עוד לא יהיו הפתעות, והמדיניות המוניטרית היא להחזיר את האינפלציה חזרה ליעד, יש הסתברות לא מבוטלת שנצטרך להעלות את הריבית".

לפני יומיים הוועדה המוניטרית בבנק ישראל החליטה כי אין בכוונתה להעלות את הריבית מעבר ל4.75% זאת הפעם השניה ברציפות, לאחר שגם בפעם הקודמת, לאחר עשר העלאות רצופות, הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה להותיר את הריבית על כנה. המשמעות היא שהריבית הבסיסית במשק לא תשתנה ותישאר ברמה של 4.75%. ריבית הפריים תישאר 6.25%. הרקע להחלטה הוא ככל הנראה ההאטה בקצב האינפלציה. מדד המחירים לצרכן עלה בחודש יולי ב-0.3% ובשנים עשר החודשים האחרונים עלה המדד ב-3.3%.

 

 

בנק ישראל אמיר ירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד