כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"אל לארה"ב להתערב בענייניה של ישראל"

אחרי שהבית הלבן הביע את דעתו על חוק הלאום המסעיר בימים אלו את הזירה הפוליטית, בנט לא נשאר חייב, ותוקף - "את ענייני מדינת ישראל, אנחנו ננהל" • "הישראלים צריכים להחליט איזה מדינה הם רוצים, ואין לאף אחד זכות להתערב בזה" • אתמול הוסכם בקואליציה לדחות את ההצבעה • חה"כ אילטוב לבחדרי: "יש להרגיע את הרוחות"

בנט, פלאש90
בנט, פלאש90

הסערה הפוליטית סביב חוק הלאום הגיעה גם לארה"ב, במחלקת המדינה האמריקנית בוושינגטון הביעו אמש (ב) הסתייגות מהחוק ואמרו כי הם מצפים מישראל לשמור על המחויבות שלה לערכים הדמוקרטים. מי שלא נשאר חייב לאמריקאים והגיב לדברים, הוא יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט שאמר: "ארצות הברית לא צריכה להתערב בענייני הפנים של מדינת ישראל".

"אני אומר לאמריקנים שאת ענייני מדינת ישראל אנחנו ננהל, אנחנו צריכים להתמודד עם המשמעויות של איזו מין מדינה אנחנו רוצים. בסוף זאת הבעיה שלנו, זאת בעיה פנימית ואני לא חושב שלאף אחד יש זכות להיכנס לזה". , את הדברים אמר השר בנט בראיון לתוכנית "בוקר טוב ישראל" עם אסף ליברמן.

יצויין שאתמול (ב) בשעות הצהריים הגיעו להסכמה בהנהלת הקואליציה לדחיית ההצבעה לשבוע הבא ולא כפי שתוכנן - ביום ברביעי במליאת הכנסת. את הצעת הפשרה הוביל יו"ר סיעת ישראל בתינו ח"כ רוברט אילטוב.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" אתמול לאחר דחיית ההצבעה, אמר יוזם הדחיה ח"כ רוברט אילטוב: "ביקשתי לדחות את ההצבעה בשבוע. אנו במשבר קואליציוני, זה לא הזמן לדון בחוק עקרוני כמו הלאום, צריך להרגיע את הרוחות ואז לדון ברוגע בחוק".
הצבעה ארצות הברית בנט חוק הלאום פלאש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד