כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
רודן ודיקטטור

לוקשנקו אסר על בלארוסים לחדש את הדרכונים שלהם בחו"ל

הדיקטטור של בלארוס אלכסנדר לוקשנקו אסר על אזרחי בלארוס לחדש את הדרכונים שלהם או להשיג דרכון חדש בחו"ל. עכשיו אזרחי בלארוס צריכים להגיע לבלארוס כדי לעשות את זה. לא יהיה ניתן לעשות ייפוי כוח גם במדינה אחרת

מחאה בבלארוס נגד לוקשנקו
מחאה בבלארוס נגד לוקשנקו צילום: pixabay

שגרירויות וקונסוליות של בלארוס יפסיקו להנפיק דרכונים חדשים ולחדש דרכונים ישנים, הצו נכנס לתוקף היום.

כעת בלארוסים המתגוררים דרך קבע מחוץ למדינה יוכלו להשיג או להחליף דרכון רק בבלארוס. בנוסף, דרכון ביומטרי לאזרח בלארוס המתגורר דרך קבע בחו"ל יונפק על ידי משרד החוץ או משרד הפנים, המשרדים הללו יעסקו גם בהחלפת דרכונים ביומטריים. בעבר, ניתן היה לעשות זאת על ידי נציגויות דיפלומטיות או משרדים קונסולריים בחו"ל.

משרד החוץ הבלארוסי מסר כי נציגויות בחו"ל "אינם מורשים עוד" לטפל בנושאים של הנפקה, החלפה או חידוש של "כל סוגי הדרכונים ותעודות הזיהוי". ניתן לעשות זאת בשטחה של בלארוס, הוסיף המשרד. ערעורים שהוגשו לפני כניסת הצו לתוקף יידונו באותו אופן. המחלקה הקונסולרית של שגרירות בלארוס בג'ורג'יה מסרה כי מי שהמתין להגשת מסמכים לדרכון אלקטרוני לא יוכל עוד לקבל אותו לאחר כניסת הצו לתוקף.

הצו החדש קובע כי על מנת לרשום עסק הקשור ברכוש בבלארוס יש צורך בנוכחות הבעלים או ייפוי כוח שניתן בבלארוס, כעת לא יהיה ניתן לאשר את ייפוי הכוח בקונסוליות ובשגרירויות של בלארוס במדינות אחרות. לטענת גורמי אופוזיציה, ההחלטה השערורייתית מגיעה כדי לשלוט על היוצאים ונכנסים בלארוס.

הצו מציין גם כי הקונסול "במקרים והליכים שנקבעו בחקיקה של הרפובליקה של בלארוס" רשאי להחרים דרכונים של אזרחי בלארוס. כעת אזרח בלארוס במדינה זרה יכול לעזוב את השגרירות ללא דרכון וזה יהיה "חוקי" מנקודת המבט של הרשויות הבלארוסיות.

 

אלכסנדר לוקשנקו בלארוס דרכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד