ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

כבר לא מינימום: חוזה חדש לאלפי עובדי חברת אסם

הסכם שכר חדש באסם נסטלה. ההסתדרות והנהלת אסם חתמו על הסכם קיבוצי ארצי לכ-3,100 עובדי החברה ובמרכזו קביעת שכר מינימום מפעלי, תוספת ותק והעלאת שכר של כ-10%

כבר לא מינימום: חוזה חדש לאלפי עובדי חברת אסם
בובה במבה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ההסתדרות וחברת אסם נסטלה חתמו על הסכם קיבוצי בחברה. ההסכם יחול על כ-3,100 עובדי אסם המועסקים באתרי החברה ברחבי הארץ והוא יהיה בתוקף לחמש שנים (רטרואקטיבית מ-1 באפריל 2022 ועד סוף מרץ 2027). במרכז ההסכם, שכר מינימום מפעלי של 6,000 שקל אשר יעלה בהדרגה ל-6,400 שקל עד 2026.

הוסכם גם על העלאת שכר שנתית מדי חודש אפריל (בסך כולל של כעשרה אחוזים בחמש פעימות). ההסכם, שהוביל יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו, נחתם במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל אסם אבי בן-אסאייג ונציגי הוועדים.

עוד בהסכם:

תוספות שכר של מאות שקלים בשלוש פעימות לעובדים ותיקים.
מנגנון הגנה בפני אינפלציה.
הגדלה של השי השנתי לחגים ל-1,120 שקל.
הגדלה של השתתפות מעסיק בנופש ל-900 שקל.
מענק פרישה מוגדל (עד סכום של 13 אלף שקל בפרישה אחרי 35 שנות עבודה).

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הגיב ואמר: "מדובר בבשורה חסרת תקדים לעובדי אסם נסטלה ולאלפי משפחות במדינת ישראל. ההסכם הזה מעניק שכר מינימום הגבוה משמעותית מהחובה בחוק, והוא גם מייצב את אסם נסטלה כחברה שמעריכה את עובדיה, וגם מעודד עובדים נוספים להצטרף לתעשייה, כך שכולם יוצאים נשכרים. זהו הסכם שכל העובדים יתוגמלו ממנו - במפעלים, בפסי הייצור, בהובלה ובהפצה – והוא שם את האדם העובד במרכז. ההסתדרות תמשיך לפעול בכל כוחה לחיזוק התעשייה הישראלית. אודה ליו"ר הסתדרות המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו וצוותו, וכן להנהלת אסם בראשות אבי בן אסאייג. כולי תקווה שחברות נוספות בענף התעשייה ילכו אותה הדרך, עלו והצליחו".

מנכ"ל אסם נסטלה, אבי בן אסאייג, אמר: "בתום חודשים של עבודה, ובשיתוף פעולה פורה בין הנהלת הארגון לבין כל ועדי העובדים וצוותי ההסתדרות, חתמנו הסכם עבודה רוחבי לחמש שנים מתוך חשיבה ארוכת טווח לטובת רווחת העובדים, עתיד החברה וחוסן תעשיית המזון הישראלית. אין ספק כי אלפי עובדי המפעלים והשטח שלנו מהווים את עמוד השדרה של התעשייה הישראלית ומשכך הוא בעל חשיבות גדולה. אני גאה בכך שבמסגרת ההסכם, נהיה הראשונים שמעניקים שכר מינימום מפעלי בסך 6,000 שקל , כשלצד הישג משמעותי זה הישגים נוספים ובהם תוספות שכר באופן מדורג, הגדלת תקציבי הרווחה הארגוניים ועוד. אני רוצה להודות לנציגי ועד העובדים וכמובן ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וכן ליו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו על שיתוף הפעולה. מאז ומתמיד אסם נסטלה שמה לנגיד עיניה את טובת העובדים המהווים את ליבת הארגון ונמצאים בראש סדרי העדיפויות של החברה ואין ספק שההסכם משקף המשך תפיסה זו. כך נמשיך לפעול תוך שמירה על עשייה וצמיחה ואני מאחל שנה טובה ומוצלחת לכולנו."

אסם נסטלה ההסתדרות הסכם קיבוצי העלאת שכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד