י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חכי"ם חרדים ביקשו דיון: לא להעביר כסף לרש"פ

קבוצת חברי כנסת חרדיים דורשים לקיים דיון מהיר בוועדת חוץ וביטחון על מנת למנוע העברת כספים המיועדים למשפחות מחבלים

משלם למחבלים? אבו מאזן, פלאש90
משלם למחבלים? אבו מאזן, פלאש90

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, ח"כ ניסים זאב וח"כ אורית סטרוק הגישו בקשה למזכירות הכנסת לקיים דיון מהיר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת בדרישה שלא להעביר כספים לרשות הפלשתינית, ואשר מיועדים לתשלום משכורות למחבלים ובני משפחותיהם.

הרשות הפלשתינית משלמת משכורות לכל המחבלים הכלואים ולבני משפחותיהם, ללא הבדל ארגוני. המדובר בכ- 6,000-7,000 מחבלים והסכום מוערך בעשרות מיליוני שקלים מידי חודש.

המשכורת הממוצעת למחבל כלוא היא 3,500 ₪ לחודש כאשר להשוואה: השכר הממוצע ברש"פ הוא 2,750 ₪ לחודש. והאבטלה היא קרוב ל 30%. המשמעות היא ש"משתלם" כלכלית להיות מחבל או בן משפחה של מחבל, וזאת מבקשים קבוצת חברי הכנסת לשלול.

מדינת ישראל גובה את המיסים של הרשות הפלשתינית ומעבירה את כספי המיסים. דרישת החכ"ים לכסות חלק מהחוב של הרשות הפלסטינית לחברת החשמל באמצעות קיזוז משכורות המחבלים. בזמן מבצע 'שובו אחים' לדוגמה, התקבלה החלטה בקבינט המדיני ביטחוני להקפיא את כספי המיסים בסך 22 מיליוני שקלים.

בדיון המהיר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת מבקשים חברי הכנסת מהממשלה שלא להעביר את הכספים לרשות הפלשתינית ואשר מגיעים למחבלים ומשפחותיהם.

ח"כ מנחם אליעזר מוזס: "זו שערורייה שבסופו של התהליך כספי המיסים שלנו הישראלים מגיעים לידיהם של המחבלים. זו דלת מסתובבת והגיע הזמן לעשות סוף לסיוע של המדינה להסתה ולרצח. אותו הדבר אנחנו רואים בתקצוב של המדינה את בתי הספר במזרח ירושלים שמלמדים בהם הסתה צרופהנגד מדינת ישראל והעם היהודי".

ח"כ אורית סטרוק: "תשלום משכורות למחבלים ע"י אבו מאזן הוא עידוד ומימון טרור.
הכנסת חייבת לקבל דין וחשבון אמתי בנושא זה, גם כדי לדעת מיהו ה"פרטנר" שלנו, וגם כדי לוודא שמדינת ישראל אינה שותפה לכך, אפילו לו שותפות-בהעלמת-עין".


חרדים ירי רשות פלסטינית מכות אבו מאז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד