ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
אין רוב

דיווח: שישה ח"כים בליכוד הצהירו שלא יתמכו בחוק גיוס חדש

בתום הישיבה הלילית שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם גלנט וסמוטריץ' התברר כי גרעין המחלוקת בין שני השרים עדיין קיים. בתוך כך, על פי הדיווח 6 חברי כנסת מהליכוד אמרו בשיחות סגורות שלא יצביעו בעד נוסח חוק הגיוס אותו דורשים בינתיים השרים פרוש וגולדקנופף

דיווח: שישה ח"כים בליכוד הצהירו שלא יתמכו בחוק גיוס חדש
השרים גלנט וסמוטריץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הישיבה הלילית על חוק הגיוס וחוק הוקרת המשרתים שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם השרים יואב גלנט ובצלאל סמוטריץ' הסתיימה כשנותר פער גדול בין שני השרים על אחוז הכסף שילך מרווחי המדינה בעקבות הורדת גיל הפטור לטובת חוק יוקרת השירות.

בתוך כך, על פי דיווח בגל"צ ‏ברמה הפוליטית - 6 חברי כנסת מהליכוד אמרו בשיחות סגורות שלא יצביעו בעד נוסח חוק הגיוס שדורשים בינתיים פרוש וגולדקנופף.

נזכיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש דיון עם השרים יואב גלנט ובצלאל סמוטריץ׳ על חוק הוקרת המשרתים עליו יש מחלוקת בין משרד האוצר למשרד הביטחון מה שמונע התקדמות בשיחות על חוק הגיוס.

המחלוקת בין גלנט וסמוטריץ על החוק היא לא רק עניין תקציבי אלא גם עקרוני, גלנט רוצה לתגמל משרתים באופן משמעותי אבל שר האוצר סמוטריץ' סבור שזה יהרוס את מודל צבא העם לטובת מודל צבא שכירי חרב.

יצוין כי בהחלטת הממשלה שנחשפה ב'בחדרי חרדים' בה הוסמך שר הביטחון יואב גלנט להורות לצה״ל שלא לגייס את בחורי הישיבות לאחר פקיעת החוק, נקבע כי בתוך 45 ימים יובא סיכום של שרי הביטחון והאוצר בפני ראש הממשלה בנוגע לחוק הוקרת המשרתים. בפועל, מאז ההחלטה עברו למעלה מחודשיים והמחלוקת עדיין לא נפתרה.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לחרדים כי מיד אחרי החגים יפורסם תזכיר חוק. בדיון שהתקיים השבוע אצל מזכיר הממשלה יוסי פוקס הבהירו ביהדות התורה פעם נוספת שבלי חוק הגיוס אין ממשלה.

חוק הגיוס בנימין נתניהו יואב גלנט בצלאל סמוטריץ' הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד