כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חתנו של טראמפ

המשקיע היהודי רוכש נתח ניכר מפעילות הרכב של קבוצת שלמה

חחנו של טראמפ ישקיע באמצעות קרן אפיניטי פרטנרס 570 מיליון שקל בחברת ליסינג בארץ. הקרן גייסה 3 מיליארד דולר ממשקיעים ממדינות המפרץ, בעיקר מסעודיה  

המשקיע היהודי רוכש נתח ניכר מפעילות הרכב של קבוצת שלמה
אסי שמלצר (מימין) וג'ארד קושנר צילום: עזרא לוי

ענף הרכב הישראלי כמרקחה: קרן ההשקעות אפיניטי פרטנרס שבין השותפים בה נמנה ג'ארד קושנר ובכירים סעודים תשקיע כ-570 מיליון שקל בעסקי הרכב והאשראי של קבוצת שלמה. קבוצת שלמה הוקמה על ידי שלמה שמלצר המנוח ומנוהלת על ידי בנו אסי שמלצר ואילו אפיניטי פרטנרס נוסדה על ידי ג'ארד קושנר, חתנו היהודי של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בשנת 2021.

לדברי אסי שמלצר, יושב ראש קבוצת שלמה: "אנו גאים על כניסתה של קרן אפיניטי לשותפות עם קבוצת שלמה, המובילה את ענף הרכב בישראל מזה שנים רבות. מדובר בצעד משמעותי ואסטרטגי ומהווה ציון דרך היסטורי בפעילות הבינלאומית של הקבוצה ופוטנציאל אדיר להצפת ערך, בפרט בתחומי ההשכרה, הליסינג והאשראי.

היום, מפעל החיים, שהקים אבי שלמה שמלצר ז"ל, חוצה את גבולות המזרח התיכון ועומד בפני פריצת דרך. שיתוף הפעולה עם ג'ארד קושנר ואפיניטי מסמל את המזרח התיכון עליו אבי תמיד חלם, אזור שבו ישראל היא שחקנית משמעותית עם פוטנציאל מתעצם לשגשוג כלכלי". לדברי קושנר: "אנו בטוחים בתחזית הצמיחה ארוכת הטווח עבור ישראל וכלל המזרח התיכון החדש. הצמיחה ההיסטורית של קבוצת שלמה היתה איתנה כסלע והעתיד שלה צופן לה המון הזדמנויות מרגשות."

לפי הודעתה הרשמית של קבוצת שלמה: "קבוצת שלמה הודיעה ביום ד' 6 בספטמבר 2023, כי התקשרה בהסכם השקעה למכירת כ-15% מהון המניות של חברת הרכב והאשראי של הקבוצה לקרן ההשקעות האמריקאית אפיניטי פרטנרס, שהוקמה ומנוהלת על ידי ג'ארד קושנר. התמורה עבור המניות עומדת על סך כ-570 מיליון ש"ח, המשקף לפעילות הרכב והאשראי שווי של כ-3.8 מיליארד ש"ח".

 

השקעות זרות סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד