כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ארה"ב: השחורים מתפרעים, והשכונות החרדיות מאובטחות

החלטת בית המשפט הציתה להבות גזעניות בכל רחבי ארה"ב, ובריכוזים החרדים הסמוכים מגבירים את האבטחה

ארה"ב: השחורים מתפרעים, והשכונות החרדיות מאובטחות

ארצות הברית בוערת: מהומות והפגנות אלימות פרצו הלילה (ג) בערים הגדולות בארה"ב, לאחר שחבר המושבעים במדינת מיזורי החליט שלא להעמיד לדין את השוטר הלבן דארן וילסון, שירה למוות בנער השחור מייקל בראון באוגוסט האחרון.

החלטת חבר המושבעים הוציאה שוב את השד הגזעני השחור וגרמה למהומות אלימות בכל רחבי ארה"ב. מיד עם היוודע דבר ההחלטה בשעות אחר הצהריים (שעון אמריקה) יצא ההמון האפרו אמריקני לרחובות בכל רחבי ארה"ב.

3000 איש הפגינו במדינת מיזורי בההפגנה שהפכה לאלימה. המפגינים נשאו כרזות והוציאו את זעמם על השוטרים, כשהם שורפים צמיגים, תוקפים שוטרים, פורצים לחנויות ומציתים ניידות משטרה. משטרת סנט לואיס דיווחה על אש אוטומטית כבדה שנפתחה באחד האזורים בפרגוסון ובעקבות כך הופסקו זמנית הטיסות משדה התעופה בסנט לואיס.

במקביל פרצו מהומות גם בלוס אנג'לס ובפורטלנד שבקליפורניה, בהן מתגורר ריכוז גדול של תושבים אפרו אמריקנים. המפגינים חסמו את הכביש הראשי הבין עירוני, ובכיכר הטיימס סקוור בניו יורק התיזו נוזל אדום בפניו של מפקד המשטרה.

הנשיא אובמה קרא לרגיעה וביקש מהמפגינים לנהוג באיפוק. "עלינו לקבל את החלטת חבר המושבעים. יש אמריקנים שיסכימו איתה ויש כאלה שמאוכזבים ממנה מאוד ואפילו כועסים וזו תגובה מובנת", אמר הנשיא. "אך אני מצטרף להוריו של מייקל ומבקש מכל מי שמוחה על ההחלטה לעשות זאת בדרכי שלום".

החלטת חבר המושבעים שלא להעמיד לדין את השוטר הלבן שכאמור ירה בנער השחור 12 כדורים, מתווספת לאירוע שאירע בשבת האחרונה בקליבלנד, בו ירה שוטר בילד אפרו-אמריקני בן 12 שעורר חשד לאחר שנופף באקדח דמה. רק לאחר הירי התברר שמדובר באקדח אוויר מסוג bb gun שיורה כדורי פלסטיק. הילד, טמיר רייס, מת מפצעיו שלשום.

בשכונות החרדיות החרדיות המוקפות באוכלוסיה אפרו אמריקנית לא לוקחים סיכון ומתגברים את האבטחה. שכונת קראון הייטס המוקפת בשחורים תיגברה את האבטחה אתמול בלילה והיום, ויהודים חרדיים מיעטו להסתובב ברחובות. יצויין כי בשכונה שוהים עדיין אלפי שלוחים שהגיעו מכל העולם לכנס השלוחים החב"די שהסתיים השבוע. בשכונת ויליאמסבורג תוגברה האבטחה של ארגון השומרים וחברים, וכך גם בשכונות פלטבוש הגובלת עם השכונות המאוכלסות באוכלוסיה אפרו אמריקנית.
סנט לואיס מהומות חבר המושבעים חרדים שחורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד