י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"להקים גדר מערכת אלקטרונית בחלקות בהר הזיתים"

ח"כ הרב ישראל אייכלר בפניה לראה"מ, לשר הבינוי ולראש העיר: "להקים גדר מערכת אלקטרונית בחלקות שונות בהר הזיתים"

"להקים גדר מערכת אלקטרונית בחלקות בהר הזיתים"

בעקבות חוסר האונים אל מול חילולי הקברים וידויי אבנים אל רכבי הנוסעים בדרכי הגישה להר הזיתים, פנה ח"כ ישראל אייכלר לראשי המדינה והעיריה, להתייחס להר הזיתים כאל ישוב מבודד הנתון לסכנה של פיגועים רח"ל ולא לחכות שיקרה משהו נורא יותר ח"ו.

בסיור בשטח שערך השבוע עם מפקד המשטרה בהר הזיתים, עלה שבימי שיגרה פועלים שם שוטרים וניידות בודדים. "אם הר הבית מצדיק 400 שוטרים קבועים, הר הזיתים מחייב לפחות 40 שוטרים ו-4 ניידות סיור לאבטחת הנוסעים מפני התקפות אבנים ובקבוקים, על הצירים המוליכים לבית הקברות העתיק ביותר בארץ", אמר אייכלר.

בסיור השתתפו הרב מנחם לובינסקי יו"ר הועד להגנת הר הזיתים והממונה על חברת האבטחה הפועלת בהר הזיתים. "מי שמגיע להר הזיתים מצד הר הצופים, צריך לתאם מראש עם חברת האבטחה לקבלת ליווי, כדי לא להיקלע למטר אבנים בדרך" – אמרו אנשי האבטחה.

במכתב לראש הממשלה ואל שר הבינוי וראש העיר ירושלים כותב אייכלר: "אין מנוחה לחיים ולמתים כאחד, בהר הזיתים. אנו חייבים להודות, שאין שמירה אפקטיבית, על שלימות הקברים בהר הזיתים ועל שלומם של המתפללים והמבקרים בהר.

"לכן, אבקש להציע הקמת גדר מערכת אלקטרונית סביב חלקות הקברים בהר הזיתים הנתונים בסכנה ולהגן על המבקרים, כמו שעושים סביב יישוב של דיירים חיים ביהודה ובשומרון ובאזור הספר בגבולות המדינה. זה לא נעים זה אפילו נורא אבל ההכרח לא יגונה. אין שום דרך מעשית אחרת להבטיח את שלום החיים ואת כבוד המתים".

"כשם שהכותל המערבי ושאר האתרים במזרח ירושלים מאובטחים, אין סיבה להפקיר את הר הזיתים. אנשים עלולים ח"ו להיפגע על ידי מחבלים המתרוצצים בין הקברים בימים לרבות הלילות. שלא לדבר על הפגיעה בקברים עצמם וחילול כבוד המתים הקבורים שם מאות שנים".
הר הזיתים אייכלר חלקות גדר אלקטרונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד