כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הפקת לקחים: התנדבות אזרחית לאבטחת בתי הכנסת

בעקבות הטבח בהר נוף: יוזמה לאבטחתם של אלפי בתי כנסת בישראל, הפתוחים לחלוטין ונטולי אבטחה מינימלית

צילום ארכיון
צילום ארכיון

תוכנית מקיפה לאבטחת בתי הכנסת בירושלים, הוצגה בכנס חירום שהתכנס בראשותו של ראש העיר ניר ברקת, לאחר הרצח של מתפללי בית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף.

את התוכנית הגיש אליעזר שפר, יו"ר איחוד בתי הכנסת והקהילות בישראל, והיא מבוססת על שילובם של המתפללים הקבועים באבטחת כ-700 בתי כנסת בירושלים שאינם מאובטחים כלל.

במסמך שהגיש, הוא מציין כי רק בתי הכנסת במלונות הכשרים ובבתי הספר מאובטחים כיום, ואילו רוב רובם של בתי הכנסת שבהם מתפללים רבבי רבבות אנשים מדי יום ביומו אין בהם שום הסדרי אבטחה וניתן להיכנס לתוכם ללא שום הגבלה.

בהופיעו בפני ועדת הפנים של הכנסת בראשותה של ח"כ מירי רגב שדנה אתמול באבטחת מוסדות ציבור, ציין אליעזר שפר כי במדינת ישראל קיימים כיום למעלה מעשרת אלפים בתי כנסת, שבהם מתפללים מדי יום ביומי כמיליון ומאתיים אלף אנשים, וכמיליון וחצי אנשים נשים וילדים מתפללים בהם בשבתות, בחגים ובמועדים.

לדבריו, ישנה הבנה ונכונות בקרב ראשי הציבור, הרבנים וגבאי בתי הכנסת להירתם ולסייע בהתארגנות של מתנדבים מקרב מתפללי בתי הכנסת ולתדרך אותם בשמירה על הכניסות לבתי הכנסת כפי שזה נעשה כיום בכניסות למקומות ציבוריים, קניונים ואולמי תרבות ובידור.

להמחשת היקף ההתארגנות הנדרשת הציג מדגם של מספרי בתי כנסת במקומות הבאים:

מדגם מספרי של בתי כנסת בישראל: אור יהודה – 48, אשדוד – 200, בית שמש – 118, בת ים – 90, חיפה – 225, מודיעין – 78, נתניה – 207, פתח תקוה – 300, ראשו לציון – 157, רחובות – 160.

כמו כן, קיימים מאות רבות של בתי כנסת מאובטחים ב-720 מלונות כשרים, במאות מחנות צה"ל, בחלק מהישיבות ובמוסדות החינוך התורניים וכן קיימים מנייני תפילה ברכבות ישראל ובתחנות הריענון של כביש 6.

כאמור, לרוב רובם של בתי הכנסת בישראל אין שמירה בכניסה. בהמלצת משטרת ישראל תוגש התוכנית המקיפה לאבטחת בתי הכנסת לישראל כתוכנית משולבת של "המשמחר האזרחי" עם ראשי הערים והרשויות המקומיות.
אבטחה בתי כנסת ישראל ירושלים הר נוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד