כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"לא נשפך דם"

תביעת דיבה נוספת נגד יאיר נתניהו: "מכפיש ושקרי"

קליין דורש מיאיר נתניהו ומהליכוד 315 אלף שקלים בשל שיתוף ציוץ שמסלף לטענתו דברים שכתב בעיתון על המפגינים נגד המהפכה המשפטית. "צילום מסך המסלף את דבריו המקוריים"

תביעת דיבה נוספת נגד יאיר נתניהו: "מכפיש ושקרי"
יאיר נתניהו צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עיתונאי "הארץ" יוסי קליין הגיש היום (חמישי) תביעת דיבה נגד יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, ונגד מפלגת הליכוד בטענה כי סילפו דברים שכתב בעיתון בנוגע להפגנות נגד הרפורמה המשפטית. קליין דורש פיצוי של כ-315 אלף שקלים.

"עניינה של תביעה זו בפרסומים שפרסמו הנתבעים אשר מייחסים לתובע, באופן שקרי, ותוך התבססות על ציטוט מסולף אשר הוצג באופן מגמתי ומטעה, תחושות עצב שחשו המפגינים כי לא נשפך דם בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית, תוך שנטען כי הוא כתב "המפגינים חזרו הביתה בתחושה קשה כי דם לא נשפך"", נכתב בכתב התביעה.

עוד נכתב: "יחד עם זאת, העובדות הן שונות בתכלית, כאשר בטור דעה שפרסם התובע ביום 15.2.2023 בעיתון "הארץ" בנוגע להפגנה מול הכנסת כנגד הרפורמה המשפטית כתב כי "מפגינים הלכו הביתה בתחושה קשה, אבל גם בסוג של הקלה. דם לא נשפך". לא יכול להיות ספק כי ההקלה המתוארת הינה לעניין הרוגע ששרר בהפגנה, ולכך שדם לא נשפך".

עו"ד נתן שוורצמן המייצג את קליין מסר: "עניינה של תביעה זו בפרסום מכפיש ושקרי שפרסמה מפלגת הליכוד, אותו שיתף בין היתר יאיר נתניהו, במסגרתו נטען כי מפלגת הליכוד הגישה תלונה במשטרה נגד יוסי קליין בגין הסתה, לצד צילום מסך המסלף את דבריו המקוריים של קליין. הפרקטיקה הפסולה שבה פעלו הנתבעים, הנה בגדר "פייק ניוז", הצגת מצג שווא של דברים כעובדות, למרות שאינם כך, לשם השגת מטרה פוליטית והתססת מצב מדינתי רגיש. נוכח חומרת התנהלותם של הנתבעים, שכל מטרתה לפגוע בשמו הטוב של התובע, ובשים לב לתפוצה הרחבה ביותר של הפרסום והשיתופים, לא נותרה ברירה בידי קליין אלא להגיש תביעה זו, לשם שמירה על שמו הטוב, ועל מנת למנוע הישנות של פרסומים בלתי מרוסנים כדוגמת הפרסום מושא התביעה דנן".

תביעת דיבה תביעת לשון הרע יאיר נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד