כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גרפו רווחים מהירידה

הדולר נקבע בשיא חדש: "התחזית היא לשער גבוה יותר"

הדולר ממשיך לשבור שיאים מול השקל ברקע חוסר הוודאות הפוליטי | ב'סיטי בנק' מדווחים על רווחים שהושגו בשל פוזיציית שורט על השקל

הדולר נקבע בשיא חדש: "התחזית היא לשער גבוה יותר"
אילוסטרציה צילום: unsplash

השקל ממשיך לאבד מערכו אל מול המטבעות הזרים. שערו היציג של הדולר נקבע על 3.848 שקל.  ככלל, על רקע המחאות נגד חקיקת חוקי הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, זינק הדולר ב-12% מול השקל בשנה האחרונה.

מי שהרוויחו מכך הם בנקי ההשקעות שידעו לצפות זאת מראש - כדוגמת 'סיטי בנק' שפורסם לאחרונה שגרף רווחים נאים מפוזיציית השורט שלו על השקל לעומת הדולר והאירו. מפוזיציית השורט היא כאשר הסוחר מקבל בהשאלה נייר ערך או מטבע ומוכר אותו בשוק. לאחר זמן מסוים עליו לרכוש אותו מחדש על מנת להחזירו לבעליו. אם בינתיים חלה ירידה בשערו של נייר הערך, הרי שמחיר המכירה גבוה ממחיר הקנייה, והעסקה הייתה רווחית.

בנוסף, ב'סיטי' בנק הצביעו על כך שתחזית הצמיחה של הכלכלה הישראלית נראית חלשה יותר עקב המחאה נגד חקיקת חוקי הרפורמה המשפטית. מצב זה יוצר חוסר וודאות בשוק שגורר גם יותר השקעות בדולר וממילא מגדיל את הביקוש למטבע האמריקאי. כמו כן בבנק הצהירו כי "התחזית לזמן הקרוב הוא שנראה שער מט"ח גבוה יותר".

רונן מנחם, כלכלן ראשי בבנק מזרחי טפחות אמר ל'גלובס' כי כל הסיבות מתכנסות לסביבה כלכלית שאינה תומכת בשקל, "מעבר למשבר הפוליטי, הירידות בוול סטריט, יחד עם הגירעון הגדל שעליו הצביע לאחרונה משרד האוצר, הנתונים על הירידות החדות בהשקעות בהיי טק שפורסמו אתמול, ועוד נוכחותה של משלחת מודי'ס בארץ והחשש מדוח קשה ודאי לא תורמים לסנטימנט חיובי סביב השקל".

מנחם מדגיש ש"השוק יודע שבנק ישראל יכול להעלות ריבית לאור היחלשות השקל, כאשר בנק ישראל סימן את הפיחות במטבע כגורם ראשי המתדלק את האינפלציה, מה שמוסיף לחשש בשווקים". כרגע, מדגיש מנחם, לא קיימים גורמים המצביעים על בלימה כלשהי בפיחות של השקל.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד