כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

דנינו ופייגלין מתקוטטים: מי אשם במצב?

המפכ"ל יוחנן דנינו אמר: משה פייגלין לא היה צריך לעלות להר הבית • האחרון הגיב: "דנינו כשל בשמירה על הבטחון"

פייגלין על הר הבית. צילום: פלאש90
פייגלין על הר הבית. צילום: פלאש90



המפכ"ל רב ניצב יוחנן דנינו התייחס היום (ב') בכנס שדרות לחברה וידידות לנושא עליית חבר הכנסת משה פייגלין להר הבית ואמר: "הר הבית הוא מקום קדוש לכל הדתות. משטרת ישראל אמונה לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית בהתאם להחלטת הדרג המדיני. לאפשר שם חופש פולחן לכל מי שרוצה להר. הסטטוס קוו הזה נשמר בעמל רב.

"אני אסרתי את עליית חבר הכנסת משה פייגלין להר הבית, כל עוד היה לי את הגיבוי של היועץ המשפטי לממשלה. אני חושב שזו טעות, אני חושב שלא נכון היה לאפשר לאנשים שנתפסים על ידי כולם כסוג של איזה סמל שמטרתו לשנות סטטוס קוו.

"העמדה שלי היא שחבר הכנסת פייגלין לא צריך לעלות להר הבית. אני לא אמרתי שהיועץ המשפטי לממשלה טעה. אני חושב שצריך להימנע מעליה להר הבית למי שזוהה כמי שמוביל כאן אג'נדה שהיא שינוי סטטוס קוו בהר הבית".

פייגלין לא נותר חייב, ופרסם בעמוד הפייסבוק: "דנינו כשל בהגנה על ירושלים ובשמירה על ביטחונם האישי של התושבים ומנסה כעת למצוא שעיר לעזאזל, ותירוצים לכישלונו" והוסיף: "אני נוהג לעלות להתפלל בהר הבית, על פי חוק, כל חודש מזה 15 שנים.

"זאת זכותו החוקית, המוסרית, הלאומית והדתית של כל יהודי. אני מציע לדנינו להתמקד בשמירה על ביטחונם של תושבי ירושלים ואזרחי ישראל ולהתארח פחות בפאנלים וכנסים בנסיון להסיר מעצמו אחריות".
הר הבית דנינו משטרה טרור פייגלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד