ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
מפעיל לחץ

זלנסקי לנתניהו: "יש לנו מקלטים רק ל-11,000 ישראלים"

הנשיא זלנסקי רמז בהודעה לתקשורת בתום שיחתו עם ראש הממשלה נתניהו, שישראל תצטרך לעשות פעולות נוספות כדי לאפשר כניסת יותר יהודים לאומן. אומר שיש יכולת רק "ל11,000" להיכנס למקלטים

זלנסקי לנתניהו: "יש לנו מקלטים רק ל-11,000 ישראלים"
שוטרים באומן צילום: המושל הצבאי מחוז צ'רקס

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי פרסם פרטים על שיחתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "שוחחנו כיצד להבטיח שהתנועה ללא ויזה פועלת במלואה עבור אזרחים אוקראינים, וכן כיצד להבטיח את שלומם של יהודים חסידים בעלייה השנתית לרגל לאומן" כתב הנשיא בטוויטר.

הנשיא המשיך והבהיר: "אוקראינה תמיד קיבלה בחום את עולי הרגל ולקחה אחריות על שלומם. לאור האיום של טילים רוסיים ומל"טים איראניים, העלייה לרגל השנה מגיעה עם סיכונים ביטחוניים גבוהים. למקלטים שלנו יש קיבולת של כ-11 אלף איש. נדרשת פעולה משותפת מהירה כדי להבטיח את שלומם של אנשים נוספים".

השניים דנו גם בדרכים של ישראל לתמוך באוקראינה "במאבק בתוקפנות הרוסית, כמו גם בשיתוף הפעולה הבינלאומי בין מדינותינו" כתב הנשיא.

עמיחי שטיין מ'כאן חדשות' מדווח עוד פרטים מהשיחה בין השניים כי נתניהו העריך בשיחה כי לאומן עשויים להגיע השנה כ-50,000 יהודים.

זלנסקי הדגיש כי נכון להיום, המקלטים באומן יכולים להכיל כ-11 אלף איש בלבד "ובהקשר של התוקפנות המלאה של רוסיה והאיום המתמיד של התקפות טילים רוסיים ומל"טים איראניים, העלייה לרגל השנה תלווה בסיכונים ביטחוניים גבוהים. זהו אתגר ביטחוני שדורש תגובה דחופה משותפת".

בין היתר נידונה האפשרות לשלוח כוחות נוספים של משטרת ישראל לאתרי העלייה לרגל באומן.

בנימין נתניהו מבצע אומן מלחמת אוקראינה רוסיה ולודימיר זלנסקי אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד