ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"עזרה פנימית"

הואשם בריגול למען איראן ונמלט מהכלא: האם קיבל סיוע מבפנים?

בבריטניה חושדים כי החשוד בטרור שברח מהכלא כשהוא מסתתר מתחת למשאית, קיבל עזרה 'מבפנים'. החשוד בריגול לאיראן נמלט מכלא בלונדון כשהוא נאחז בחלק התחתון של משאית משלוחים

הואשם בריגול למען איראן ונמלט מהכלא: האם קיבל סיוע מבפנים?
שוטרים בבריטניה צילום: pexels

דניאל עבד חאליף, חשוד בטרור שהואשם בריגול למען איראן ביצע בריחה נועזת מכלא בלונדון עם אבטחה גבוהה, אך ככל הנראה קיבל סיוע מבפנים. הוא נצמד לחלק התחתון של משאית משלוחים, מה שגרם להנהלת הכלא לחקור האם הייתה "עזרה פנימית".

"דניאל עבד חאליף יימצא, והוא ייאלץ לעמוד בפני צדק", אמר מזכיר המדינה הבריטי לענייני משפט, אלכס צ'אלק, לפרלמנט ביום חמישי.

"אסור להשאיר אבן על פיה וחייבים לרדת לעומק של מה שקרה", הוסיף והכריז על חקירה מיידית בנוגע לבריחתו של העצור.

החשוד בן ה-21, שוחרר מהצבא במאי האחרון בגין האשמות על השגת מידע שעשוי להיות "שימושי במישרין או בעקיפין לאויב", וכן ביצע מתיחה של הנחת פצצה מזויפת, על ידי הנחת שלושה מיכלים עם חוטים על שולחן.

דניאל עבד חאליף: צילום משטרת המטרופולין

על פי המשטרה, הוא נשאר במעצר בזמן שהמתין למשפט אבל נראה שברח מהכלא בונדסוורת' שבלונדון, מעט לפני 8 בבוקר ביום רביעי האחרון. הרשויות חושדות שתפקידו במטבח של הכלא נתן לו גישה למשאית מזון, שאליה הוא השתחל כשנסעה משם, כשהוא נאחז בצינורות מתחת המשאית.

נוכחותן של רצועות ברזל מתחת למשאית העידה גם על כך שייתכן כי לחשוד "הייתה קצת עזרה מבפנים הכלא", כך דיווח ה"אינדיפנדנט". גורם ביטחוני אמר כי "כל הסימנים מצביעים על כך שזו הייתה עבודה מתוכננת ולא בריחה ספונטנית", וכי "כמעט בטוח" שלח'לייף הייתה "קצת עזרה".

כזכור כפי שדיווחנו, חייל בריטי לשעבר נמלט מכלא וונדסוורת' בלונדון בזמן שהמתין למשפט בגין עבירות טרור ומעשים פליליים. משטרת המטרופולין פרסמה כי היא פתחה במצוד אחר דניאל עבד חאליף, שעל פי ההערכות נמלט ביום רביעי בבוקר.

החשוד בן ה-21 נמלט מהכלא, אחד הגדולים בבריטניה מתחת למשאית מזון, כך על פי התקשורת הבריטית. על פי הדיווח הוא עבד במטבח ולבש מדי שף, ועל פי ההערכות הוא נאחז בצינורות מתחת המשאית כדי לברוח.

 

איראן בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד