י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פיגוע אסטרטגי

המתקפה של בכירים בש"ס ובליכוד הייתה גול עצמי

"המתקפה המתוזמרת והרדודה על החלטה מתבקשת מאליה של שטיין היא פיגוע אסטרטגי". כך טוען העיתונאי הסרוג אבישי גרינצייג בתגובה למתקפה הקואליציונית נגד החלטת בג"ץ להקפיא את הענקת תלושי המזון של ש"ס

המתקפה של בכירים בש"ס ובליכוד הייתה גול עצמי
אבישי גרינצייג צילום: מתוך כאן 11

כתב המשפט של 'כאן 11', אבישי גרינצייג יוצא בביקורת נגד חברי הקואליציה שתקפו את החלטת בג"ץ בדבר תלושי המזון של ש"ס.

"המתקפה המתוזמרת והרדודה על החלטה מתבקשת מאליה של שטיין (למנוע את העברת מאות מיליוני השקלים לפני שדנים בעתירה לגופה) היא פיגוע אסטרטגי. ברור שתפקידו של בית המשפט לבחון האם חלוקת כספים היא שוויונית. לאור עמדת גורמי המקצוע והקשיים המשפטיים, ברור שאי אפשר לדחות כזו עתירה על הסף", אומר גרינצייג.

לדבריו, "במקום לנצל את ההזדמנות הזו כדי להראות שבג"ץ יכול להמשיך לבקר את עבודת הממשלה גם לאחר ביטול עילת הסבירות, עושים בדיוק ההפך. המתקפה אומרת: אנחנו פשוט לא רוצים ביקורת שיפוטית כלשהי על ההחלטות שלנו. השופטים האשכנזים העשירים לא ראויים להחליט".

כתב המשפט מסביר כי "אין שופט בג"ץ שבנסיבות הללו לא היה מוציא צו ארעי. בית המשפט העביר את העתירה לתגובת המדינה. במקום להגיב בבהילות ולבקש לקבוע דיון דחוף כדי להספיק להעביר את הכסף לפני חגי תשרי, דרעי פשוט העביר את הכסף בוועדת הכספים כדי לנסות לקבוע עובדות בשטח כאשר יש עתירה תלויה ועומדת והמדינה נדרשת להגיב אליה. זו הסיבה לכך ששטיין קיבל כעת את הבקשה לצו ארעי".

"מה בית המשפט אמור לעשות במקרה כזה? לאפשר למדינה להעביר את מאות המיליונים לציבור, ורק אחרי זה לדון האם ההעברה הזו שוויונית וחוקית?".

לסיכום אומר גרינצייג, "מי שרוצה רפורמה משפטית ואסדרה של יחסי הכוחות בין רשויות השלטון וגם לשכנע את הציבור בחשיבות המהלך - כדאי שיפסיק להתנהג כמו טוקבקיסט. המתקפה של בכירים בש"ס ובליכוד וכו׳ הייתה גול עצמי. הגיע הזמן להתבגר".

הליכוד תלושי קניה אבישי גרינצייג ש"ס בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד