י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

דו''ח מוניציפאלי: ראשי הערים החרדיות מסכמים שנה

שנה חלפה מאז מערכת הבחירות המקומית הסוערת, ו'בחדרי חרדים' יצא לבדוק את מצבן של הערים החרדיות • ראשי הערים בני ברק, מודיעין עילית, אלעד, בית שמש, ביתר עילית, רכסים, עמנואל וטלז-סטון התבקשו לענות על שורה של שאלות מסכמות ולהציב לעצמם יעדים לעתיד • מי סירב להשיב ומדוע? • אלו ערים נתונות בגירעון תקציבי? • ומי מסרב לשבח את עצמו? • פרויקט מיוחד

צלם:פלאש90
צלם:פלאש90

שנה חלפה מאז הבחירות הסוערות לרשויות הערים החרדיות, אמנם ירושלים נותרה מחוץ למפת הערים הנתונות בשליטה חרדית, אך עדיין ישנה רשימה מכובדת של ראשי ערים חרדים, חלקם ותיקים בתפקיד [רוזנטל], חלקם זכו בו בקלות [זייברט, רובינשטיין, גוטרמן], אחרים אחרי מאבק פנימי [פרוש] או חיצוני [אבוטבול].

המשותף לכולם הוא מצבן הטוב יחסית של הערים החרדיות לעומת מה שהורגלנו בעבר. מערכות החינוך, הניקיון והתרבות מתפקדות. תלונות מטופלות, וגם במקומות בהן ישנה אופוזיציה לוחמת - מתמודדים עמה ראשי הערים בהצלחה מרובה.

לרגל סיום השנה הראשונה בתפקיד, הפנינו שורה של שאלות זהות לראשי הערים החרדים, ובהן הן התבקשו לסכם את מצב העיר, הישגיהם והאתגרים שעמדו בפניהם בשנה החולפת, מצבה התקציבי של העיר והיעדים לשנה הקרובה.

גם בשנה הבאה, 'בחדרי חרדים' מבטיח לשוב עם דו"ח שנתי ומסכם.

צילום: יעקב כהןצילום: צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן

חנוך זייברט, ראש עיריית בני ברק
בישיבתה הראשונה של מועצת העירייה בקדנציה הנוכחית ציין ראש העיר כי הוא רואה בכניסתו לתפקידו, לאחר בחירתו בידי 96% מתושבי העיר, בבחינת "גילו ברעדה", אף שהוא כבר מילא את תפקיד מ"מ רה"ע וראש אגף ההנדסה בקדנציה שלפניה, שכן בתפקיד ראש העיר מוטלת עליו האחריות לשמירת צביונה של עיר התורה והחסידות מחד גיסא, אך, בד בבד, לפעול לשיפור איכות החיים הסביבתית, לשימור נאות של רחובות העיר, לפיתוח גינות ולשדרוגן, לשיפוץ ולבינוי מוסדות חינוך בעיר שבס"ד מספר תושביה ותלמידיה מתרבה והולך משנה לשנה ולשקוד לפיתוח צפון העיר, שהינו מגן כלכלי לקידום פיתוח התשתיות ושמירה על איזון תקציבי.

היו מספר אתגרים מרכזיים בתחילת הקדנציה, נפרט את חלקם: שמירה על רחובות העיר, וכידוע ברחובות המרכזיים וביחוד ברחוב הראשי של העיר - רחוב רבי עקיבא - היו המדרכות תפוסות בחלקן הגדול, בסחורה רבה שהפריעה להולכי-רגל לעבור בהן ואילצה רבים לרדת לכביש עצמו. איש לא האמין וכולם חשבו שמדובר באשליה, אך המציאות היא שלאחר מתן התראות מוקדמות, יצאו פקחים ושוטרים מהשיטור העירוני, ובמקומות בהם היה צורך פונתה סחורה והוכנסה לתוככי החנויות, ועובדה שברחוב הראשי וברחובות בהן הייתה הבעיה, המצב נראה שונה לחלוטין והמדרכות פנויות לרווחה לעוברי אורח.

אתגר אחר היה קידום מערכות החינוך הבלתי פורמאליות והדרכה בקרב מחנכים, מלמדים והורים בתלמודי תורה ובמוסדות חינוך, ולצורך זה הופעלה מערכת נרחבת ביותר של הרצאות והדרכות קבועות מפי רבנים, מחנכים ובעלי מקצוע, שחוללו התקדמות גדולה בתחומים אלו.

נושא מרכזי אחר היה מינוף ושדרוג השירות לציבור, ואכן בשני האגפים המרכזיים העוסקים בקבלת קהל המונית ולאורך כל ימות השנה – הכנסות והנדסה, הותקנו מערכות למחשוב התורים ולפישוט ההליכים בעבודה היומיומית, וכמו"כ במוקד העירוני, שהינו ה"אוזן המרכזית" לפניות התושב - בוצעה שורה של שינויים ושיפורים כקיצור זמן ההמתנה לפונים, הכנסת נהלים מסודרים ומיסודם, בדיקות פניות ותלונות בשטח עצמו ומעקב אחר ביצוע התיקונים הנדרשים.

לשמחתנו, זכינו בס"ד לאיזון תקציבי באמצעות הגדלת ההכנסות מחד גיסא וצמצום ההוצאות, לא בהקטנת הפעולות, אלא בבדיקת הדרכים להקטנת ההוצאות לאותן פעולות, ולא אחת אף לפעולות נרחבות יותר. כך, לדוגמא, בוצעו עבודות פיתוח ושדרוג באזורים שונים, שבחלקן כבר הוחל ובחלקן יוחל בתקופה הקרובה כפארק גהה צפון ודרום, גבעת הזית, שדרות ויז'ניץ, גינת טריווקס, גינת רחוב ראב"ד ועוד רשימה ארוכה, בסכום של כ-20 מיליון ₪.

חלק מרכזי בהגדלת ההכנסות הכספיות היה המשך בינוי מגדלי משרדים בני עשרות קומות בצפון העיר, ובהם צ'מפיון, ויטה, ב.ס.ר 3, ב.ס.ר 4, הכשרת היישוב ועוד. יש לזכור כי לצורך זה היה צורך בסלילת ציר תנועה מרכזי בצפון העיר - ציר מבצע קדש שאיפשר את הגדלת נפח התנועה באזור ושחרור הכביש "מפקקי תנועה", והכשרת הציר גם כללה פינויים, לא אחת, לא קלים של מבנים ישנים, בחלקם שהוקמו לפני שנים רבות בלא היתר חוקי.

הישג מרכזי בעירייה, כמובן, בשיתוף כל הגורמים העוסקים בכך, הוא כפי שצויין בתחומים מגוונים כאיזון תקציבי, פינוי מדרכות מהצבת סחורה, פיתוח גינות ובינוי מוסדות חינוך, אירועי שנת ה-90 לעיר, פיתוח מתחם העסקים והמשרדים המרכזי בצפון העיר, סלילת כבישים חדשים ברחובות שונים ובהם אהרונוביץ, מוהליבר, הרב אהרונסון, רבי ישראל אבו-חצירא, אנילביץ ועוד.

ההתמודדות היא תמיד בפעילות היומיומית המצריכה הגדלת ההכנסות הכספיות בפעולות כבינוי מגדלי המשרדים בני עשרות קומות בצפון העיר, ביצוע עבודות פיתוח תשתיות במוסדות חינוך, בגינות וכדומה, וכמובן, קידום תכנית המתאר המרכזית החדשה לעיר לתוספת 10,000 יחידות דיור, בעשר השנים הקרובות, בשטח של 7,300 דונם, באזורים בשטחים בסמוך לתחנת הרכבת שבצפון העיר, מתחם פיג'ו ברחוב הרב כהנמן, פינוי-בינוי בשכונות וותיקות ועוד.

צלם:בחדרי חרדים צילום: צלם:בחדרי חרדים
צלם:בחדרי חרדים

יעקב גוטרמן, ראש עיריית מודיעין עילית
את תעודת ראש העיר המצטנע אנחנו נעניק דווקא לראש העיר הליטאית יעקב גוטרמן שחייו היו קשים מבית מפלגתו – 'דגל התורה' בשנה האחרונה, אך ככל שעובר הזמן גוטרמן - כמו שרק הוא יודע - צולח את המהמורות ומותיר את הקנאים מאחור.

גוטרמן ממעט לשגר הודעות לעיתונות החרדית וכששלחנו את סדרת השאלות במסגרת סיכום השנה לדובר העירייה המסור - השאלות חזרו למייל כלעומת שנשלחו. לאור הסירוב המוחץ, בחרנו להשיב במקומו של גוטרמן.

נתחיל עם היעדים שהציב לעצמו, אצל גוטרמן, שנבחר ברוב סורי מוחץ לראשות העיר, אין יעדים חדשים. המטרה העיקרית היא לדאוג לאברכי העיר שתורתם אומנותם, לעזור להם ב'עוד הנחה קטנה בארנונה', כפי שאמר לו הגר"ח קנייבסקי "יש לך חלק בהחזקת תורה של האברכים".

האתגר שעמד בפני גוטרמן לאחר שהקים קואליציה מקיר לקיר [ללא מפלגת בני תורה, שהתמודדה לראשונה בעיר, למרות שאת הנציג השני יהודה שם טוב הוא מינה כחבר בחברה הכלכלית של העיר] היה להמשיך ולהביא עוד מבני חינוך מפוארים לעיר, שבכל חלקה ופינה בה נבנה עוד תלמוד תורה ועוד בית ספר, וכן גינות משחקים שחודשו ברחבי העיר.

על פי נתוני מרכז השלטון המקומי שהציג טבלה בה מופיעות העיריות שבנו כיתות לימוד, גנים ובתי ספר בפרויקטים שעלותם בין 20 מיליון ועד למעלה מ-100 מיליון שקל לפני מע”מ - פתח תקווה ומודיעין עילית ניצבות בראש הטבלה.

מכיוון שאיננו יודעים את המאזן התקציבי של העיר - חזקה על בולדוזר כמו גוטרמן שיצליח לייצר תקציבים יש מאין, ועיריית מודיעין עילית הנמצאת ברחוב שער המלך צועדת בדרך המלך כבר שנים ארוכות.

אולי ביקור הפרידה האחרון של שר הפנים גדעון סער שזכה לחשיפה בכל כלי התקשורת בארץ בנאום המרגש שבחר לשאת דווקא אצל ידידו גוטרמן - מראה את קשריו של גוטרמן בצמרת הפוליטית מלבד הקשר השוטף עם פקידי הממשלה. גם ביקורים של שרים מכל המפלגות ומנכ"לים הממשלתיים בעיר - נעשים לרוב בהצנע לכת.

לסיכום, מיותר למנות את הישגי גוטרמן למען התושבים, כי האיש נמנע מפרסום ובוטח אך ורק בעשייה שקטה ומעשית.

את חברי המועצה היושבים סביב שולחנו ומתוקף תפקידם אינם מקבלים משכורת - דואג גוטרמן לצ'פר במימון שהות החברים בכנס הנבחרים של מרכז השלטון המקומי, שנערך כמידי שנה במלון ניר עציון.

גוטרמן צפוי להתמודד עם עוד שנה בעיר התורה כבקי ורגיל, ולהמשיך במדיניות הנחות בארנונה. העיר מודיעין עילית תספק מענה לכל תושב - בדיוק מה שהוא צריך בעיר ללא מותרות.

צילום: אהרן ברוך ליבוביץ צילום: צילום: אהרן ברוך ליבוביץ
צילום: אהרן ברוך ליבוביץ

ישראל פרוש, ראש עיריית אלעד
העיר אלעד עברה מערכת בחירות סוערת, כאחת הערים שבהן המתח ברחוב החרדי היה רב. לבסוף, ראש העיר הנבחר ישראל פרוש, הביס את צוריאל קריספל והביא לשינוי בעיר מקצה לקצה - כך שגם הציבור הספרדי בעיר מרגיש בבית, והעיר מתנהלת באחדות ובהרמוניה מלאה, והמחלוקת נשכחה זה מכבר לשמחת כולם.

מהם היעדים אותם הצבתם כמטרה לשנה הראשונה, וכמה מתוכם אכן התמלאו?

היעדים הם רבים, המטרה שלנו הייתה לקדם את העיר בכל המובנים. חלק מהנושאים כבר קודמו באופן משמעותי, חלקם כבר נכנס לתהליך, אבל אם אשים אצבע על הדברים הבולטים, זה נושא בינוי מוסדות החינוך, בו הצלחנו ב"ה להביא הישגים גדולים השנה, והדבר השני הוא הטיפול בבני הנוער. גם בנושא זה, ב"ה אנחנו רואים הצלחות רבות. אך ברור שהדרך עוד ארוכה ויש לנו עוד הרבה לאן לשאוף.

מהו האתגר המרכזי שעמד בפניכם בשנה הראשונה?

האתגר המרכזי היה קודם כל להרגיע את העיר והמערכת הפוליטית שלה. אפשר לומר בסיפוק, שבחסדי שמים ובשיתוף פעולה עם כלל גורמי הקואליציה, אנחנו משלבים ידיים ועובדים יחד לטובת תושבי העיר.

מה מצבו של המאזן התקציבי בעירכם?

מצבה הכלכלי של אלעד לא היה מן המשופרים, וזאת בלשון המעטה. כשהגעתי לתפקידי היינו עם חשב מלווה. ב"ה במהלך השנה הגענו לאיזון תקציבי, וכך גם נסיים אי"ה את השנה. החשב המלווה עזב אותנו, וזה מראה שמשרדי הממשלה מעניקים לנו אמון ובטוחים בהתנהלות הכלכלית שלנו.

מהו ההישג הגדול שלך במהלך השנה לטובת התושבים?

אני חושב שאת זה צריך לשאול את התושבים. אחרי הכל הם אלה שצריכים להחליט מה בעיניהם ההישג הכי גדול. כי יש אחד שהכי נהנה מאירועי התרבות למשל, ורעהו דווקא ישבח את שיקום הגינה ליד ביתו. אחרים דווקא ירצו לציין את הכיתות שנבנו וכן על זה הדרך. לכן אני קטונתי מלהעניק לעצמי ציונים.

עם מה אתם מתכוננים להתמודד בשנה השניה לקדנציה הנוכחית?

אנחנו מתכוונים להמשיך יחד, כולנו, לעשות למען הציבור. בכל התחומים. להמשיך את התנופה ולהתרחב לעוד נושאים.

צילום: פלאש 90צילום: צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול
היעד הראשון שאכן הצבנו מתחילת הקדנציה יחד עם כלל החברים בקואליציה הוא בנייתם של מאות כיתות לימוד החסרות בעיר ומחיקת פערים בנושא. ואכן, כבר בתחילת השנה מסרתי ארבעה בתי ספר חדשים לרווחת המוסדות והתלמידים בעיר.

כידוע הייתה לנו שנה ראשונה לא קלה עם בחירות נוספות שנכפו עלינו על ידי בתי המשפט, כך שאת העבודה המאסיבית החילונו רק לאחר הפסח, כינון ועדות ומינויי תפקידים. האתגר היה איפה כינון הקואליציה במהירות וחלוקת התיקים והממונים.

וכמובן התמודדנו למרות שניצחנו פעמיים - עם גלי הסתה בלתי פוסקים של רעיונות הזויים של חלוקת העיר וכו׳ על ידי האופוזיציה.

בהתאם למצב הכללי של השלטון המקומי בתקופה זו, גם מצבה הכלכלי של העיריה טעון שיפור והינו גירעוני זאת עקב שינוי בסכום מענק האיזון שניתן לנו בעבר ממשרד הפנים, ואשר קוצץ במיליונים רבים. הנהלת העיר מגבשת בימים אלו תוכנית התייעלות רצינית שתשפר את המאזן התקציבי בעיר. אני תקווה שבכוחות משותפים נוכל יחד לישר קו בנושא התקציבי ההישג הגדול שנזקף לזכותנו.

בשנה האחרונה הקמנו פארקים רבים, ובפרט פארק הגפן אליו באים גם מאות מחוץ לעיר כדי ליהנות מהמתקנים והאטרקציות שבו.

צילום: פלאש 90 צילום: צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

מאיר רובינשטיין, ראש עיריית ביתר עילית
מהם היעדים אותם הצבתם כמטרה לשנה הראשונה, וכמה מתוכם אכן התמלאו?

"הצבנו יעדים גבוהים בתחומי שיפור השירות לאזרח, בדגש על טיפול מיוחד בפניות הציבור וטיפול מתקדם ומקצועי בנושא הנוער. בכל התחומים הללו הבאנו להישגים גדולים. אבל זה עוד לא הסוף, גם בשנה הבאה נמשיך לתת דגש רב על שיפור הנושאים הללו. כמו"כ, בשבוע האחרון חנכנו מרכז פיס ענק בעלות של כ-23 מיליוני שקלים, מרכז שמביא לשיא את היצע פעילות התרבות שמציעה העירייה לתושבים. כל ההישגים הללו, יחד עם הישגים חשובים רבים בתחומים נוספים, נעשו בעבודת צוות עם שותפיי לעשייה, חברי הנהלת העיר".

מהו האתגר המרכזי שעמד בפניכם בשנה הראשונה?

"לפתוח שנה"ל עם 23,000 תלמידים, מבלי שמוסד אחד יישאר ללא מענה מסודר, זהו אתגר כביר. כל שנה מתווספים 2,000 תלמידים חדשים למערכת החינוך בעיר, למעלה מחמישים אחוזים מתושבי העיר הם ילדים ונוער, ולתת מענה לכולם זה אתגר שאנחנו עמלים עליו כבר מעכשיו לקראת שנה"ל הבאה. לכאורה זהו אתגר שגרתי מדי שנה בשנה, אבל אין ספק שזהו האתגר המרכזי ביותר של כל ראש עיר חרדי, העושה את עבודתו כראוי".

מה מצבו של המאזן התקציבי בעירכם?

"ברוך השם אנחנו מסיימים את שנת 2014 באיזון תקציבי, זאת לאחר תכנית ייעול גדולה. לא פשוט לעיר בה 80% מהתושבים הם מקבלי הנחה בארנונה, לשמור על תקציב מאוזן, מבלי לפגוע באיכות השירות לתושבים. זהו אתגר קשה, ואנחנו עומדים בו בהצלחה".

מהו ההישג הגדול שלך במהלך השנה לטובת התושבים?

"לפני כמה שבועות חתמתי על הצ'קים הראשונים מתוך סך של ארבעה מיליוני שקלים, המיועדים לתכנון הקמתו של אזור התעשייה היער האנגלי, מדובר בפארק תעשייה ענק בגודל של יותר מ-800 דונם. אני עובד על הקמת אזור התעשייה הזה כבר כמה שנים. וברוך השם, השנה הצליח חפץ ה' בידינו, ומלאכת התכנון בפועל החלה. אמשיך לפעול במרץ לקידום וזירוז ההקמה, ע"מ להביא לעצמאותה הכלכלית של ביתר".

עם מה אתם מתכוננים להתמודד בשנה השניה לקדנציה הנוכחית?

"אנחנו בעיצומו של מהלך גדול להגברת התעסוקה בעיר, זה משתלב גם עם אזור התעשייה הענק שנמצא בשלבי תכנון. הגברת אפשרויות התעסוקה בעיר, תביא לא רק רווחה למשפחות רבות, אלא גם שגשוג כלכלי לעיר כולה. אנחנו משלבים ידיים בעניין הזה עם גורמים נוספים, כמו ארגון מפת"ח ומשרד הכלכלה, ובעז"ה גם בשנה הקרובה נמשיך להשקיע בעניין הזה".

צילום: אהרן ברוך ליבוביץ צילום: צילום: אהרן ברוך ליבוביץ
צילום: אהרן ברוך ליבוביץ

יצחק רייך, ראש מועצת רכסים
"היעד המרכזי שלנו היה ונשאר צמצום הגרעון השוטף של המועצה מחד, תוך שיפור השירות לתושב מאידך. שיפור השירות כולל שדרוג והקמת גינות משחקים, שדרוג והקמת כיכרות חדשים, שדרוג תשתיות ושיפור מתמיד של השירות האישי לתושב באמצעות המוקד העירוני ומחלקות המועצה

"עמדנו ב"ה ביעדים שהצבנו לעצמנו. מצד אחד הצלחנו בשנה החולפת להקטין את הגירעון השנתי של המועצה, אבל במקביל – כפי שניתן לראות היטב ברחבי היישוב, הייתה בשנה החולפת תנופת פיתוח כיכרות וגינות מקיפה. מבחינה תקציבית קיצצנו בתקציב המועצה, אולם בכל הפרמטרים של השירות יש שיפור ניכר והשקעה בתשתיות חדשניות כפי שלא נראו ברכסים בעבר".

מה מצבו של המאזן התקציבי בעירכם?

קיבלתי את המועצה עם גרעון שנתי של למעלה מ-2.5 מיליון שקל וגירעון מצטבר של כ-8.5 מיליון שקל. עדיין אין מאזן שנתי של 2014, אולם הדוחות הרבעונים מדווחים על שיפור משמעותי במצבה הכספי של המועצה. חתמנו על תכנית התייעלות שבמסגרתה נסיים את 2014 בצפי גירעון של כמיליון שקל ואנו מאמינים שנעמוד בזה.

מהו ההישג הגדול שלך במהלך השנה לטובת התושבים?

כפי שאמרתי קודם, אפשר להצביע על מספר נושאים. ראשית, פיתוח גנים ציבוריים וכיכרות: שדרגנו שבע גינות משחקים; הקמנו את מגרש הגלגליות לילדים שהוא ראשון מסוגו ביישובים החרדים; הקמנו שלוש כיכרות חדשים – כיכר הרימון, כיכר האיילים וכיכר השחפים – ברמה שרכסים לא הכירה.

תחום נוסף בו השקענו הינו תחום התרבות קיימנו פעולות ואירועים ברחבי יישוב במסגרות שונות בהיקפים גדולים, די אם נציין את שמחת בית השואבה המרכזית בהשתתפות אלפים, זאת בנוסף על פעילויות קיץ ובראשן "מתוק בגן" והפעולות הרבות במתנ"ס במחירים סמליים. כמו כן, השיפור בטיפול בפניות לתושב באמצעות הקמת מערך מענה שכולל מוקד עירוני שפועל 24 שעות, תוכנת מעקב חדישה והפעלת ניידת שיטור עירוני משולב, לצד פיתוח משאבים ואמצעים דיגיטליים לפתרון מהיר של פניות התושבים ולמעקב אחר הטיפול בהן.

כמו כן בוצעה הגדרת תפקידים מחודשת לעובדי המועצה, כשהם מקבלים קורסים מקצועיים לשם התמקצעות העובדים.

עם מה אתם מתכוננים להתמודד בשנה השנייה לקדנציה הנוכחית?

אנו מתכוונים להמשיך בהטמעת התהליכים הארגוניים שבהם התחלנו, לצד צמצום נוסף של הגירעון התקציבי, שינוי מבני-פיזי של מחלקות המועצה כדי לייעל את השירות לתושב ועוד.

צילום: בחדרי חרדיםצילום: צילום: בחדרי חרדים
צילום: בחדרי חרדים

ראש מועצת עמנואל, הרב עזרא גרשי
מהם היעדים אותם הצבתם כמטרה לשנה הראשונה, וכמה מתוכם אכן התמלאו?

בראש מעיינינו הצבנו לעצמנו את נושא הפיתוח והבניה בעמנואל. בחסדי ה' ית' ציפיותינו התממשו מעבר למצופה ומס' פרויקטים של בניה בעמנואל קרמו עור וגידים.

מהו האתגר המרכזי שעמד בפניכם בשנה הראשונה?

האתגר המרכזי שעמד בפנינו בשנה הראשונה הוא פתרון בעיות סטטוטוריות, אשוריים מדיניים כאלו ואחרים, פתרון בעיות משפטיות, וכל זאת על מנת להביא יזמים לפיתוח ובניה בעמנואל.

התוצאות של עבודה מאומצת זו ניכרות בשטח וניתן לראות את שלדי הבנינים ההולכים ונבנים ועמנואל פורחת ומשגשגת.

מה מצבו של המאזן התקציבי בעיר?

ללא ספק הגזרות שנגזרו על עמ"י בכלל ועל הציבור החרדי בפרט גורמות לקשיים תקציביים. אנו עושים מאמצים רבים על מנת להתייעל ולהשתפר ומקדמים פרויקטים אשר ייצרו הכנסות למועצה, לדו' הרחבת אזור התעשייה.

מהו ההישג הגדול שלך במהלך השנה לטובת התושבים?

שלושה הישגים משמעותיים שקודמו בשנה האחרונה:

1 . שיפור רמת השירות לתושב במגוון תחומים לדוג' הוספת קווי אוטובוסים ציבוריים, החלפת של תחנות ושיפור תשתיות.
2. איחוד של כל הקהילות בעמנואל בוועדת רבנים משותפת.
3. ההישג המשמעותי ביותר, לאחר עבודה ארוכה במשך 3 שנים עמלנו לקידום ופיתוח אזור תעשייה שלישי לעמנואל. בימים אלה עבודות הפיתוח בעיצומן והמגרשים מוקצים כבר ליזמים. במקביל איתרנו שטח של מאות דונמים לתכנון תב"ע (תוכנית בנין עיר) להגדלת אזור התעשייה ויצירת מקומות תעסוקה לתושבים.

עם מה אתם מתכוננים להתמודד בשנה השניה לקדנציה הנוכחית?

עם התפתחות הבניה ומאות המשפחות שיקלטו בטווח הקרוב בעמנואל, אנו עמלים ליצור את התשתית הראויה לקליטתם וזאת ע"י בניית גני ילדים, מעונות, בתי כנסת ומוסדות ציבור, במקביל לשיפור ושדרוג תשתיות העירוניות. כולי תקווה שבשנה הבאה נזכה לחנוך את כביש הגישה החדש והקצר לעמנואל. בברכת כי עמנו- קל!

צילום: אתר קול חי צילום: צילום: אתר קול חי
צילום: אתר קול חי

אברהם רוזנטל, ראש מועצת קרית יערים טלז סטון
ביישוב השליו בדרך לירושלים נראה כי צרכיהם של התושבים מועטים והם אינם דורשים הרבה. לפני כשנה בפעם הראשונה נערכו בחירות במקום, ומקומו של ראש המועצה הוותיק אברהם רוזנטל במשך 21 שנה היה מוטל בספק.

במערכת בחירות שבחלקה הייתה סוערת, התמודד מול רוזנטל הרב דב בקשט ברשימת איחוד הקהילות למען טלז סטון שאף גרפה מספר מושבים למועצה.

רוזנטל מציין כי בכוונתו דבר ראשון להמשיך את כל הפרויקטים שהתחיל בהם, הן בהקמת.בית ספר של בית יעקב ותוכניות נוספות בתחום החינוך.

"אנחנו עומדים באתגר מרכזי, להרחיב את הישוב. לפטור בעיות דיור לציבור החרדי", אומר רוזנטל ומציין את המאזנים של המועצה. "אנו משתדלים לקבל כמה שיותר ממשרדי הממשלה ובמשך כמה שנים מקבלים פרס של ניהול תקין", הוא מוסיף.

בטלז סטון עורך רוזנטל פעילות עם הנוער בימי תרבות, פעילות הכוללת הרצאות, הצגות, מועדון קשישים, מעונות יום וגנים חדשים, והוא מקווה שגם ב-2015 היישוב יצעד קדימה.
ביתר אלעד רכסים ראשי ערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד