י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

סערה: עמוד תאורה קרס בי-ם; נהגים חולצו בב"ב

גשמים עזים הציפו כבישים רבים • רשות המים: הכי הרבה גשם ירד במרכז • תושב בני ברק: "תנאים של מדינת עולם שלישי"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

חשש לשטפונות בשל מזג אוויר סוער וחורפי היום (ד') בדרום ובצפון. שיא של זרימה נרשם בנחל איילון ומזג האוויר גרם לעומסי תנועה כבדים בכבישים במרכז הארץ.

מנתוני רשות המים נמסר כי במרכז הארץ נרשמה הכמות הגדולה ביותר של גשם. בין 60 ל-100 מ״מ באזורים כמו נתב״ג ואלקנה. מעל הכנרת 20 מ״מ, בגליל העליון והגולן 40 30-מ״מ.

ברחוב הנטקה בשכונת קרית מנחם בירושלים, נפל עמוד תאורה כתוצאה ממזג האויר. אין נפגעים אך נגרם נזק לרכב חונה. נתיב הנסיעה לכיון עיר גנים ועין כרם נחסם לתנועת כלי רכב. שוטרי תנועה מכווינים את תנועת כלי הרכב. בנוסף גורמי עירייה וחברת חשמל במקום.

מחברת חשמל ירושלים נמסר כי לא ידוע על הפסקת חשמל באזור. מדובר באזור של עבודות הרכבת הקלה.

במרכז בני ברק הוצפו מספר רחובות במים עד לגובה של מספר ס"מ. וכבאים הוזעקו מספר פעמים לחילוץ נהגים שנלכדו בתוך שלוליות של גשם.

אחד התושבים אומר ל'בחדרי חרדים': "זה לא ייאמן שעיר השוכנת במרכז הארץ, יש לה תנאי תשתית כמו של מדינת עולם שלישי. כל פעם שיש גשם אי אפשר לעבור את הרחוב".

בעכו נפל עץ על רכב חונה, אולם לא נגרם נזק, בראשון לציון הוצף ציר ז'בוטינסקי, וכבאים הוזעקו לפינוי תושבים שמים הציפו את בתיהם. כך גם הוקם באשדוד צוות מקצועי מיוחד שנועד לספק מענה לקריאות תושבים.

שיא הגשם עד חצות הליל נמדד בשערי תקווה ובבית דגן, שם ירדו יותר מ-50 מילימטרים. אחריהן (במ"מ): קרני שומרון – 49, יבנה – 34, אריאל – 27, צפת – 24, זכרון יעקב – 23, עפולה – 20, תל אביב – 17, חיפה – 15, באר שבע - 11 מ"מ, ירושלים – 8. וגם באילת ירד - כ-1 מ"מ.

ויש גם בשורות טובות: מפלס הכינרת עלה ב-3.5 ס"מ בשל הגשמים במהלך אתמול, ועומד על 212.83- מ׳. 1.5 ס"מ שני ס"מ נוספות במהלך הלילה בלבד.

בחברת החשמל מבקשים מהציבור לשמור על ערנות ולדווח מידית על חוטי חשמל קרועים. מכבי האש ערוכים לאפשרות של קריאות לסיוע בחילוץ נהגים, תושבים ושאיבת הצפות.

צפו בנחלי הדרום שוצפים. צילום: יחל"צ מגילות
סערה גשם ישראל חורף מזג אויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד