כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אדלסון: "נוני מוזס מנסה לסתום לנו את הפה"

בעל העיתון 'ישראל היום' במכתב לעובדי העיתון: "מאז שקמנו, זכינו בקביעות למתקפות ארסיות משולחות רסן"

שלדון אדלסון. צילום.: פלאש90
שלדון אדלסון. צילום.: פלאש90

על רקע המאבק כנגד חוק החינמונים שמגביל את הוצאתו לאור של עיתון 'ישראל היום' שיגר בעל העיתון שלדון אדלסון, מכתב מיוחד לעובדי העיתון.

"אנחנו גאים בכם ובעבודתכם המשובחת שהביאה להצלחת העיתון". כתב, "'שראל היום" הפך לעיתון הנקרא ביותר בישראל עם מיליוני אוהדים בעיקר בזכותכם ועל כך תודתנו העמוקה. לאחר שנים רבות שבהן השמיעה התקשורת הישראלית קול כמעט אחיד, הקמנו במה להשמעת קול אחר, אלטרנטיבי, הקול של הרוב בציבור היהודי שלא היה לו בית.

אדלסון מתייחס למסע הרדיפה כנגד העיתון: "מאז שקמנו, זכינו בקביעות למתקפות ארסיות משולחות רסן, עשירות בדמיון פרוע, שמטרתן אחת: דה-לגיטימציה שלנו ושל העיתון. גורמים שונים מתנגדים לנו; בראש כולם, מי שמוביל את המתקפות האלה מאחורי הקלעים הוא בעליו של "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, המתחרה הישיר שלנו, שנאלץ לראשונה להתמודד עם תחרות אמיתית.

"במשך שנים שלט "ידיעות" בשוק התקשורת ותקופה מסוימת אף הוכרז מונופול. "ישראל היום" כירסם בכוחו והוריד אותו מעמדת הבכורה ומיכולתו לשלוט בנבחרי הציבור ובדעת הקהל. גם זו תרומה חשובה של "ישראל היום" לחופש הביטוי ולחופש הדיון הציבורי בישראל".

וכאן עובר אדלסון למתקפה נגד החוק: "בניגוד לכללי השוק החופשי ובניגוד לעקרונות דמוקרטיים בסיסיים, הועלתה הצעת חוק שנתפרה בדיוק לפי מידות העיתון שלנו. הובילו אותה אנשים הכפופים למרותו של נוני מוזס, והמבקשים להחזיר את ישראל למצב הקודם שבו "ידיעות" שלט באופן בלעדי בדיון הציבורי. זה לא יקרה. לפנינו דרך ארוכה בכנסת, ויש לקוות שחברי הכנסת יתעשתו ולא ייתנו ידם לביזיון חוקי הכנסת באמצעות חוק שמטרתו אחת: סתימת פיות של רבים בציבור ש"ישראל היום" משמש להם פה.

"אנחנו משוכנעים שגם אם חלילה, החוק יעבור, הרי שבית המשפט העליון יבטל אותו. בניגוד לניסיונות לייאש אותנו, "ישראל היום" הגיע כדי להישאר לתמיד, והוא אינו תלוי בשום אדם אלא רק בציבור הקוראים בארץ ובעולם".

יצויין שהחוק עבר בקריאה טרומית במליאת הכנסת ברוב של 43 מול 23 מתנגדים והועבר לדיונים בוועדת הכנסת.
ישראל היום אדלסון ידיעות אחרונות בית משפט כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד