ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הגאון הצדיק רבי שמחה שלמה לוין זצ"ל

הלך לעולמו הגאון הצדיק רבי שמחה שלמה לוין זצ"ל • בנו של 'רב האסירים' ומגדולי צדיקי ירושלים • אלפים שיחרו לפתחו

הגאון רבי שמחה שלמה לוין זצ"ל. צילום: מתתיהו גולדברג
הגאון רבי שמחה שלמה לוין זצ"ל. צילום: מתתיהו גולדברג

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר הבוקר הגאון הצדיק רבי שמחה שלמה לוין זצ"ל, מגדולי צדיקי ירושלים ושהוא בן 88 בפטירתו.

בימים האחרונים חלה וחדל לקבל קהל בביתו. הבוקר השיב את נשמתו ליוצרה בביתו בירושלים.

הגרש"ש לוין זצ"ל נולד בירושלים בה' אלול תרפ"ו כבן זקונים לאביו, הגאון הצדיק רבי אריה לוין זצ"ל רב האסירים ולאמו מרת חנה ע"ה.

אלפים שיחרו לפתחו שהיה מקבל קהל מהשעה 7:00 בערב במשך חצי שעה. אלפים שיחרו לפתחו לקבל עצה ולישועה, ביניהם ראשי ישיבות גדולים. כך גם נהג לערוך גורל הגר"א.

אחד ממקורביו מספר ל'בחדרי חרדים', "היה לרבי שמחה שלמה סיעתא דשמיא מיוחדת שלמי שהוא לא יכל לעזור הוא לא היה מקבל אותו.

"הוא היה קובע את התורים כל יום בצהריים ומי שהוא שמע בטלפון שיש לו בעיה שהוא לא יכול לעזור היה דוחה אותו ואומר לו תלך לרבנים אחרים אני לא יכול לעזור".

סיפורים מפעימים הסתובבו סביב רבי שמחה שלמה ורבים נושעו מברכותיו סיפור מעניין אירע עם אברך שנהנה ממנו עצה ותושייה בתו לא התקבלה לבית הספר והגיע בכדי שיוציא ממנו את העין הרע רבי שמה שלמה אמר היה לך קצת עין הרע והסירו בלחש, בדרך חזרה לביתו באוטובוס מספר האברך התקשר מתווך כי יש פריצת דרך והילדה התקבלה לבית הספר יומיים לפני פתיחת הלימודים.

סיפור נוסף שנודע כי הרבנית בת שבע אסרת קנייבסקי ע"ה הגיע לפני עשרים שנה לאביה הגרי"ש אלישיב זצ"ל ואמרה לו אני כבר לא מסוגלת להתפלל על מאות אנשים בתפילה ואני לא יכולה להזכיר אמרה לה הגרי"ש תלכי לרבי שמחה שלמה והוא יתפלל רבי שמחה שלמה בענוונותו אמר אין לי זמן אבל עם הרב אלישיב מבקש אני יעשה את זה".

אמש עוד אמר לחברותא שלו כי מרגיש כי הנשמה יוצאת ממנו ואז נפרד ממנו לא לפמני שסיפרו על שמחת הוורט לנכדו חביבו הבחור משה שולמן מישיבת פוניבז', וביום שני הקרוב תתקיים שמחת ברית לנינו בן לנכדו הרב אריה שולמן.

רעייתו מרת זהבה ע"ה נפטרה לפני שנה וחצי, ובחייו שיכל את חתנו הגדול הגאון רבי חנוך העניך קרלנשטיין זצ"ל, ראש ישיבת פרשבורג ובנו של הגרד"צ קרלנשטיין ראש ישיבת גרודנא.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך ששה בנות נכדים נינים וצאצאים, אחותו הרבנית פלצ'ינסקי שתחי' אשת הגאון רבי אליעזר זצ"ל ראש ישיבת 'בית אריה'

הלוויתו תצא היום בשעה 14:00 צהריים, מבית הלוויות סנהדריה בירושלים שם ייטמן לצד רעייתו ע"ה ואביו הגר"א לוין זצ"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
לוין שמחה שלמה ירושלים הרב אלישיב לוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד