ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
התגבשה תשתית ראייתית

לקראת כתב אישום נגד חרדי, מפר סדר סדרתי ואלים

ניקב צמיגים של אוטובוסים, הפר את הסדר, הפריע לעבודות הרכבת הקלה, השליך ביצים ואבנים, והתפרץ לכנס של נשים חרדיות במטרה להפסיקו. לאחר שהמשטרה עצרה את מפר הסדר הסדרתי והאלים תושב ירושלים והשלימה את חקירתו צפוי נגדו כתב אישום

לקראת כתב אישום נגד חרדי, מפר סדר סדרתי ואלים
החשוד שנעצר צילום: דוברות המשטרה

חוקרי תחנת לב הבירה השלימו בימים האחרונים את חקירתו של תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו שנעצר בתחילת החודש במהלך מחאה והפרת סדר ברחוב מונבז בעיר, לאחר שהתנגד למעצרו. כנגד החשוד היה צו מעצר בגין מקרים נוספים של הפרת סדר, היזק לרכוש, השתתפות בהתקהלות אסורה ועבירות נוספות.

עפ״י ממצאי החקירה, בתאריך 20.8.23 בשעות הערב המאוחרות, ניקב החשוד עם נוספים עשרות צמיגים של אוטובוסים ציבוריים ברחוב יחזקאל בירושלים יחד עם אחרים. בתיעוד המקרה שהגיע לחוקרי תחנת לב הבירה, זוהה החשוד והחלו פעולות לאיתורו ומעצרו. במעשיו גרם החשוד לנזק של כ-45,000 ש"ח ובנוסף יצר סיכון ממשי העלול לגרום לתאונה ופגיעה במשתמשי הדרך.

מהחקירה במשטרה עולה כי ביצע את המעשים הפסולים כי סבר שהפרסום על גבי האוטובוסים "משחית את עיניהם" של הציבור ואינם לרוחו של החשוד.

במקרה אחר בו החשוד מעורב, בתאריך 23.8.23 הגיע החשוד לרחוב בר אילן במטרה להפריע לעבודות הרכבת הקלה שמבוצעות במקום. החשוד ואחרים, השתתפו שם בהפרות סדר תוך שילהוב מפגינים נוספים על מנת להפריע לעבודות הרכבת הקלה ולהסב נזקים במקום.

עוד נחקר החשוד על מקרים שהתרחשו בשלהי שנת 2022 במהלכם הגיע החשוד ונוספים אל כנס של נשים חרדיות שהתקיים בסנהדרייה. החשוד ונוספים נכנסו אל המקום ובכך הסיגו גבול, וזאת במטרה לחדול את פעילותן במקום, השחיתו רכוש והסבו נזק.

במקרה נוסף, הגיע החשוד עם אחרים אל יום קהילה שיועד לציבור החרדי בו נטלו חלק כוחות משטרה וכב"ה והשתתפו כ-200 תלמידים, מורים ותושבי השכונה שנענו לקריאה ובאו להכיר את המשטרה וכב"ה שהגיעו לתת דגשי בטיחות לקראת החורף. במעמד זה, הגיע החשוד ואחרים השליכו ביצים ואבנים לעבר הנוכחים, וחלקם דחפו את הילדים. על פי החשד, החשוד הוא זה שהוביל את הפרת סדר זו, ופעל בבריונות ובניסיונות הפחדה לאור תפיסתו האידאולוגית הקיצונית.

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת לבקשת המשטרה. לאחר סיום החקירה וגיבוש תשתית ראייתית נגדו, אתמול הוגשה נגדו הצהרת תובע בדבר כוונת הפרקליטות להגיש כתב אישום בגין מעלליו, כבר במהלך הימים הקרובים שהחשוד במעצר בית.

חרדים קיצונים הרכבת הקלה אוטובוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד