ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

לבני מתנגדת לחוק זועבי; דנון - "פרקליטת השטן"

שרת המשפטים ציפי לבני עצרה את החוק להדחת חנין זועבי מהכנסת • דנון: "את תומכת בנפשעים שבאויבי ישראל"

צילום: גלובס
צילום: גלובס

לבני לטובת זועבי: הבוקר (ד) הגישה שרת המשפטים ציפי לבני ערער למזכיר הממשלה כנגד עברתו לדיון של חוק זועבי בפני הנהלת הקואליציה ולא בועדת שרים לחקיקה. ובכך הוסר החוק מסדר היום במליאה.

החוק עלה לדיון ביום ראשון השבוע בוועדת השרים לענייני חקיקה, אולם מאחר ומדובר בתיקון לחוק יסוד הכנסת, הוחלט לדון בו בהנהלת הקואליציה.

בעקבות הגשת הערער של שרת המשפטים נאם כעת במליאת הכנסת ח"כ דני דנון ואמר: "ציפי לבני, אני לא מאמין לאן הדרדרת: את שגדלת בבית רביזיוניסטי, שהיית חלק מתנועת חרות והליכוד – את משמשת כאן בממשלה ובכנסת כפרקליטתה של אויבת העם, תומכת המחבלים, תומכת הנפשעים באויבי ישראל?"

הוא הוסיף עוד: "עורכת הדין ציפי לבני החלטת לשמש כפרקליטתה של השטן חנין זועבי? אני חושב שמן הראוי שהיום תקומי ותעשי את מעשה חבר מפלגתך, עמיר פרץ, ותתפטרי מהממשלה. לאור מעשיך בכלל, והמעשה של היום בפרט – אין מקומך עוד עמנו".

לפי החוק שיזם יו"ר ועדת החוקה, ח"כ דוד רותם יהיה מספיק רוב של 61 ח"כים כדי להדיח מכהונתו חבר כנסת מכהן שהתבטא בזכות מעשי טרור וחבלה. החוק הקיים מאפשר לפסול מועמד לכנסת שהביע תמיכה בארגוני טרור או במאבק מזויין אך לא להדיח. החוק הוגש לאחר מספר התבטאויות של ח"כ חנין זועבי מבל"ד.

רותם הגיב על הערר של ציפי לבני: ״אף מדינה בעולם אינה מאפשרת לאנשים החותרים תחת יסודות קיומה ותומכים בארגוני טרור לכהן כחברי פרלמנט. הצעת החוק שיזמתי והגשתי חתומה על ידי מרבית סיעות הבית, ומפתיע כי מסיבות פופוליסטיות ושיקולי בחירות הוגש ערר על ההחלטה. המילה האחרונה עדיין לא נאמרה, וישראל ביתנו תמשיך להאבק לקידום החוק״.
זועבי לבני כנסת חוק משפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד