כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תיעוד מסכם

הדינר המרגש של מכון דורות לא הותיר עין יבשה בקהל

רבנים, אנשי כלכלה, יועצי רפואה, יהודים מכל שכבות עמך ישראל - היו שותפים לערב אחד שכולו הצדעה למכון דורות, המרכז לפוריות רפואה והלכה. מאות בני משפחת הידידים של מכון דורות התכנסו באולמי 'אוריאנה' באור יהודה ל'דינר' שסיפק רגעים מרגשים רבים של קידוש השם. צפו בגלריה 

הדינר המרגש של מכון דורות לא הותיר עין יבשה בקהל
הכינוס של מכון דורות צילום: מרדכי טוויל

מאות רבנים, אנשי כלכלה, יועצי רפואה ויהודים מכל שכבות עמך ישראל, השתתפו השבוע דינר יוקרתי ומכובד של מכון דורות באולמי 'אוריאנה' באור יהודה.

באירוע המרגש, קיבל הרב איתי כהן, ראש המכון, את המשתתפים וחשף את התוכנית להבאת אלפי חיים חדשים לעולם. באירוע נטלו חלק חברי כנסת, אישי ציבור ורבנים בהם, הגאון רבי אהרון בוטבול, ראש בית ההוראה יביע אומר, חתנא דבי נשיאה ופוסק מכון דורות, הגאון רבי ציון כהן, רב העיר אור יהודה ונשיא מכון דורות, הגאון רבי ישראל מאיר ביטון, רב העיר חדרה, הגאון הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה, הגאון רבי שניאור אשכנזי, מגיד מישרים מפורסם, יו"ר וועדת הבריאות ח"כ אוריאל בוסו ומר מאיר בן שבת, לשעבר ראש המל"ל ויו"ר חוג ידידי המכון.

על סף מפתן הכניסה לאולם היה ניתן להטות אוזן לשיחות הרבות שנוצרו כבר בשלב קבלת הפנים כיצד מביאים חיים לעולם, לקול צלילי התזמורת.

האירוע המונומנטלי נפתח בהקרנת וידאו מפעולות מכון דורות, כאשר במהלכו הוקרנו גם ברכות מאישי ציבור. "יפה כוחם של מכון דורות שעושים רבות ונצורות למען זוגות מתמודדים והכל במסירות ובמקצועיות", אמר בהתרגשות שר הפנים ח"כ משה ארבל. מי שעוד התרגשה מהערב המיוחד הייתה שרת המודיעין ח"כ גילה גמליאל: "הרב איתי יוסף כהן היקר אני רוצה לברך אותך על מפעל חיים של מכון דורות למען זוגות מאותגרי פוריות, תמשיכו לפעול בצורה מאוד מרגשת עבורם וללכת איתם את כל הדרך עד שהחלום מתגשם בסופו של דבר".

גם בכירי הרופאים בירכו לכבוד הדינר. ד"ר שלומי ברק מנהל יחידת הפוריות במרכז הרפואי אסותא אשדוד: "הרב איתי כהן וצוות מכון דורות הם לא רק ידידים קרובים אבל ממש קרובים אלא שותפים לדרך", אמר ברק בהתרגשות. "הדרך המשותפת היא סופר מאתגרת, זכינו כצוות מטפל לטפל במקרים לא פשוטים. אני חושב שעצם העשייה וההתעסקות של מכון דורות עם מקרים כל כך מורכבים מחדדת את המסירות ובעיקר את המקצועיות שלכם. המקצוענות שלכם הם בנושאים שהם לא נחלת הכלל. זכות גדולה לעבוד איתכם".

בערב המיוחד הוענקו תעודות ההוקרה ואותות התמיכה והשותפות לידידים ששותפותם המכרעת נישאת בערב זה לשם, לתהילה ולתפארת. הראשון לעלות היה מר מאיר בן שבת, לשעבר ראש המל"ל ויו"ר חוג ידידי מכון דורות. "הרב איתי מוביל את המכון להיות פורץ דרך בתחומי עיסוקו, יוצר חיבורים ושיתופי פעולה עם רופאים ומרכזים רפואים ומוערך מאוד על ידם", קבע בן שבת.

לדבריו, "יש בו במכון דורות שילוב של אמונה ומדע, חסד ומקצוענות, ענווה ותעוזה, אהבת אדם ויראת שמיים, מפעל חיים שנועד להרבות חיים ולהוסיף אור שמחה, לסייע בהגשמת הכמיהה האנושית לפרי בטן ולקיום 'פרו ורבו'. ראיתי במכון את העוסקים במלאכה, את הברק בעיניהם ופניהם המאירות, התפעלתי מגישתם האחראית, מהסתכלותם הכוללת שמשלבת את המימד התורני עם המימד הרפואי, הכלכלי, המשפחתי, הנפשי והרגשי. בלב שלב ובשמחה הם עושים".

אורח הכבוד יו"ר וועדת הבריאות ח"כ אוריאל בוסו, התרגש מתעודת ההוקרה על פועלו למען בריאותם של זוגות מאותגרי פוריות. "ברשות יו"ר המכון הגאון הרב איתי כהן, ואני אומר 'הגאון' כי מי שראה אותו נותן הרצאה לפני פרופ' ורופאים מהמעלה הראשונה שמכירים את העבודה והם יוצאים מתפעמים, הכל סדור, כל פעם מתפעל איך רכש ידע כל כך עצום".

לאחר מכן סיפר ראש המכון הרב איתי כהן סיפורים מרגשים על זוגות שנושעו בסיוע של המכון לאחר שנות נישואין ארוכות, גם כשרוב הרופאים הרימו ידיים. "הפנינו לטיפול חדש ומתקדם ובסייעתא דשמיא הזוג נפקד". כשנשיא המכון רבי ציון כהן שמע את הדברים הללו הוא החל לדמוע: "חלום שמתגשם איך המכון קנה שביתה בצבור, וכיום מטפל באלפי פניות".

מארגני האירוע המיוחד במינו הזמינו את השדרן המפורסם ר' עמי מימון להנחות ולתת את קולו באירוע מכובד זה. מימון שר יחד עם הקהל שפצח בריקוד את 'מראה כהן''. המוזמנים יצאו מגדרם לשמע השירה הנפלאה שבקעה והריעו ממושכות והודו על כך שנכנסו לאווירת הימים הנוראים.

מאות הנוכחים באולם, התקשו להינתק ממקומותיהם ולהישאב אל מחוזות החולין, איש איש בתחומו. כולם רצו להנות עוד ועוד מערב ההצדעה למכון דורות.

מכון דורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד