ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
המביט לארץ ותרעד

מעל אלף הרוגים ומאות פצועים ברעידת אדמה במרוקו: ישראל נערכת לסייע

כ-1305 הרוגים ומאות פצועים ברעידת אדמה במרוקו, 17 ישראלים מנותקי קשר. שר החוץ אלי כהן: "ישראל מושיטה יד למרוקו בשעה קשה זו". שר הביטחון הנחה את מערכת הביטחון ואת צה"ל להתכונן להוצאת משלחת מישראל. משרד הבריאות נערך להוצאת משלחת משלימה

מעל אלף הרוגים ומאות פצועים ברעידת אדמה במרוקו: ישראל נערכת לסייע
הנזקים במרוקו צילום: צילום מסך

רעידת אדמה קשה פקדה הלילה את אזור מרקש במרוקו, נזק רב נגרם לבתים ואלפים פונו מבתיהם. לפחות 1,305 בני אדם נהרגו ועוד לפחות 1,852 נוספים נפצעו ברעידת אדמה קטלנית בעוצמה 6.8 שאירעה בין שישי לשבת באזור מרקש שבמרוקו. 17 ישראלים מוגדרים מנותקי קשר אך הערכה היא שמצבם טוב והם לא יצרו קשר בשל השבת. בישראל נערכים להטסת הישראלים בחזרה ארצה.

בעקבות רעש האדמה הכבד שפקד את מרוקו, שר החוץ אלי כהן הנחה לבחון אפשרויות מול הרשויות במרוקו להגשת סיוע הומניטרי והוצאת משלחת חילוץ. קונסולית ישראל במרוקו עושה דרכה לאזור הרעש

שר החוץ אלי כהן: "ישראל מושיטה יד למרוקו בשעה קשה זו. מיד עם קבלת הדיווח הצענו לממשלת מרוקו את סיוע משרד החוץ בסיוע הומניטרי וחילוץ נפגעים. משרד החוץ מאתר ומסייע גם ישראלים הנמצאים כעת במצוקה בשעה זו במרוקו". נכון לשעה זו, לא ידוע על אזרחים ישראלים שנפגעו באירוע.

משרד החוץ, המחלקה לישראלים בחו"ל, מרכז מצב והנציגות הישראלית ברבאט ממשיכים לפעול ליצירת קשר עם כלל הישראלים הנמצאים במדינה ולוודא את שלומם.

קונסולית ישראל במרוקו, דורית אבידני נמצאת באזור הרעש במרקש על מנת לספק תמונת מצב מלאה.

שר הביטחון יואב גלנט הנחה את צה"ל ומשרד הביטחון להערך מיידית למתן סיוע חירום באמצעות גופי ההצלה של פיקוד העורף.

במקביל, שר הביטחון יואב גלנט, שוחח עם שר ההגנה של מרוקו עבד אל-לטיף לודי, בעקבות רעידת האדמה שהכתה הלילה במרוקו.

שר הביטחון ביקש למסור למלך ולעם המרוקאי את תנחומיו בשעה קשה זו, ואמר לעמיתו כי מדינת ישראל מושיטה יד למרוקו, ומערכת הביטחון וצה"ל יסייעו ככל שידרש.

מלשכת גלנט נמסר כי, "שר הביטחון אמר לעמיתו המרוקאי כי הנחה את מערכת הביטחון ואת כוחות צה״ל להתכונן להוצאת משלחת מישראל, שתשתתף במאמצי החילוץ ובסיוע ההומניטרי באזור שנפגע". השר גלנט מסר לשר ההגנה של מרוקו כי חלק משמעותי מהסכמי אברהם, הוא המחויבות הדדית של המדינות לעמוד זו לצד זו ברגעי משבר לאומיים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "בעקבות אסון רעידת האדמה במרוקו, הנחה ראש הממשלה נתניהו את כלל המשרדים והכוחות לסייע ככל שיידרש לעם המרוקאי, לרבות היערכות להוצאת משלחת סיוע לאזור. ראש הממשלה מסר כי עם ישראל מחזק את ידידינו בני העם המרוקאי בשעתם הקשה, נושא תפילה לשלומם ואנו נסייע בכל צורך שנדרש".

בנוסף משרד הבריאות נערך להוצאת משלחת משלימה למשלחת צה"ל שתכלול רופאים ורופאות, אחים ואחיות וציוד רפואי על מנת לסייע בטיפול בנפגעים מרעש האדמה במרוקו. המשלחת תכלול אלמנטים נוספים בהתאם למצב בשטח ולדרישות שיעלו ממרוקו. החל מהבוקר נערכו במשרד הבריאות אל מול בתי החולים שהביעו רצון לסייע על מנת לארגן את המשלחת הן ברמה הרפואית והן ברמה הלוגיסטית.

מרוקו משרד הבריאות יואב גלנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד