י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מהיום: מידע אונליין על ועדות הכנסת ברשת

פורטלים לכל ועדות הכנסת הוקמו באתר האינטרנט של הכנסת • יו"ר הכנסת: "שלב חדש בשקיפות הכנסת"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

אתר הכנסת עובר שדרוג: לאחר עבודה של חודשים רבים, חשפה היום (ד'), הכנסת את פורטלי הוועדות החדשים שיסייעו להביא לחשיפה מרבית של העבודה הפרלמנטרית שמתבצעת בוועדות הכנסת.

אם בעבר היה צורך לחפש חומרים ארכיוניים על ישיבות במקומות שונים בפורטלים הקודמים, מהיום מסונכרן כל המידע סביב ישיבת ועדה כך שכל מה שקשור לאותה ישיבה: פרוטוקול, חומר רקע, הודעה לעיתונות, תמונות ושידור מוקלט וכל חיפוש אחר נושא מסויים - יציג את כל התוצרים של אותה ישיבה באותו חיפוש.

בכניסה לדף הבית של הוועדה יוצג כל החומר הקיים על הוועדה לגולש, דבר שייקל מאד על החיפוש אחרי חומרי הוועדה, שהיה מסורבל בפורטלים הישנים.

העיצוב החדש מציג לגולש במרכז העמוד את הישיבות האחרונות שקיימה הוועדה בצורה חדשותית וכן שידור חי של הוועדה במידה ומתקיימת ישיבה. הפורטלים מציגים גם את כל המידע החשוב על הוועדה, כולל שמות כל חברי הוועדה, מועד הישיבות הקרובות וכן תחומי העיסוק שלה. "משולחנה של הוועדה" הוא אזור חדש, פחות פורמלי, שבו יש למנהל הוועדה בשיתוף עם צוות הוועדה אפשרות לספר לציבור על עשיית הוועדה באמצעות טקסט חופשי, תמונות, קישורים וכו'. רכיבי העמוד גמישים, כך שכל וועדה תוכל לבחור בפורמט שמתאים לה כעמוד הבית של הוועדה.

העבודה לקראת השקת הפורטלים החדשים כללה סקר השוואתי בקרב אתרי אינטרנט של פרלמנטים בעולם תוך לימוד על נגישות המידע, היקף המידע ונראות הפורטלים. במקביל התקיימו התייעצויות עם כל מנהלות ומנהלי הוועדות בכנסת במטרה ללמוד על הצרכים שלהם והאופן הנכון ביותר להציג את החומר הפרלמנטרי הרב, לציבור.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי, "פורטלי הוועדות החדשים הם פרויקט מרשים שהוא עוד שלב משמעותי בשקיפות הכנסת לציבור, שקיפות יוצאת דופן בהיקפה שכל כך חשוב לנו להרחיבה כל העת".
גולש ועדה אינטרנט פורטל כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד