ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ראש הממשלה גינה

מובילת המחאה באמירה מבחילה: "אסור לדבר עם נאצים"

שקמה ברסלר אחת ממובילות המחאה נגד הרפורמה המשפטית השוותה בין מפלגת הציונות הדתית לבין הנאצים. "אסור לדבר עם נאצים בין אם הם יהודים או לא יהודים", אמרה. נתניהו: "הסתה פרועה לרצח שרי הממשלה ונבחרי ציבור"

מובילת המחאה באמירה מבחילה: "אסור לדבר עם נאצים"
נתניהו בהצהרה צילום: לע"מ

פרופסור שקמה ברסלר, אחת המובילות של המחאה נגד הרפורמה המשפטית, השתתפה בשבת בכנס ביישוב נהלל בנושא הדמוקרטיה והשוותה את מפלגת הציונות הדתית שבראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ' - לנאצים.

ברסלר, מיוזמות "הדגלים השחורים" אמרה: "בתוך ה80 אחוז שהם לא פשיסטים וגזענים, האנשים שרוצים את נתניהו הם ככה קטנים ולכן אין שום סיבה שהוא יהיה ראש ממשלה. אסור לדבר עם נאצים בין אם הם יהודים או לא יהודים".

הדברים נאמרו במענה לשאלה האם פשרה יכולה להתקבל בלי שיתוף פעולה עם מפלגת הציונות הדתית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "אני מגנה בחריפות את דבריה של מובילת הפגנות השמאל, שקמה ברסלר, שהתייחסה לשרי הממשלה כאל ״נאצים״. האמירה השערורייתית הזאת היא גם זילות השואה, וגם הסתה פרועה לרצח שרי הממשלה ונבחרי ציבור. הזכות להפגין איננה הזכות להסית".

ברסלר הוסיפה: "נתניהו פתח את הדלת בפני הכהניזם. בהפגנת תומכי הרפורמה היו שלטים עם הכיתוב 'כהנא צדק'. נתניהו רכב על 10 אחוז פשיסטים בבחירות האחרונות כדי לשמוט לנו את כללי המשחק מתחת לרגליים.

אין פשרה עם הגזענות ובוז'י הרצוג הציג בפנינו הטעייה. נשיא המדינה בעיוורון וחוסר הבנה היסטורי מכניס לתוך הבית שלנו דברים שאין להם מקום", אמרה.

ברסלר פרסמה היום הודעה בה נכתב: "טעיתי אתמול בהתבטאות שלי. השתמשתי במילה שאין לה מקום בשיח. אני מצרה ומתנצלת על האמירה הזו. גם טעויות הן חלק מהחיים והמאבק שלנו על המדינה שלנו והעתיד שלנו. רק מי שלא עושה לא טועה. מתקנת וממשיכה".

יצוין כי עד כה איש ממפלגות האופוזיציה לא גינה את דבריה החמורים. יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ תוקף ואומר הערב: אחד, אפילו לא פוליטיקאי אחד מהמחנה ״הנאור״ לא מעז לגנות את דבריה המכוערים של מנהיגת המחאה. מחנה שמלא בלשעברים: רמטכ״לים, אנשי מוסד, אנשי משטרה, וכולם רועדים ממנה. ״מנהיגים״.

בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד