כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

תושבי כפר ורדים לשר התחבורה: "סכנה בהסעות התלמידים ביישובנו"

פניה זועמת של תושבי כפר ורדים המודאגים התקבלה לאחרונה במשרד התחבורה בנושא בטיחות לקויה במערך הסעות התלמידים בבית הספר היסודי בישוב: "תאונה קטלנית היא רק עניין של זמן"

תושבי כפר ורדים לשר התחבורה: "סכנה בהסעות התלמידים ביישובנו"


לאחרונה, נשלח אל שר התחבורה, ישראל כץ, מכתב אשר בו נטען כי אי-בטיחות חריגה מרחפת מעל מערך ההסעות של בית הספר היסודי "קשת" בכפר ורדים בצפון הארץ. על פי ההורים המודאגים שיזמו את הפנייה, האוטובוסים להסעת תלמידים ביישוב מסיעים כ-100 תלמידים מדי יום מהבית אל בית הספר וחזרה. "כפי שמצב הדברים כעת, תאונה היא רק עניין של זמן. אין כמעט יום בו אין תקלות בנושא התחבורה מבית הספר הפוגעות בבטיחות ילדינו", ציינו ההורים.

הבעיה הראשונה אותה מציינים ההורים היא חוסר הידיעה של נהגי האוטובוסים את המיקום בו אמור לעצור ולאסוף ממנו את התלמידים. מצב שכזה מאלץ את התלמידים להסתובב בין האוטובוסים השונים במתחם ההסעות ומציב סכנה ממשית לחייהם.

בנוסף ההורים מספרים כי קיימת דרישה מסוכנת מהתלמידים לקום ולהתקדם אל עבר הדלת, תוך כדי נסיעה. כמו כן, נהגי האוטובוסים נוהגים לנסוע כאשר דלתות האוטובוס פתוחות ובאופן שהילדים יכולים למעוד ממקום ישיבתם אל תוך חלל האוטובוס, מה שגורם במקרים רבים לחבלות גוף.

במכתבם של ההורים המודאגים עולות בעיות נוספות אשר גורמות לחשש כבד לחיי ילדיהם: מסלולים אשר לא מוכרים לנהגי האוטובוסים והילדים הם אלו שלמעשה מדריכים אותם בכיוון הנסיעה; הורדת ילדים בדלת האחורית, דבר אשר אסור על פי חוק בכל מה שנוגע להסעות תלמידים; ואוטובוסים שאינם מתאימים למספר התלמידים, מה שגורם לעמידה של ילדים רבים בזמן הנסיעה, דבר שאסור גם כן על פי חוק.

"הם נוסעים לא חגורים, ללא מלווה מבוגר , ולעיתים יושבים שלושה ילדים במושב או נוסעים בעמידה, הגיע הזמן להתעורר לפני שיקרה אסון", כך ציינה תושבת כפר ורדים, אמא לשני ילדים הנוסעים בהסעות המדוברות. חשוב להדגיש, כי מדובר בילדים בגילאי 6-12 מה שמגביר את הבהלה המוצדקת בקרב ההורים שמפחדים לשלוח את ילדיהם לבית הספר. "אנחנו מאד חוששים מהנסיעות האלו ובכל יום אנו מתפללים שלא יקרה שום דבר בהסעה ושיגיעו בשלום".

במכתב, הדגישו ההורים כי זאת אינה הפעם הראשונה אשר הם מתריעים על הנושא בפני גורמים שונים כמו המועצה המקומית ומשרד התחבורה. לטענתם, כבר בפנייתם באותו הנושא לפני כשנתיים, הובטח להם מהגורמים הרלוונטים כי הנושא יטופל ויסודר בהקדם. "מכתב מעין זה נשלח לכל הגורמים הנוגעים בדבר כבר לפני כשנתיים ולמרות הבטחות לשינוי, לא רק שלא חל שיפור אלא המצב אף החמיר", ציינו ההורים במכתבם.

על פי עמותת אור ירוק, הסיכון להיפגעות תלמידים בהסעות כהולכי רגל בעת העלייה והירידה מהאוטובוס על ידי רכב ההסעה עצמו או על ידי כלי רכב החולפים בסביבה גדול מהסיכון להיפגע בתוך האוטובוס בזמן נסיעה. מבדיקת עמותת "אור ירוק" עולה כי משנת 2004 ועד היום נהרגו 17 ילדים במעורבות רכב הסעות תלמידים.

עמותת "אור ירוק": "תחום הסעות התלמידים פרוץ ומהווה סכנה יומיומית לעשרות אלפי ילדים שמוסעים ללא פיקוח וללא מלווה. משרד התחבורה צריך לחייב המצאות מערכת "קופסא ירוקה", שתנטר את אופן נהיגת הנהג ותתריע בפני המעסיקים על נהגים שמסכנים את שלום הילדים של כולנו. במקביל יש לחייב המצאות מלווה בהסעות התלמידים שיוודא כי הילדים חגורים בחגורת בטיחות ויורדים ועולים בצורה בטוחה".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד