כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אדלשטיין: "דבריו של המפכ"ל דנינו חמורים"

דבריו של המפכ"ל אמש נגד עלייתו של חה"כ פייגלין להר הבית ממשיכים לעורר סערה במערכת הפוליטית • לאחר תגובתו של פייגלין, משגר יו"ר הכנסת מכתב נזעם לשר לביטחון פנים אהרונוביץ': "דבריו חמורים, העמד אותו על מקומו. לא יתכן שפקיד ציבור יערער על חופש התנועה של נבחרי ציבור" • "יש להימנע מאמירות אלו בעת כזאת"

אדלשטיין: "דבריו של המפכ"ל דנינו חמורים"
פלאש90

יו״ר הכנסת אדלשטיין תוקף בחריפות את מפכ"ל המשטרה דנינו, עקב דבריו אמש נגד חברי הכנסת שעולים להר. במכתב לשר אהרונוביץ׳ הוא כותב "דבריו של דנינו חמורים. לא ייתכן שפקיד ציבור יערער על חופש התנועה המוקנה לנבחרי ציבור מכוח חסינותם ומעמדם".

אדלשטיין הוסיף ואמר עוד: "העמד את המפכ"ל על טעותו והורה לו להימנע מהתבטאויות מעין-אלו גם בתקופה זו, להקפיד על הפרדת הרשויות ולשמור על כבודם של נבחרי הציבור".

כזכור, אמש התייחס המפכ"ל רב ניצב יוחנן דנינו בכנס שדרות לחברה וידידות לנושא עליית חבר הכנסת משה פייגלין להר הבית ואמר: "הר הבית הוא מקום קדוש לכל הדתות. משטרת ישראל אמונה לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית בהתאם להחלטת הדרג המדיני. לאפשר שם חופש פולחן לכל מי שרוצה להר. הסטטוס קוו הזה נשמר בעמל רב.

"אני אסרתי את עליית חבר הכנסת משה פייגלין להר הבית, כל עוד היה לי את הגיבוי של היועץ המשפטי לממשלה. אני חושב שזו טעות, אני חושב שלא נכון היה לאפשר לאנשים שנתפסים על ידי כולם כסוג של איזה סמל שמטרתו לשנות סטטוס קוו.

"העמדה שלי היא שחבר הכנסת פייגלין לא צריך לעלות להר הבית. אני לא אמרתי שהיועץ המשפטי לממשלה טעה. אני חושב שצריך להימנע מעליה להר הבית למי שזוהה כמי שמוביל כאן אג'נדה שהיא שינוי סטטוס קוו בהר הבית".

להלן נוסח המכתב ששיגר אדלשטיין לשר אהרונוביץ': "אתמול צוטטו דברים מפי מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, ולפיהם אמר בכנס שדרות כי על חברי הכנסת 'לעזוב את הר הבית בשקט'".

"על אף המתיחות הקיימת בעת הזו בירושלים ומחוצה לה, סבורני כי הדברים הללו חמורים ואינם ראויים להישמע על ידי מפכ"ל משטרה כלפי נבחרי ציבור. לא ניתן להסכים לכך, שפקיד ציבור-בכיר ככל שיהיה- יערער על חופש התנועה המוקנה לנבחרי ציבור מכוח חסינותם ומעמדם, ובכלל זה לעלות כחוק להר הבית. אין זה מתפקידו להשיא להם עצות מסוג זה".

"לא למוֹתר להזכיר, כי גל הטרור הנוכחי, כקודמיו, הוא ביטוי לשנאה, להסתה ולקריאות לאלימות הרווחוֹת בחלקים נרחבים של האוכלוסייה הפלסטינית, ועניין הר הבית מהווה מבחינתם "עלה תאנה" ותירוץ לפיגועים ולהפרות סדר. עליה של יהודי אל מקום המקדש, ובכלל זה של איש ציבור, איננה "פרובוקציה" ובוודאי לא הפרה של סטטוס-קוו, כפי שיש המנסים לתלות בכך; כשם שעליית חברי כנסת ערבים למקום איננה כזו.

"כיושב-ראש הכנסת, האמון על ביצוע חוק חסינות חברי הכנסת (זכויותיהם וחובותיהם) התשי"א-1951 ועל שמירת מעמדם, אני מוצא לנכון לפנות אליך בדרישה להעמיד את המפכ"ל על טעותו ולהורות לו להימנע מהתבטאויות מעין-אלו גם בתקופה זו, להקפיד על הפרדת הרשויות ולשמור על כבודם של נבחרי הציבור".
דנינו מפכל אהרונוביץ אדלשטיין כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד