א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נתניהו בירך

כולל ישראל וסעודיה: ביידן הודיע על פרויקט ענק שיחבר את המזה"ת ברכבת

במהלך ועידת ה-G20 הודיע נשיא ארה"ב ביידן על פרויקט תשתיות ענק שיחבר את המזאח התיכון ברכבות - בהשתתפות סעודיה וישראל: "הפרויקט יהפוך את המזרח התיכון למקום משגשג ויציב"

כולל ישראל וסעודיה: ביידן הודיע על פרויקט ענק שיחבר את המזה"ת ברכבת
נתניהו בהצהרה צילום: לע"מ

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע על פרוייקט ענק בו יקחו חלק ישראל וסעודיה לחיבור הודו, המזרח התיכון, והאיחוד האירופי ברכבת וציונורות להעברת אנרגיה. הנשיא הבטיח: "נשקיע במסילות רכבת וקווי ספנות מהודו ועד אירופה שיחוברו דרך סעודיה, איחוד האמירויות, ירדן וישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוציא הודעה בה הוא מסביר מה בדיוק יהיה חלקה של ישראל בעסקה. בהקשר הישראלי עשוי הפרויקט ליצור שיתוף פעולה בין ישראל לסעודיה.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "מדינת ישראל תהווה צומת מרכזי במסדרון הכלכלי הזה. מסילות הרכבת שלנו ונמלי הים יפתחו שער חדש מהודו דרך המזרח התיכון ועד לאירופה וגם חזרה. אני מבקש להודות לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ולממשלו על המאמץ הרב שהביא אותנו להודעה ההיסטורית הזו".

נתניהו הוסיף: "לפני מספר חודשים ארה"ב פנתה אלינו בעניין הגשמת ההזדמנות ההיסטורית הזאת, ומאז היא ניהלה מגעים דיפלומטיים נמרצים כדי להביא לפריצת הדרך של היום. החזון שלה מעצב מחדש את פני אזורנו ומאפשר להפוך חלום למציאות".

נתניהו הבטיח לסיום: "מדינת ישראל תרתום את כל היכולות שלה ואת כל הניסון שלה למימוש פרוייקט שיתוף הפעולה שהוא הגדול ביותר בהיסטוריה שלנו".

הנשיא ביידן אמר בנאומו בכנס ה-G20: "זה ביג דיל. זה באמת ביג דיל. הפרויקט הזה יתרום להפיכת המזרח התיכון למקום משגשג יותר, יציב יותר ומשולב יותר". יחד עם זאת, בנאום שנשא אמר יורש העצר הסעודי כי מדינתו תשקיע בפרויקט כ-20 מיליארד דולר.

ג'ו ביידן ארצות הברית סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד