י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הרבי מרימינוב: "השלטון בארץ לא נותן בטחון"

האדמו"ר מרימינוב מבורו פארק בברוקלין - "האדמו"ר המשרטט", ערך הילולא ךרבי צבי הירש מרימנוב זצ"ל, ודיבר על אקוטאליה

האדמו"ר מרימינוב. צילום: העולם החרדי
האדמו"ר מרימינוב. צילום: העולם החרדי

האדמו"ר מרימינוב המתגורר בשכונת בורו פארק בברוקלין, ונודע בכיניו כ"אדמו"ר המשרטט", ערך בבית מדרשו טיש לרגל יום ההילולא של האדמו"ר רבי צבי הירש מרימנוב זצ"ל.

בתוך דבריו בהילולא התייחס האדמו"ר לשורת נושאים העומדים על הפרק בארץ ובחו"ל. בתחילת דבריו הזכיר את הפיגוע בבית הכנסת בהר נוף ורציחת הקדושים הי"ד.

האדמו"ר שאל: "הרבה מתפעלים למה דווקא בבית הכנסת מקום קדוש ותפילה התרחש הפיגוע? אינני יודע כל הסיבות אבל ברור שבתי תפילה זקוקים לתיקון ואשר על כן הציע שבכל בתי מדרש ובתי כנסת יש להקים שיעור בפירוש המילות של התפילה ולקנות סידורים עם פירוש המילים".

האדמו"ר סיפר שנכנסים אליו בחורים ואברכים ובגילוי לב מספרים לו שהתפילות אינם כראוי ומשוחחים ומשחקים בפלאפון בשעת התפילה כי פשוט אינם מבינים מה פירוש המילים של התפילה, הם לא מרגישים קירבה לה' - הם מתביישים לדבר על זה בגלוי ודוד המלך כותב אשרי משכיל אל דל יש להשכיל ללמד לציבור פירוש התפילה, לפני שקורה הפרעות בתפילה.

הרבי המשיך והתייחס על פיטורי עובדים ערבים בעקבות הפיגועים והרים את קולו וציטט את הגמרא במסכת ברכות על אליהו הנביא ששמר לרי יוסי בפתח ושאלו: "מפני מה נכנסת לחורבה? לא מתעסקים עם ערבים כלל וכלל, לא לכל אחד יש את הזכות שאליהו הנביא ישמור עליו בפתח".

לגבי השאלה האם לפטר ערבים, אמר האדמו"ר שיש בזה משום חילול השם, וצריך שאלת רב בכל מקרה לגופו, שהרי נפסק בהלכה מפרנסים עניי עכו"ם עם עניי ישראל משום חילול השם, אבל כל יחיד ובעל מוסד צרין לשאול לעצמו 'מפני מה אני נכנס לחורבה', בטרם הוא מחליט להעסיק ערבי.

האדמו"ר גם התייחס לאיסור לעלות להר הבית עד בנין בית המקדש השלישי: "יש צורך לסגור את כל ההר לכל הדתות כולל המוסלמים והמבקרים אין לתת לאף ילוד אשה לעלות להר הבית זה מקום של חיכוכים ויש לשים קץ לכל העליה להר".

כאן התייחס הרבי ישירות לשלטון בישראל ואמר "מבנה השילטון במדינת ישראל אין בהם היכולת לתת ביטחון לאזרחיה היהודים בארץ ישראל אופי הדמוקרטיה הורסת את העם היהודי מבפנים ומזמינה טרור לעם היהודי מבחוץ".

"אסור להתגרות באומות ויש להימנע מכל זאת, עדיף נציג גוי שישמור על אינטרס שלנו מלהעמיד חרדי בעל חזות חסידי עטור זקן ופאות סיים האדמו"ר את דבריו".
רימינוב מפתח תפקידים אנטשימיות ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד