י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

יינות ביתן התאימה את סניפיה לשנת השמיטה

רשת יינות ביתן, ערכה התאמות ב-16 מסניפיה ברחבי הארץ בהתאם לכשרויות של הרב רווח: אוצר הארץ ובד"צ העדה החרדית

צילום: שאטר סטוק
צילום: שאטר סטוק

רשת יינות ביתן, , נותנת מענה לאוכלוסיות השונות המתגוררות בכל אזור. הרשת שמה דגש על כשרות גבוהה בכל סניפיה. כך, כבר בשנת תשע"ד, החלה הרשת את ההכנות לקראת שנת השמיטה הנוכחית, מה שדרש היערכות מורכבת, מבחינת השגת הכשרויות המתאימות. לאחר זיהוי הצורך בכל אזור, ביינות ביתן בחרו 16 סניפים אשר הוסבו, מבחינת הכשרות.

הרשת החליטה להסב 8 סניפים להכשרה הגבוהה ביותר בראשות הרב שניאור זלמן רווח הידועה ככשרות "הרב רווח". השגחת הרב רווח, נותנת הכשר על פי דיני ההלכה העונים על לדרישת העדה החרדית הספרדית.

המכון למצוות התלויות בארץ - בית עוזיאל בראשות הרב רווח, עוסק בלימוד המצוות התלויות בארץ ע"י ספרים וחוברות ויישום המצוות ע"י פיקוח והשגחה בשדות ובשווקים. בין הסניפים שהוסבו על פי הכשרת הרב רווח: סניף אשקלון חאן, עפולה, טבריה, נתיבות, מעלות, נהריה, נתניה בסיטי ומגדל העמק.

כמו כן, רשת יינות ביתן הסבה 4 סניפים נוספים במודיעין ישפרו, אשקלון בסיטי, כוכב יעקב ובית אל, על פי הכשרת אוצר הארץ הנותנת כשרות גבוהה לפרות ולירקות מתוצרת הארץ. אוצר הארץ" היא חברה מסחרית מבית "מכון התורה והארץ" שהוקמה לקראת שנת השמיטה ה'תשס"א, במטרה לספק תוצרת חקלאית יהודית כשרה בשנת השמיטה.

אוצר הארץ מהווה למעשה בית דין הלכתי המקבל לידיו מהחקלאים את התוצרת שהופקרה, על פי הסכם שנחתם עוד בטרם החלה שנת השמיטה, ומשווק אותה במהלך השמיטה לפריסה ארצית. במהלך שנת השמיטה נחשבים החקלאים כעובדיו של בית הדין בשדה, ומקבלים משכורת ממנו.

בעוד 4 סניפים, ההסבה נעשתה על פי ההכשרה המחמירה של בד"צ העדה החרדית בסניפים: אשדוד רובע ט', תל יצחק, נווה יעקב ירושלים, ריינס ירושלים. בשני הסניפים בירושלים, ישנה השגחה מלאה של העדה החרדית. לגבי אשדוד ותל ציון, מדובר על השגחת העדה החרדית אך ורק על מחלקת הפירות והירקות הטריים.

ערן וידר, סמנכ"ל המכירות יינות ביתן: "הרשת פונה לקהלי לקוחות מגוונים, ביניהם המגזר החרדי והדתי. יש לנו את מלוא הכלים המקצועיים לספק לסניפים ברחבי הארץ, את המוצרים בכשרות הגבוהה ביותר ובמחירים משתלמים. שנת שמיטה היא שנה של התחדשות. בהזדמנות זו, אני מאחל לכל עם ישראל, שהשנה הנוכחית תביא איתה הרבה התחלות חדשות שיבואו לטובה."

רשת "יינות ביתן" הינה רשת אשר בבעלותה 66 חנויות וסופרמרקטים הפרוסים מאילת שבדרום ועד מעלות שבצפון. הרשת שמה לה למטרה להיות הרשת המשתלמת הפונה לכל המשפחה. חברת "יינות ביתן" שמה דגש מיוחד על מתן שירות אדיב, מחירים נוחים, על איכות וטריות המוצרים תוך הקפדה יתרה על נושא הכשרות.
שמיטה התאמה יינות ביתן רווח ריקוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד