א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הזיהוי הראשון מזה שנתיים

זוהו שני קורבנות חדשים מאסון התאומים ב-11 בספטמבר 2001

שני קורבנות חדשים מהפיגוע הנורא ב-11 בספטמבר 2001 בארה"ב זוהו, הזיהוי הראשון מזה שנתיים. האיש זוהה באמצעות בדיקת די.אן.איי של שרידים שהתגלו בשנת 2001 והאישה באמצעות בדיקה של שרידים שהתגלו בשנים 2001, 2006 ו-2013

זוהו שני קורבנות חדשים מאסון התאומים ב-11 בספטמבר 2001
מתנדבים חרדים באסון התאומים צילום: Yeshiva world news

גורמים רשמיים בעיר ניו יורק זיהו שני קורבנות נוספים של פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001 על מרכז הסחר העולמי, ימים ספורים לפני יום השנה ה-22 לזכר הפיגועים.

הגבר והאישה שזוהו הם הקורבנות ה-1,648 וה-1,649 שזוהו על ידי משרד הבוחן הרפואי הראשי, על פי הודעה לעיתונות מלשכת ראש העיר. השניים זוהו באמצעות בדיקות די.אן.איי מתקדמות של שרידיהם, נכתב בהודעה.

מלשכת ראש העיר נמסר כי הם לא מפרסמים את שמותיהם של שני הקורבנות החדשים לבקשת משפחותיהם. אלו הם הזיהויים הראשונים מאז ספטמבר 2021, כך לפי ההודעה.

האיש זוהה באמצעות בדיקת די.אן.איי של שרידים שהתגלו בשנת 2001 והאישה באמצעות בדיקה של שרידים שהתגלו בשנים 2001, 2006 ו-2013, נכתב בהודעה.

הטכניקות ששימשו לביצוע זיהויים אלו למעלה משני עשורים מאוחר יותר "כוללות טכנולוגיית מהדור הבא שאומצה לאחרונה - רגישה ומהירה יותר מטכניקות די.אן.איי קונבנציונליות - אשר שימשה את הצבא האמריקני כדי לזהות שרידים של חיילים אמריקאים נעדרים", נמסר.

למרות ההתקדמות הללו בטכנולוגיית הדי.אן.איי, כ-40% מהקורבנות, או כ-1,100 אנשים שמתו באסון, נותרו בלתי מזוהים. בסך הכל דווח על 2,753 בני אדם נעדרים במנהטן תחתית לאחר ההתקפות על מרכז הסחר העולמי. תעודות פטירה הונפקו לכל 2,753, העבודה להתאים שמות הקורבנות לשרידים מהאתר נמשכת.

החוקר הרפואי הראשי ג'ייסון גרהם כינה את המאמץ המתמשך "החקירה המשפטית הגדולה והמורכבת ביותר בהיסטוריה של ארצנו".

"שני הזיהויים החדשים האלה ממשיכים למלא התחייבות שנתנו לגלות ולהחזיר את שרידי קורבנות מרכז הסחר העולמי ליקיריהם", המשיך.

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, ציין בהודעה את משפחות הקורבנות שממשיכות להתאבל. "כאשר אנו מתכוננים לציון יום השנה ל-11 בספטמבר, מחשבותינו מופנות לאלה שאיבדנו באותו בוקר נורא ולמשפחותיהם שממשיכות לחיות כל יום את יקיריהם הנעדרים", אמר.

"אנו מקווים שהזיהויים החדשים הללו יכולים להביא מידה מסוימת של נחמה למשפחותיהם של הקורבנות הללו, והמאמצים המתמשכים של משרד הבוחן הרפואי הראשי מעידים על המחויבות של העיר לאחד מחדש את כל קורבנות מרכז הסחר העולמי עם יקיריהם".

פיגועי 11 בספטמבר 2001 היו מתקפת הטרור הגדולה בהיסטוריה, תשעה עשר טרוריסטים מארגון אל-קאעידה, חטפו ארבעה מטוסי נוסעים, שניים מהם רוסקו אל תוך מגדלי התאומים במרכז הסחר העולמי בניו יורק ומוטטו אותם. מטוס נוסף רוסק לתוך הפנטגון בוושינגטון, המטוס הרביעי התרסק בשדה פתוח ליד שנקסוויל, פנסילבניה, לאחר שנוסעי המטוס האמיצים היו מודעים לחטיפה ולתכנון לרסק את המטוס לתוך מבני ממשל, הנוסעים ניסו להיאבק עם החוטפים והמטוס התרסק, כ-3000 אמריקאים נהרגו ביניהם יהודים.

ארצות הברית ניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד