י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החרדים בדרך לקואליציה? מגעים נרחבים הערב

הדרמה בעיצומה: דרעי מציב תנאים, ליצמן נפגש עם האדמו"רים והגרמ"ה הירש בפגישה חשאית עם בכירי 'דגל'

צילום: אהרן ברוך ליבוביץ
צילום: אהרן ברוך ליבוביץ

‏האם החרדים בדרכם להצטרף לקואליציה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, או שמא לחילופין הם מתכוונים להעניק לו הבטחה להמלצה עליו לנשיא המדינה רובי ריבלין לאחר הבחירות.

על פי הדיווחים הערב (ד) במערכת הפוליטית - החרדים שוקלים ברצינות הצטרפות לממשלה עם נתניהו. בערוץ 2 נטען כי הצעת נתניהו לחרדים, להתחייב להמליץ עליו לנשיא לאחר הבחירות ובתמורה הוא יפרק את הממשלה, חלק מהח"כים החרדים בעד המהלך. בדיווח נטען גם כי נתניהו דרש בתחילה הצהרה פומבית אבל שינה את דעתו.

בעוד בש"ס, יו"ר התנועה אריה דרעי הצהיר הערב ‏ברדיו קול חי כי הציב שני תנאי ברזל להצטרפות לממשלתו של נתניהו: 1. שכר מינימום של 30 ש״ח לשעה. 2. במקום אפס מע"מ על דירות - אפס מע"מ על מוצרי יסוד.

באגודת ישראל נפגש הערב שוב חה"כ יעקב ליצמן עם האדמו"ר מבעלזא, זאת לאחר שהשבוע ביקר במעונו, ליצמן נפגש בימים האחרונים גם עם האדמו"רים מויז'ניץ, צאנז, באיאן ומודז'יץ ועדכן אותם על ההתפתחויות במערכת הפוליטית.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' הגרמ"ה הירש, ראש ישיבת סלבודקא, שהגיע הערב לירושלים - נפגש אף הוא בנושא עם בכירים בדגל התורה, ככל הנראה בהנחייתו של הגראי"ל שטיינמן.

הגרמ"ה הירש עזב הערב באמצע חופת תלמיד לאחר שסידר קידושין ומיהר לפגישה.
הירש דגל אגודה שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד