י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בני ברק סוערת: מי הגוראי שהדיח את ראש העיר?

עוד בלייבל'ה: שר הרווחה מתקרב לדת, תחרות הציוצים יוצאת לדרך, ההגנה השחורה של ישי והבריחה הגדולה לירושלים

בני ברק סוערת: מי הגוראי שהדיח את ראש העיר?

מצייצים בכנסת
שבוע עמוס עבר על לייבל'ה, שהשתתף ביום שני האחרון בפאנל מיוחד בנושאי אתיקה בתקשורת האינטרנט החרדית-דתית, ביוזמתו של הרב יובל שרלו, לא החמיץ את המגעים הקואליציוניים הצפופים עם המפלגות החרדיות והספיק לעורר עליו את זעמם של חסידי בעלזא, כשטען שהאדמו"ר לא פגש בשבוע שעבר את ח"כ יעקב ליצמן. בתמורה, הגיע ליצמן הנרגש אמש לביקור חוזר במעונו של הרבי, והפעם שהה בקודש פנימה.

למרות העומס הכבד, הלו"ז הצפוף והגשם המטריד, על אף עומס ציוצים בטוויטר [בכל זאת, אפילו שימען האהוב הצטרף למעגל הצייצנים] וקריסה טוטאלית של מכשיר הסלולר [מי הטמבל שאישר לווטסאפ להגדיל את הקבוצות למאה איש? כאילו 50 מעתביקנים לא מוכרים זה לא מספיק], התיישב לייבל'ה במסירות נפש להגיש לקוראיו האדוקים את המהדורה השבועית.

ואם בשימען וציוציו עסקינן, לייבל'ה תיעד את מלאכת הקודש של ברייטקופף במזנון הכנסת. לאור ההתמודדות הלא קלה בינו ובין אהוב המדור אריה ארליך, שוקל לייבל'ה להשיק את פינת ציוץ השבוע. פרטים יבואו.





עוד בכנסת: כזכור, לפני שבועיים אישרה הממשלה את העברת נושא מירון והמסתעף ממשרד התיירות למשרד לשירותי דת בראשות הסגן בן דהן. ואם אמרנו מירון, אמרנו חיים רבינוביץ. העוזר המסור כבר לא יכול לחכות עד ל"ג בעומר, והשבוע נצפה במשכן עם הרל"שית של בן דהן. אתם מוזמנים לנחש את נושא השיחה [אין צורך להתייחס לזה שעומד מאחורה].





ומי שמתחזק הוא שר הרווחה, מאיר כהן, שחבש כיפה והתפלל בדבקות לרווחת עניי עמך בית ישראל. לייבל'ה חשש להפריע והסתפק בתיעוד נטול פלאש.





ומי שנטש את הכנסת אחרי שנזף כהוגן בביבי, ח"כ יעקב אשר, נצפה בשפע שבת ברמת אהרן מתכונן בקניית מצרכי השבת. רק אל תצטרד לנו בק-ה ריבון.





ומ'דגל' ל'אגודה': את חוסר התיאום בין החצרות השונות השבוע, תולה לייבל'ה בהיעדרותו דובר הממלכה הבעלזאית,. ללייבל'ה נודע כי הרב שיעל'ה וינברגר נחת על אדמת לונדון השבוע במסגרת מסעו חובק תבל. הסיבה: מספר אירועים ושמחות בהם עליו להשתתף. לייבל'ה, שמכיר את החיידק של וינברגר, גילה שגם באנגליה לא יכל לוותר על 'המודיע' והגיע למשרד. לייבל'ה מתנחם בדבריו של הבדחן ישראל שטרן שאמר "מזכיר מועצת גדולי התורה של 'קהל מחזיקי הדת' הגיע ללונדון, יהא בואו לברכה לחיזוק ולהרמת קרן התורה והחסידות".





ואפרופו מסעות: לייבל'ה נלאה מלברר לאן המריא השבוע 'המושך בחוטים' והשדרן החביב דוד חכם.





ומי שכבר נמצא בחו"ל, הדובר לשעבר והעסקן המתהווה יהודה איזנברג, נצפה בחנות נעליים.



הפינה המוניציפאלית
ומכאן לפינה המוניציפאלית, והפעם לשם שינוי נפתח במודיעין עילית, העיר היחידה בישראל בה תמצאו סגן ראש עיר יושב על מחשב חבוש כובע וחליפה, הלא הוא טוביה פריינד - אחד הנציגים האהובים בעיר, הנמנה על קוראי ה'תורני' בהמודיע.





ומכאן לכיכר ספרא: עורך עיתון 'מרכז העניינים' יצחק נחשוני נצפה השבוע בלשכת ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. לייבל'ה בטוח שהשיחה התנהלה באווירה חיובית, למרות שלפי המספרים שהציג נחשוני בזמנו, הרי שראש עיריית ירושלים הוא בכלל משה ליאון.

ובכלל, ברקת היה עסוק מאוד השבוע. לייבל'ה קלט את הראיס הירושלמי משוחח בכנסת עם רב הסלבס מרדכי חסידים על ענייני דיומא.





ואפרופו רב הסלבס: מרדכי נצפה השבוע 'עושה מטריה' לאלי ישי בגשם השוטף בירושלים. לייבל'ה מסכים בהחלט שישי זקוק להגנה, אם כי לא בטוח שהצבע השחור הוא הרצוי במקרה דנן. [ראה לקמן בפינת המעקב אחרי השלום בש"ס]





לייבל'ה היה רוצה להית זבוב על הקיר במסדרון ולשמוע את השיחה השקטה והמעניינת בקומה ה-6 של כיכר ספרא בין צמד 'המושכים בחוטים' יהודה ארנד, ראש הלשכה של יוסי דייטש, ושמוליק יעבץ, ראש הלשכה של ישראל קלרמן, שהציגו שיתוף פעולה מבורך. פעם הבאה תשתפו גם את חברי הקבוצה.





ההבטחה הבאה של כיכר ספרא, הלא הוא שמוליק יעבץ מיודעינו, לא מבדיל בין שחור ללבן ומנהל 2 שיחות במקביל. לייבל'ה מעריץ.





שלומי אטיאס, מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע היהודי ולשעבר סגן ראש עיריית ירושלים, צפוי לפרוש בקרוב מתפקידו. הג'וב הבא עדיין לא נחשף. לייבל'ה מצהיר בזאת כי לא יתנגד לפתח את הרובע היהודי במקומו של אטיאס.

ואפרופו חילופי תפקידים: ב'קול העיר' המקומי של בני ברק, הקדימו את המאוחר והכתירו את הרב חנוך זיידמן כראש העיר, במסגרת כתבה על הגברת תחושת הביטחון. לייבל'ה מבקש להרגיע, יש עוד זמן עד לשינויים בהיררכיה הגוראית.





ואולי עורכי קול העיר חשבו שזייברט מחליף כובע, לאחר שצפו בראש העיר הנוכחי בשלישי בערב במעמד קביעת מזוזות לסניף העודפים החדש של רשת החנויות 'קרוין מבית פארק' כובעים, שבהנהלת ר' שמואל ‏קליין מחסידי בעלזא. לחברים ב'רעבישע נייעס' דאג קליין לניילון לכובע.





ואחרון מבני ברק: סגרה"ע מנחם שפירא וחבר המועצה מיכאל קקון אירחו את מנכ"ל ביטוח לאומי ואת איש החסד חנניה צ'ולק באירוע הנגישות הגדול של העירייה, שנעשה עבור הארגונים המתעסקים בסיוע לבעלי מוגבלויות.



מי נמלט לירושלים?
הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של וראש מוסדות וכו', ששב מנסיעה ארוכה בארה"ב - בין היתר מ'כינוס השלוחים' החב"די, יצא ישר להתבודדות בערי ישראל.





לאחר ששמעו ממקובל נודע על איום של ממש לבצע פיגוע בבני ברק, החליטו האחים האסטרטגים לבית ביכלר להימלט לירושלים הבטוחה והמוגנת. השניים נצפו סועדים במסעדת הדר גאולה הבשרית בגוש 80. לייבל'ה עקב בחרדת קודש אחר האחים היועצים מסבים בשולחן שמאחורי המקרר וממתינים לפגישה הבאה בנושא אסטרטגיה ויח"צ, והוא רק תוהה מדוע זנחו בבית ביכלר את התפריט החלבי של מלון רמדה?





ובמסגרת מסעותיו הקולינריים, גילה לייבל'ה את מנחם שפירא מקבל הוראות מהבית בדיוק איזה סלטים לרכוש. בפעם הבאה רצוי להתייעץ עם הרל"ש המסור.





ובמוצאי שבת כאשר הגיע לייבל'ה לירושלים וחשקה נפשו בלחמניה טובה וחמה ל'מלוה מלכה', הוא פגש באקראי את האיש והמיקרופון אבי מימרן.





בכלל, מוצאי השבתות החורפיות מאלצות את לייבל'ה לחפש לו מקומות מחסה מוגנים לארוחה טובה, אחרי היימישע עסן, מדורג ברשימה הירושלמית קפה רימון, המלא באנשי ברנז'ה כגרעינים. ואכן, באחד השולחנות ישבו להם כמה טיפוסים מוזיקאליים, כמו אלי קליין שישב בלי שום הסתרה, הבעל מנגן נפתלי קמפה ועוד.





חברי מקהלת 'שירה' מארה"ב הספיקו השבוע לדלג ב-3 מדינות שונות. בין לבין ערכו החברים סלפי על המטוס. כך זה נראה.





במסגרת פינת המעקב אחרי השלום בש"ס, החל השבוע השלישי בטונים צורמים, עם הראיון שהעניק ח"כ אלי ישי לערוץ הכנסת ובו חשף את דבר קיומה של הקופסא השחורה, ישי גם נפגש בסוף השבוע עם שר הבינוי [תתרגלו, שיכון אאוט, אאוט, אאוט, בינוי אין, אין, אין] אורי אריאל, ואותת על אפשרויות נוספות לריצה בבחירות הקרובות. לייבל'ה שוקל לערב את תנדורי.

היכונו: בשני הקרוב יתקבצו בוולדורף אסטוריה קבוצת בכירים חרדים, למפגש מעמיק עם קולגות ממגזרים שונים בחסות ארגון בינלאומי נודע. פרטים יבואו.

ואם בוולדורף אסטוריה עסקינן, הצמד חמד הנודע נפגש במלון המפואר השבוע לשיחה עם עיתונאי מחו"ל שהגיע לביקור קצר בישראל. האם השניים מתכננים קאמבק נוסף בניו יורק? ימים יגידו.



פינת המזל טוב:
באולמי 'כינור דוד' בבית שמש השתתפו השבוע אלפים בשמחת החתונה לבנו של איש החסד הרב שמעון ברוין, יו"ר ביקור חולים יד אברהם, האיש שמספק מענה לכל פנייה בתחום הרפואה בירושלים, כינס תחת גשם שוטף את כל צמרת הרפואה בישראל, רבנים, אדמו"רים וראשי ישיבות.

אמש חיתן ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה את בתו בתיה מסיקה. מעל 1000 בני אדם הגיעו לחגוג עם הזוג הצעיר, ביניהם שרים, חברי כנסת ואף נשיא המדינה. עוד הגיעו לברך את הזוג הצעיר: שר הבטחון בוגי יעלון, שר התחבורה ישראל כץ, שר הדתות הרב אלי בן דהן, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר הבינוי ח"כ אורי אריאל, שר התשתיות הלאומיות ח"כ סילבן שלום, השר לנושאים אסטרטגיים ח"כ יובל שטייניץ, סגנית שר התחבורה ח"כ ציפי חוטובלי, סגן שר במשרד ראש הממשלה ח"כ אופיר אקוניס, ח"כ אלי ישי, ח"כ מירי רגב, ח"כ דני דנון, ח"כ איילת שקד, ח"כ מוטי יוגב, ח"כ ניסים זאב, ח"כ שולי מועלם, ח"כ חיים כץ ואחרים.





ברכת מזל טוב לעורך 'יתד נאמן' יצחק רוט ולמנכ"ל כשרות בד"ץ 'חניכי הישיבות' הרב אברהם שלזינגר להולדת הנכד המשותף, בן להרב חיים רוט, מחשובי האברכים בשכונת חפציבה במודיעין עילית. הברית תתקיים ברביעי הבא ברחוב חזון איש 5.

מאיר אסחייק, נאמן ביתו ויד ימינו של הגר"נ קרליץ, יבוא בברית הנישואין הערב בבני ברק באולמי ארמונות חן. אמש הגיע החתן לגדולי ישראל בירושלים וביניהם הגרב"מ אזרחי כדי להזמינם לחתונה.





ברכת מזל טוב למכל'ה גוטויין, האיש ושקעה השמש בצהריים, המשפטן המלומד ובעל חסד בפני עצמו, לרגל שמחת אירוסיו בשעטו"מ.





ברכת מזל טוב לאליהו דדון, סגן ראש העיר ויו"ר אגף החינוך בבני ברק, לרגל אירוסי בנו הבחור יעקב אמש באולמי רון בנתניה.





מזל טוב לרב יעקב דייטש, סמנכ"ל מכון יד הרמ"ה, לרגל הולדת בנו. השולם זוכר יתקיים בבית הכנסת אוהל ישראל ברחוב חנה בירושלים.

לציפי בר–און, סמנכ"לית הקריאייטיב והבעלים של משרד הפרסום מילר פוינט, נולד בן ביום שלישי השבוע. לייבל'ה מאחל מזל טוב ושולח ד"ש לחברים במשרד.

ומזל טוב לכוכב הזמר החסידי אלי הרצליך לרגל יום הולדתו בה' כסלו.
חסידים ברקת רכילות ליאון לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד