כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בגלל גומיה קטנה

מאות מכוניות וולוו למוסך: זו הסיבה

ריקול לרכב הכביש שטח של וולוו: 40XC. במסגרת הריקול יזומנו למוסכים 545 בעלי רכבים אלה בגרסאות שמצוידות במנועי 4T, 3B ו-4B. גומיית האיטום של מגדש הטורבו עלולה לדלוף ושמן לוהט על מנוע פועל עלול להפוך לאסון

מאות מכוניות וולוו למוסך: זו הסיבה
וולוו XC40 - גומיה במגדש הטורבו מזמנת מאות בעלי וולוו לתיקון במוסכים צילום: וולוו

לתשומת לב בעלי מכוניות וולוו: חברת מאיר, יבואנית וולוו מודיעה על ריקול לרכב הכביש שטח של וולוו: 40XC. הריקול תקף רק לרכבים שיוצרו משנת 2002 עד שנת 2024.

לפי המידע שמפרסמת היבואנית במסגרת הריקול יזומנו למוסכים 545 בעלי רכבים אלה בגרסאות שמצוידות במנועי 4T, 3B ו-4B, כלומר מנועים שמצוידים במגדש טורבו. אם שמעתם פעם את השם "טורבו" ותהיתם במה מדובר, מגדש הטורבו הוא התקן מכאני שמורכב משתי מניפות: את המניפה הראשונה מסובבים גזי הפליטה שיוצאים מהמנוע והיא מחוברת בציר למניפה שניה. תפקידה של המניפה השניה הוא לדחוס אוויר לתוך המנוע וכך לתת לו יותר כוח.

אבל בשביל שהמניפות האלה יוכלו להסתובב במהירות של אלפי סיבובים לדקה הן זקוקות לשמן שהטורבו חולק עם המנוע-וכאן טמונה הסיבה שבגללה הרכבים האלה מזומנים לריקול: גומיית האיטום של מגדש הטורבו עלולה לדלוף ושמן לוהט על מנוע פועל עלול להפוך לאסון, מה גם שאובדן שמן עלול לפגוע במנוע.

התיקון שהיבואנית תבצע - על חשבונה ייש לציין - במוסכים המורשים של וולוו הוא תיקון פשוט למדי: גומיית האיטום תוחלף בחדשה. התיקון אינו ממושך והוא אורך בסך הכול כחצי שעה. בהקשר זה חשוב להזכיר שבכל פעם שרכב נדרש לביצועו של ריקול, האירוע הזה נרשם במחשבי משרד התחבורה ואם הרכב לא מגיע לריקול, אי אפשר לעשות לו טסט או להעביר בעלות.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד