כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מדפים ריקים

משבר החלב: תנובה מייצרת פחות מאשתקד | זו הסיבה

תנובה הינה החברה הכמעט יחידה שמייצרת חלב מפוקח | עם זאת, הנתונים של החודשים האחרונים חושפים שהיא מייצרת פחות חלב מכל סוג | החברה: הסיבה היא הכנת המפעל לחגים

משבר החלב: תנובה מייצרת פחות מאשתקד | זו הסיבה
מוצרי חלב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע התמשכות המחסור בחלב והודעות רשתות השיווק 'רמי לוי' ו'יוחננוף' על ייבוא של חלב מפולין ומטורקיה בהתאמה, כעת מתברר כי גם תנובה מייצרת פחות חלב השנה מהשנה שעברה, כך מתפרסם ב'Ynet'.

נתוני חברת סטורנקסט חושפים כי תנובה ייצרה בקיץ הנוכחי בין 4% ל-5.7% פחות חלב מפוקח, וחלב בכלל, לעומת הקיץ של השנה שעברה. למרות טענות החברה שהיא מייצרת בשיא הכושר כל העת במטרה לפצות על המחסור שיצרה ההחלטה של מחלבת טרה להפסיק לשווק חלב מפוקח לצרכנים, וכן לפצות על הפסקת הייצור של מחלבות רמת הגולן.

מהנתונים עולה כי בחודשי הקיץ בשנה שעברה 25.95 מיליון ליטר חלב מפוקח, כשבחודשי יולי אוגוסט של השנה הנוכחית ייצרה 24.943 בלבד, 4% פחות, ירידה של 1.007 מיליון ליטר. לפני שבוע פורסם כי החברה התמודדה עם תקלה בקו הייצור של קרטוני החלב.

לפי תנובה, הסיבה היא עבודות של תחזוקה להכנת המפעלים לחגי תשרי. החברה מנסה למנוע מחסור בחגים.

לאחרונה שר האוצר ביטל בהוראת שעה את המכס בייבוא חלב ניגר, זאת לאור המחסור הקיים בחלב ברשתות. אלא שבינתיים היבואנים לא מיהרו להרים את הכפפה והמדפים נשארים ריקים ללא הכמות המצופה של חלב מיובא.

 

 

חלב תנובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד