ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
נזק נגרם לבית הכנסת

מנין הקורבנות במרוקו. 2122 הרוגים ו-2421 פצועים

מספר הקורבנות ברעידת האדמה שזעזעה את הממלכה המרוקאית עלה ל-2,122 הרוגים ו-2,421 פצועים. עוצמת רעידת האדמה שפקדה את מרכז מרוקו הייתה שבע מעלות בסולם ריכטר, ולאחריה היו רעידות משנה  

מנין הקורבנות במרוקו. 2122 הרוגים ו-2421 פצועים
הריסות במרוקו צילום: צילום מסך

הטלוויזיה המרוקאית דיווחה כי מספר הקורבנות ברעידת האדמה שזעזעה את הממלכה ביום שישי בערב עלה ל-2,122 הרוגים ו-2,421 פצועים. המספרים הללו זמניים בלבד, שכן הם נספרו עד השעה ארבע אחר הצהריים שעון מקומי, מה שאומר שהם צפויים לגדול.

מוקדם יותר, המרכז הסיסמולוגי האירופי ים תיכוני הודיע ​​כי רעידת אדמה בעוצמה של 4.5 בסולם ריכטר הורגשה 77 ק"מ דרומית מערבית למרקש בשעה 9:00 בבוקר שעון מקומי. רעידת האדמה הזו היא התשיעית שהורגשה במרוקו במהלך 40 השעות האחרונות.

העיר העתיקה במרקש ספגה נזקים כבדים ברעידת האדמה במרוקו וגם ברובע היהודי סמטאות הפכו לעיי חורבות. יהודים אמנם כבר לא מתגוררים ברובע היהודי, אבל הרובע היהודי הוא משכנם של תושבים לא מעטים שמשוועים כעת לעזרה.

אחת מאותם תושבים היא אמל, המשמשת כמנקה בבית הכנסת הסמוך. "הבית קרס, הכול נפל. על הבת שלי כמעט נפל קיר, בשנייה האחרונה היא זזה", היא סיפרה ל-ynet. "אנחנו מחכים שיעזרו לנו".

ככל הידוע איש מבני הקהילה היהודית הקטנה לא נפגע, אבל נזק קל נגרם לבית הכנסת המרכזי "אל-עזמה", שאף הוא ממוקם ברובע היהודי, בית העלמין היהודי בעיר לא ניזוק, כך דווח באתר Ynet.
רעידת אדמה במרוקו מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד