ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"ברוך השם לא קרה לנו כלום"

בציון במרוקו: האדמו"ר התייחד עם הנספים. צפו 

בציון האדמו"ר רבי חיים פינטו הגדול התייחס האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו לאסון רעידת האדמה במרוקו שתפסה את המשלחת בשבת הילולא. "הכל נהרס, אבל הבית של רבי חיים פינטו לא נהרס, הוא עומד, הקב"ה הכין תרופה למכה". צפו בוידאו 

בציון במרוקו: האדמו"ר התייחד עם הנספים. צפו 
האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו בציון צילום: שוקי לרר

האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו שהגיע למרוקו יחד עם אלפי אנשים להילולת רבי חיים פינטו הגדול עלה לציונו במוצאי שבת לאחר הנס הגדול שהיה להם בעת רעידת האדמה הקשה שגבתה קורבנות רבים. 

בדבריו אמר בציון לאחר התפילה "זה תקופה קשה מה ששמענו במרוקו, היה צריך להתקיים טקס גדול, אבל בגלל המצב לא עשינו. אנחנו צער גדול, אני משתתף בצער של אחינו המרוקאים, יש לי קשר חזק עם המרוקאים, ועם מלך מרוקו, הגיעו 3000 אנשים להילולא, היה מצוין הכל, המשטרה לא אמרה לנו כלום. יום חמישי בלילה שלחתי שליחים לחזק את הבית של רבי חיים פינטו, שקיים מעל 600 שנה ואני אשלם, ושישלח מהנדסים לבדוק, הכל נהרס, אבל הבית של רבי חיים פינטו לא נהרס, הוא עומד, הקב"ה הכין תרופה למכה".

"איך שסיימנו את הסליחות בבית הכנסת קרתה הרעידה, ברוך השם לא קרה לנו כלום. קיבלתי מהארמון הודעה כי בזכות אלו שבאו להתפלל המצב טוב יותר ממה שהיה יכול להיות".

המקום שבו הם שהו והרעידה לא הגיע אליהם: צילום אייל מלכה

האדמו"ר דוד חנניה פינטו התחיל את המסע הזה לפני כ-30 שנה, בנו של הרב מספר "הגענו השנה ליותר מ- 3000 אנשים אנחנו מארגנים בכל שנה את הטיסות האוכל והמלונות, כל השנה הרב פועל בכל העולם יש לו מוסדות רבים של: כוללים, בתי ספר, ארגונים של חסד ועוד... כל שנה ההילולה זוהי נקודת החיבור בכל המוסדות בארץ ובעולם והם מגיעים לרב כי יודעים שזו נקודת ההתחלה, שם כולם מתאחדים ומתקרבים ויש חיבור וקירוב בין כולם.

השקה של טיסת בכורה ראשונה של ארקיע למקום, ודווקא באותה טיסה ראשונה ישירה זה קרה: צילום אייל מלכה

"קרה לנו נס באותה שבת" טוען בנו של הרב הגלים של רעידת האדמה נעצרו בדיוק ברצועת החוף הקרובה אל האוהל הגדול ששהינו בו אחרי סעודת השבת, האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו לא יצא משליטה חיזק והרגיע את כולם". 

המונים של יהודים ששהו בהילולא הבינו את גודל האסון רק לאחר שיצא שבת, היה אמור להתקיים בצאת השבת סעודת ההילולא ובהוראת האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו בוטלה התזמורת והחגיגות וכולם עמדו דקה דומייה לזכרם של הנהרגים והקשיבו לדבריו של הרב דוד פינטו על האסון הנורא. גם בשעות אלו עדין מגיעים להילולא יהודים ומגיעים טיסות ישירות, לבקשת האדמו״ר רבי דוד חנניה פינטו לארגן תרומות דם למחר.

אתמול סיפר הצלם שוקי לרר ל'בחדרי חרדים' כי "במהלך השבת הכל רעד כאן, אנשים היו מבוהלים, כולם רצו לרב בפד ובבהלה, אנשים ירדו לים לישון עם מזרנים על החוף מרוב בהלה, בחסדי שמים הרעידה לא פגעה בנו ואנחנו התפללנו כל השבת שיהיה רק טוב, במוצאי שבת שמענו את גודל האסון".

 

רעידת אדמה במרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד