י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
אחרי דברי האפיקורסות של נתניהו

דממה מצד רוב הנציגים החרדים: "הקב"ה תמיד הגן על עם ישראל"

מרבית הנציגים החרדים בוחרים לשתוק נוכח דברי האפיקורסות של ראה"מ נתניהו שעוררו זעם רב בקרב הציבור המאמין. גם נתניהו לא טרח עד עתה להבהיר את דבריו. אייכלר תקף: "סכנת השמדה גרעינית מאיימת על מדינת ישראל בלבד. רק בניסי השם אלוקי ישראל אנו שורדים"

דממה מצד רוב הנציגים החרדים: "הקב"ה תמיד הגן על עם ישראל"
נתניהו עם ח"כים חרדים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעות אחרי האמירה האומללה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולפיה, "הקב"ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה ועל אדמת אוקראינה" נרשמת דממה מצד רוב השרים וחברי הכנסת הדתיים והחרדים. בנוסף, מיותר לציין כי נתניהו עצמו גם לא טרח להבהיר את דבריו.

חה"כ ישראל אייכלר, היחיד ממפלגת יהדות התורה שהגיב, מסר: "זה יותר ממאה שנה שאלוקי ישראל מציל את ארץ ישראל מיד אלילי הכוח, התרבות הרעה והתבוללות המשטר החילוני. הציונים והפרטיזנים לא מנעו שואה באירופה. הגרמנים נבלמו בדרך לכיבוש ארץ ישראל בניסי ניסים ולא בגלל הציונים".

אייכלר הוסיף ותקף: "הציונים התנכרו ליהודי הגולה. חלק מאנשי היודענראט שיתפו פעולה עם הנאצים. חלקם סחרו ומכרו את יהודי הגולה. ההנהגה הציונית בארץ סירבה והכשילה "תכניות ההצלה", (כידוע מספר 'מן המיצר' של הרב וייסמנדל וספרי היסטריונים רבים כמו שבתי בית צבי, ש. תמיר ו'כחש' של בן הכט ועוד). חלק מהציונים אף קראו ליהודי הגטאות: "אבק אדם - שילכו לגורלם".

לדברי אייכלר: "גם לאחר השואה, כל המהגרים היהודים בתפוצות העולם, חיים מאז בשלום ובשקט יחסי. רק בארץ ישראל נשפך דם יהודי כמים, מאז ועד הנה. סכנת השמדה גרעינית מאיימת על מדינת ישראל בלבד.

לאחרונה התגלו חדלונם ושפלותם של אלילי הכוח והכזב ומחדלי הממשלה, במלחמת יום הכיפורים תשל"ד. ה"גנרלים" לשעבר "המורדים" היום, מסיתים למלחמת דמים בתוך הגטו העברי בארץ ישראל. כשרואים מי היו הגנרלים, מבינים כי רק בניסי השם אלוקי ישראל אנו שורדים.

מובילי מלחמת הדיקטטורה של הבג"צ, הפכו למלשינים נגד ישראל בכל העולם ומאשימים אותה באפרטהייד ובפשעי מלחמה, כאויבים הגרועים ביותר באסלאם. הסו לכם כאשר אתם מאשימים את אלוקי ישראל, במחדליכם ופשעיכם.

בתקופה שהטרור משתולל והרחובות בוערים צריכים להתפלל לשומר ישראל. אם לא זכות שומרי התורה, מזמן היתה מדינת ישראל מחוקה ממפת המזרח התיכון. שומר ישראל ישמור שארית ישראל, האומרים שמע ישראל", כך אייכלר.

תנועת ש"ס הוציאה גם היא הודעה, אך לא הזכירה כלל את שמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא גינתה ואף לא קראה לו לחזור מהדברים.

"הקב"ה תמיד הגן על עם ישראל בכל הגלויות ובכל הרדיפות, וזו הסיבה שעם ישראל הוא היחיד השורד באורח פלא כבר אלפי שנים, בעוד עמים רבים וחזקים נכחדו. כמובן, התנאי להשגחה האלוקית הוא דבקות באמונה ושמירת התורה והמצוות כפי שהעם היהודי עושה מאז היותו לעם", נמסר מטעמה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כבר במהלך הדיון על נסיעת החסידים לאומן נתניהו אמר כי "הקב״ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה ועל אדמת אוקראינה". השרים החרדיים והדתיים שהיו בחדר, שתקו ולא מחו על הדברים הבעייתיים של מנהיג הגוש האמוני.

מספר עיתונאים ומובילי דעת קהל תקפו בחריפות את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שנשב למי שעומד בראש הגוש האמוני.

העורך הראשי של אתר 'בחדרי חרדים', איש התקשורת משה ויסברג תהה בחשבון הטוויטר: "האם הח"כים החרדים יבלעו גם את דברי הבלע של נתניהו?! נתניהו בהודעה רשמית על הנסיעה לאומן: "הקב"ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה ועל אדמת אוקראינה". סערת רוחות בעקבות דבריו, הדרישה שיחזור בו".

עורך מדור דעות באתר 'בחדרי חרדים' יחיאל גלאי כתב: "אולי זו אינה פליטת פה של נתניה אלא אסטרטגיה סדורה: היפרדות מהימין-חרדים בדרך לרכבת לילה לריאד".

העיתונאי אריה ארליך צייץ בטוויטר: "הגיע זמן בני גנץ".

כזכור, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', במסגרת דיון בישיבת הממשלה בנושא הצעת השר לירושלים ומורשת מאיר פרוש על היערכות לנסיעת ישראלים לאומן שבאוקראינה לקראת ראש השנה הקרוב, הסביר ראש הממשלה כי בשיחתו עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הבהיר הנשיא האוקראיני כי אין באומן מספיק מקלטים לתושבי המקום וכל שכן לתיירים מבחוץ.

מאוחר יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לחדד לציבור הנוסעים לאומן ואמר: "אזרחים ישראלים שנוסעים לאוקראינה צריכים לשאת באחריות אישית לנסיעתם בעת הזו".

פרסום ראשון | נתניהו על הנסיעה לאומן: "אנשים מסכנים עצמם. נשפך הרבה דם"

נתניהו הוסיף אמירה מבישה ומקוממת במיוחד: "הקב"ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה ועל אדמת אוקראינה. יש להבין, במדינת ישראל כשנופלים טילים אזרחים נכנסים למקלטים ויש הגנות - שם אין מקלטים ואין הגנות", כך נתניהו.

מלשכת נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה הנחה את שר החוץ לחדד את אזהרת המסע של משרד החוץ בנוגע לאוקראינה ולפרט את האיום בנסיעה לשם".

תנועת ש"ס הגיבה לדברי ראש הממשלה, אך תגובה רפה למדי ובלי לדרוש מנתניהו לחזור בו: "הקב"ה תמיד הגן על עם ישראל בכל הגלויות ובכל הרדיפות, וזו הסיבה שעם ישראל הוא היחיד השורד באורח פלא כבר אלפי שנים, בעוד עמים רבים וחזקים נכחדו. כמובן, התנאי להשגחה האלוקית הוא דבקות באמונה ושמירת התורה והמצוות כפי שהעם היהודי עושה מאז היותו לעם", נמסר.

מוקדם יותר דוח ב'בחדרי חרדים' כי במהלך ישיבת הממשלה התפתח עימות סביב טיסת החסידים לאומן. השרה אורית סטרוק התנגדה להצעה ואמרה "זה מקום סכנה. אין שם מרחבים מוגנים".

‏ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר גם הוא: "זה מסוכן מאוד. אנשים צריכים לדעת שהם מסכנים את עצמם". נתניהו הוסיף: "איך אפשר להסתכן? ליהודים נשפך כבר הרבה דם באירופה".

‏שר החוץ אלי כהן אמר לנוכחים: "אני מנסה לעשות הכול כדי שיהיה ביטחון לנוסעים". השרה אורית סטרוק הציגה הצעה רדיקלית: "צריך להעלות את הקבר מהמקום המסוכן הזה לארץ".

ראה"מ נתניהו אמר לסיום: "אני מבקש שתצא הודעה מסודרת שמסוכן לנסוע לשם, כי כשעפים טילים אין לאן להיכנס".

השרה אורית סטרוק הצביעה לבסוף בממשלה נגד ההחלטה ומסרה: "בזמן שאוקראינה תחת מלחמה ומתקפות טילים, ללא מקלטים או היערכות סבירה כלשהי למיגון - אסור שישתמע כאילו ממשלת ישראל מגבה נסיעה מסוכנת כזו. יהודים יקרים, אל תיסעו לשם! אל תסכנו את חייכם. יש מספיק מקומות תפילה אחרים. שנזכה להיכתב לחיים".

השר מאיר פרוש סקר בישיבת הממשלה את ההיערכות לנסיעת ישראלים לאומן: "ישראל לוקחת אחריות על האזרחים שלה. איננו מתעלמים מאזהרת המסע, ואנו גם מביאים אותה לידיעת הציבור. אבל מי שבכל זאת בוחר לנסוע, יקבל שירות מטעם המדינה. המשימה שלנו היא למנוע משבר הומניטרי בגבולות".

בנימין נתניהו אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד