ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מפלגה מסוכנת וגזענית

ימני קיצוני יתמודד בסיבוב שני על ראשות העיר נורדהאוזן

מועמד הימין הקיצוני לראשות עיר בגרמניה השיג את התוצאה הטובה ביותר מבין חמישה מועמדים אחרים. הוא יתמודד בסיבוב שני ב-24 בספטמבר מול ראש העיר המכהן שקיבל 23.7 אחוזים  

ימני קיצוני יתמודד בסיבוב שני על ראשות העיר נורדהאוזן
הפרלמנט הגרמני צילום: pixabay

בבחירות המוניציפליות בנורדהאוזן, במדינת תורינגיה במזרח גרמניה ביום ראשון, מועמד מפלגת 'אלטרנטיבה לגרמניה' AfD לראשות העירייה, יורג פרופט, סיים עם תוצאה גבוהה, וניצח את חמשת המועמדים האחרים בהצבעה בסיבוב הראשון. הוא סיים עם 42.1% אחוזי תמיכה שלא הספיקו לניצחון מוחלט בסיבוב הראשון. יורג הוא ימני קיצוני ומתמודד מטעם מפלגה גזענית ומסוכנת שלאחרונה הרימה ראש.

הוא יצטרך להתמודד בסיבוב שני מול קאי בוכמן, ראש העיר המכהן, אוהב ישראל המתמודד עצמאי ללא השתייכות למפלגה מסוימת, שסיים שני עם 23.7% מהקולות, כדי לנצח נדרש רוב של 50 אחוזים.

במאי 2021 סגן מ"מ רה"ע משה שטרית מהעיר בית שמש פרסם בפייסבוק "כל הכבוד לעיר התאומה של בית שמש - נורדהאוזן".

משה שטרית כתב ב-2021: "העיר התאומה שלנו מניפה את דגל ישראל למרות השונאים, אני מתכתב עם ידידי קאי בוכמן ראש עיריית נורדהאוזן, העיר התאומה שלנו בגרמניה. קאי רוצה למסור לכם תושבי בית שמש על תמיכתו המלאה בזכותנו להגן על עצמנו. לפני יומיים נתלה על בניין העירייה דגל ישראל לאות הערכה על הידידות והחברות. אתמול ניסו אנטישמים להצית את דגל ישראל. אך השונאים לא הצליחו, הדגל ממשיך להתנופף. תודה קאי על התמיכה והחיזוק".

בפברואר 2018 משלחת מהעיר הגרמנית התאומה של בית שמש, ביקרה בעיר, כשבראש המשלחת עומד ראש העירייה הנבחר החדש של העיר, קאי בוכמן, בן 38. המשלחת ביקרה גם ב'יד ושם' ושמעה את סיפורה של קהילת יהודי נורדהאוזן והגורל המר שפקד אותה בתקופת השואה.

נורדהאוזן היא עיר של כ-42,000 תושבים בתורינגיה. שיעור ההצבעה ביום ראשון עמד על 56.4%. השאלה אם בוכמן יצליח לגייס את המועמדים האחרים ואת התושבים לצאת בפעם השנייה להצביע, כדי להרחיק את המועמד הקיצוני של ה-AfD מהתפקיד.

 

 

גרמניה אנטישמיות ימין קיצוני בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד