כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"אידאולוגיה קיצונית"

יועמ"ש הכנסת לשעבר: "אנחנו על סף תהום"

היועץ המשפטי של הכנסת לשעבר אייל ינון אמר בריאיון טלוויזיוני ראשון כי "כשאתה מפקיד תפקידים מאד רגישים בידיים קיצוניות אז חצי מהעם מרגיש שהקרקע נשמטת מתחת לרגליו"

יועמ"ש הכנסת לשעבר: "אנחנו על סף תהום"
השר יריב לוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יועמ"ש הכנסת לשעבר אייל ינון העניק אמש (ראשון) ריאיון ל"כאן 11", בו התייחס בהרחבה לרפורמה המשפטית. "בין היתר נתניהו מנה את האפשרות שאדם כמו יריב לוין, שהוא קיצוני ביחס למערכת המשפט, מימינו רק קיר, יהיה בעמדת הכרעה. זה שינוי גדול".

עוד הוסיף: "אני חושב שזה לא מתאים למדינת ישראל שמתמודדת עם אתגרים בכל התחומים, מקוטבת, וכשאתה מפקיד תפקידים מאד רגישים בידיים קיצוניות אז חצי מהעם מרגיש שהקרקע נשמטת מתחת לרגליו".

בעניין נאומו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה אמר: "נחצה קו אדום. מוסד יו"ר הכנסת מבוזה, על ידי זה שבא שאומר, אם בג"ץ לא מקבל את עמדתי את עמדת מפלגתי אני מהלך עליו אימים. אני בדאגה, עצוב לראות לאן אנחנו מדרדרים, רואה לאן הכנסת מדרדרת בעיקר מעציב".

ינון אמר בעניין מעורבותו של ראש הממשלה נתניהו בקידום הרפורמה: "יש פה חבירה לא קדושה של מצוקות אינטרסים משפטיים אישים עם אידיאולוגיה קיצונית והחבירה מביאה אותנו למקום שאנחנו על סף התהום. יש פה עניינים עמוקים, של ניסיון לשנות את תעודת הזהות ואת הדנ"א של ישראל, מה שמפריע לשינוי הזה להתחולל הוא מערכת המשפט".

יריב לוין אמיר אוחנה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד