ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
בריאיון לתקשורת הישראלית

שר המשפטים המרוקאי: "כפרים ומשפחות נמחקו לגמרי"

יותר מ-48 שעות לאחר רעידת האדמה ההרסנית שהותירה 2,122 הרוגים ו-2,421 פצועים, הרשויות מנסות להציל את מה שניתן. יש כפרים שנמחקו לגמרי ומשפחות שנמחקו לגמרי. "ההרים נפלו על הדרכים וזה מונע מאיתנו להגיע לקורבנות. נדרשים להשתמש במסוקים"

שר המשפטים המרוקאי: "כפרים ומשפחות נמחקו לגמרי"
שר המשפטים של מרוקו, עבד א-לטיפ ווהבי במקום האסון צילום: כאן חדשות

מיומן הבוקר של כאן רשת ב': שר המשפטים של מרוקו, עבד א-לטיפ ווהבי, אמר בשיחה מיוחדת עם רועי קייס ב'כאן חדשות' ממוקד האסון של רעידת האדמה כי תמונת המצב בשטח לא פשוטה ויש קושי להגיע לקורבנות: "המצב רע מאוד. יש כפרים שנמחקו לגמרי ומשפחות שנמחקו לגמרי. זהו אזור הררי. ההרים נפלו על הדרכים וזה מונע מאיתנו להגיע לקורבנות. אנו נדרשים להשתמש במסוקים".

בתשובה לשאלה האם לנוכח המצב הקשה יש רצון לקבל את הסיוע שישראל מציעה, מה שטרם קרה (מצד מרוקו), ענה השר: "זה נושא מדיני ברמת הממשלה. אני נמצא בהר. באופן עקרוני אנחנו מקבלים כל סיוע. הצעדים הרשמיים נמצאים ברבאט ואני רחוק משם כרגע".

על אף ההתחמקות מהסוגיה הוא כן ניצל את השיחה כדי להודות לישראלים שמביעים סולידריות עם מרוקו בשעתה הקשה: "תודה על הסולידריות מצד הישראלים. תמיד הישראלים ממוצא מרוקני תומכים בנו. אתה מכיר את היחסים בין מרוקו לבין ישראל והדברים ינועו לכיוון טוב אינשאללה". עוד אמר בשיחה כי הוא מאמין שמרוקו תתגבר על האסון הזה באמצעות ההקרבה, הסיוע והתמיכה של העם המרוקני.

בתוך כוחות ההצלה המרוקאים, בתמיכת צוותי חילוץ זרים לא כולל מישראל, ממשיכים בפעולות החילוץ באזורים שנפגעו ברעידת האדמה, תוך שהם נלחמים נגד הזמן כדי למצוא ניצולים ולספק סיוע לחסרי בית שבתיהם נהרסו יותר מ-48 שעות לאחר רעידת האדמה ההרסנית שהותירה 2,122 הרוגים ו-2,421 פצועים, הרשויות הודיעו כי קטאר, איחוד האמירויות, בריטניה וספרד שלחו צוותי חילוץ כדי להתמודד עם השלכות רעידת האדמה.

 

מרוקו רעידת אדמה במרוקו בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד