כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
וידעת היום

מה כל כך מעניין את שוקי סלומון לפני ראש השנה?

מערכת 'וידעת היום' משנה את כל מה שהכרנו על ארון הספרים היהודי • צפו בשוקי סלומון ממליץ על המיזם המהפכני וכן תחשפו לסיפורו המדהים של החשמלאי שלא מימש את הפוטנציאל שלו

מה כל כך מעניין את שוקי סלומון לפני ראש השנה?
שוקי סלמון צילום: מתוך הסרטון

צפו בהמלצה של שוקי סלומון>>>


...

כל אחד יכול להיות גדול הדור, אבל אני באמת יכולתי להיות.

היום אני חשמלאי מוכר, אנשים מתקשרים אלי בעיקר בשביל לבדוק מדוע קפץ להם החשמל, או בכדי לפצל את הדירה שלי לשתי יחידות, וכולם קוראים לי "יוסי החשמלאי".

אני נכנס אליהם הביתה בסרבל העבודה שלי, מוריד את השאלטר ועובר בין קווי החשמל בבית כדי להבין מדוע אחד השקעים לא עובד, אבל הלב שלי במקום אחר. אני רואה את בעל הבית עם הזקן הארוך והמדובלל מסביר לבן שלו בן ה-16 מה ההבדל בין "מיגו דנאמנות" ל"מיגו כח הטענה" – ואני יודע שככה היו אמורים להיראות החיים שלי.

גם אני הייתי בעולם התורה, גם אני הייתי חלק מעולם הישיבות, ואם רק הייתי מוצא את החברותא המתאימה הייתי נשאר בין כותלי בית המדרש, אבל תגידו לי אתם – כמה שנים בחור מסוגל לשבת וללמוד לבד? אתם הייתם מסוגלים לשבת עם עצמכם 8 שעות ביום וללמוד?

לכניסה מהירה לחץ כאן>>>

 . . .

כבר בישיבה קטנה הייתי טיפונת שונה. אהבתי מאד ללמוד בבקיאות, ובחורים העריכו אותי מאד. הייתי לומד מסכתות שלימות בעל פה, ובכל פעם שבחור רצה לחפש סוגיה במסכת אחרת הוא היה ניגש אלי. "יוסי, איפה נמצא התוספות שמדבר על "רוב וקרוב"? ואני הייתי מחייך ופותח באלגנטיות את המסכת המדוברת – תוך שיכולתי לצטט בעל פה לא מעט מקומות בש"ס שאף הם עוסקים בסוגיה המדוברת.

בחורים רצו מאד ללמוד איתי, וגם כשמדובר היה בסדר עיון, הם ידעו שאני בחור רציני שלומד ויודע, וגם לא קשה הבנה – גם אם לא הבחור הכי מתוחכם בשיעור.

. . .

כשהגעתי לישיבה גדולה חטפתי הלם. התקבלתי בקלות לאחת הישיבות המובילות, אבל אותה ישיבה שמה דגש בעיקר על לימודי העיון בעוד ולימוד הבקיאות כמעט ולא נחשב.

מבחור בעל שם מעולה, אף אחד לא ספר אותי. בחורים חיפשו את הבחורים המבריקים והנוצצים, ואני שהייתי "סיני" ולא "עוקר הרים" התקשיתי למצוא חברותות.

ישבתי עם עצמי, למדתי מסכתות שלימות שעד היום אני יכול לצטט אותם בעל פה – אבל אף אחד לא רצה ללמוד איתי, והחוויה הייתה נוראית.

הבדידות אכלה בי, ולאט לאט שמתי לב שאני כבר לא מרוכז בדפי הגמרא. ניסיתי ללמוד בקול, במנגינה, אבל זה לא החזיק מעמד ולאט לאט הייתי בוהה מול הגמרא, מפזם לעצמי שירים וחולם.

חולם על מה? חולם על להרגיש שייך, להיות חלק מקבוצה גדולה שרואה בי שווה בין שווים, ואולי אפילו יודעת להעריך אותי על התכונות המיוחדות שיש בי.

לכניסה מהירה לחץ כאן>>>

. . .

לאחר כמה חודשים של בהייה מול הגמרא, כבר כולם שמו לב שאני לא בעניינים, ואם עד היום לפחות סדר אחד ביום מצאתי חברותא – המצב הלך והידרדר, וגם האחרונים בשיעור לא רצו ללמוד איתי. השתוקקתי להגיע ליום שמישהו יפנה אלי ויבקש ללמוד איתי, רציתי כל כך להרגיש שייך – אבל למרבה הכאב נותרתי לבד, ואפילו רצו בדיחות על חשבוני על שאני "חמור נושא ספרים".

כעבור כמה חודשים, כבר לא הייתי מסוגל לראות את כותלי בית המדרש. הסתובבתי בין חדרי הפנימייה, וכך התחברתי עם שמואל – שמואל היה איש התחזוקה של הישיבה, והוא היה אף אדם אכפתי ורגיש, שקיבל כל אחד בסבר פנים יפות.

"מה קורה איתך יוסי? איך זה יכול להיות שבחור נחמד כמוך לא הולך בצעדי ריקוד בישיבה?" הוא שאל אותי באהבה, וקרא לי לבוא אליו לחדר. הוא הושיט לי שוקולד ואף אמר לי בחיוך שה-"שוקולד הוא ידידו הטוב של האדם"...

. . .

מאז, הייתי יושב אתו במשך שעות. היינו משוחחים על החיים ועל העולם, הוא שיתף אותי בקשיים שלו בחיים אבל בעיקר ידעתי שבחדר שלו יש לי מקום שבו אני תמיד מתקבל בסבר פנים יפות ובאהבה. הרגשתי שסוף סוף יש לי מקום בעולם.

לאט לאט התחלתי לעזור לו בתיקונים, והאהבה לשמואל הפכה גם לאהבה לחשמל. הוא הסביר לי כיצד פועל החשמל, כיצד מתקנים קצר, ומהם כללי הזהירות הנדרשים במקצוע. מאז הפכתי לחשמלאי מוסמך, למדתי עוד כמה קורסים קצרים, והפרנסה שלי מצויה בכבוד. אבל הגעגוע הנורא ללימוד התורה לא עזב אותי למרות שנות עבודתי במקצוע.

לכניסה מהירה לחץ כאן>>>

 . . .

בשנה האחרונה – כל זה השתנה.

חזרתי פתאום ללמוד תורה, חזרתי ללמוד גמרא, ולאף אחד לא גיליתי את הסוד הזה, אבל כנראה שהגיע הזמן לגלות אותו לעוד אנשים, כי הצורך להרגיש שייך כנראה בוער בכולנו.

יום אחד ראיתי פרסומת של "וידעת היום", והבנתי שאני יכול למצוא חברותא בדיוק למה שאני מחפש. הבנתי שאני יכול להגדיר את סגנון הלימוד והתוכן הרצוי ולמצוא חברותא שילמד איתי בדיוק בקצב שלי.

בוידעת היום אפילו מצאתי טיפים כיצד להסתדר עם החברותא, כיצד ללמוד איתו, והבנתי למפרע למה בחיי הישיבה לא הצלחתי להחזיק מעמד עם החברותות שהיו לי.

גם לימוד הגמרא מונגש בצורה שמאד נוחה לי, וכמו שבחיים למדתי לאהוב את ה'תכלס' – גם בוידעת היום מצאתי הסבר מאד ברור ונוח ללימוד הגמרא שעוזר לי ללמוד דפי גמרא, ובעתיד הקרוב לעין אני אמור לסיים את המסכת השניה כבר!

. . .

ואם גם אתם אנשי מקצוע, זה לא משנה אם אתם חשמלאים ואינסטלטורים – או רואי חשבון ועורכי דין. זה לא משנה אם אתם פסיכולוגים או אנשי הייטק – ב-"וידעת היום" תוכלו ללמוד בסגנון שאתם אוהבים, עם אנשים שבראש שלכם, וללמוד את הגמרא ברמה ובקצב שנוחים לכם.

אני בטוח שגם בכם היה געגוע ללימוד הגמרא!

תלחצו כאן, ותגלו שזאת ההחלטה הטובה ביותר שקיבלתם בחיים,

לכניסה מהירה לחץ כאן>>>

וידעת היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד