כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מתחילים את השנה עם גולדה: כל אחד והטעם שלו

הקשר בין בחירת טעמים של גלידה לאופי של הבן אדם הוא נושא מרתק

מתחילים את השנה עם גולדה: כל אחד והטעם שלו
גולדה כל אחד והטעם שלו צילום: אמיר מנחם

קשה להתעלם מהשפעת הטעמים על המצב רוח שלנו, ונשאלת השאלה האם יש קשר בין בחירת הטעמים לאופי של האדם. האם אנשים שמעדיפים גלידה מתוקה יותר נחמדים ואופטימיים יותר מאלה שמעדיפים גלידה מרירה? האם אנשים שמעדיפים גלידה עם טעם חד ומורכב יותר נוטים להיות יצירתיים וחכמים יותר? האם אנשים שמעדיפים גלידה קרה ומרעננת נוטים להיות רגועים ומרגישים טוב יותר?, האם אנשים שמעדיפים גלידה עם טעם פירות טרופיים ניחנים באנרגטיות חיוביות יותר?

אז יצאנו לחקור ומסתבר שכן, ישנם מחקרים שנעשו בעבר ובהם חקרו את הקשר בין בחירת טעמים של גלידה לאופי האדם ולמצב רוחו.

במחקר  שפורסם בשנת 2015 במגזין "Food Quality and Preference" חקרו את הקשר בין בחירת טעמים שונים של גלידה לאופי האדם. המחקר מצא קשר בין העדפות הטעמים לבין מאפיינים כמו פתיחות חברתית, יצירתיות ואופטימיות.

מחקר נוסף שפורסם בשנת 2012 במגזין "Appetite" חקר את הקשר בין בחירת טעמים שונים של גלידה למצבי רוח שונים. המחקר מצא קשר בין בחירת גלידה מתוקה לבין רגישות בכלל ורגישות חברתית בפרט.

ובמחקר  שפורסם בשנת 2017 במגזין "Food Research International" חקרו את הקשר בין בחירת טעמים שונים של גלידה לאופן החיים של האדם. המחקר מצא קשר בין בחירת גלידה עם טעם פירות טרופיים לבין אנרגיות חיוביות ורגישות לחוויות חדשות.

אלו הם רק כמה דוגמאות למחקרים שנעשו בעבר.

בגלידת גולדה הגשימו את החלום, ומבחר הטעמים שם מתאים לכל אופי ולכל אדם, מהאנשים שתמיד יבקשו שוקולד וניל, ועד הסקרנים שיבקשו דווקא את הביגל המלוח שמעורב בשוקולד לבן מתוק.

כך או כך , לקראת החגים, חסכו לעצמכם את הטרחה, ומלאו קופסאות בקינוח מושלם לאחר ארוחה.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד