כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חרדית זכתה בפרס לנדאו היוקרתי

הזוכה תקבל פרס על סך 150,000 ₪ ממפעל הפיס

חרדית זכתה בפרס לנדאו היוקרתי
לוגו מפעל הפיס צילום: יח"צ

הפרס ניתן כאות הוקרה והערכה למדענים, לאנשי אקדמיה ולאנשי תרבות על מצוינותם, תרומתם והשפעתם על המחקר, המדע, האמנות וחיי התרבות בישראל

מפעל הפיס גאה להכריז על הזוכים בפרס מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים ע"ש לנדאו לשנת 2023

שווי סך כל הפרסים: 1,350,000 ש"ח

הפרס ניתן כאות הוקרה והערכה למדענים, לאנשי אקדמיה ולאנשי תרבות על מצוינותם, תרומתם והשפעתם על המחקר, המדע, האמנות וחיי התרבות בישראל.

כמו כן, הכריז מפעל הפיס על הזוכה בפרס מפעל חיים לשנת 2023: בתחום חקר ו\או עשייה לאקלים.

החרדית הזוכה בתחום המדעים -מתמטיקה היא פרופ' יונינה אלדר ממכון וייצמן .

עוד זכו בתחום הנדסה גנטית, חקר דתות ותחום הכלכלה.

כל אחד מהזוכים יקבל ממפעל הפיס פרס על סך 150 אלף ₪

יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי, אמר היום:

"פרס מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים ע"ש לנדאו, הפך ברבות השנים לאחד הפרסים החשובים והיוקרתיים ביותר בתחומי המדע, המחקר, התרבות והאמנות בישראל. גם השנה, המשיכו המדענים בישראל לפרוץ דרך, להצטיין ולהוביל להישגים חסרי תקדים הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית. בתחום האמנות והתרבות אנחנו חווים פריחה מחודשת שממשיכה לקצור פירות מדהימים. יש לנו בהחלט במה להתגאות ומטרתו של הפרס היא להכיר ולהוקיר את העשייה החשובה והבלתי פוסקת  של פורצי הדרך בתחומים הללו שהשפעתם על חיינו כל כך משמעותית. גם השנה החלטנו להעניק פרס מפעל חיים שנועד להרחיב את היריעה ולהגיע אל מועמדים ראויים שתרמו תרומה משמעותית וייחודית לחברה. פרס מפעל חיים יוענק השנה לפרופ' פנחס אלפרט מאוניברסיטת תל אביב על תרומתו הייחודית בתחומי המטאורולוגיה הדינמית וחקר שינויי האקלים.

במיוחד בעת הזאת. אין ראוי ממנו לפרס זה."

דולין מלניק, מנהלת אגף התרבות של מפעל הפיס, אמרה:

"גם השנה אנו ממשיכים לקיים את הפעילות החשובה של פרס מפעל הפיס לאמנויות ומדעים ע"ש לנדאו. בכל שנה אנחנו משנים את הקטגוריות של הפרס במטרה להקיף כמה שיותר תחומים ולהגיע לכמה שיותר אישים שתרמו תרומה משמעותית לתחומי המדע, המחקר והאמנות. הפרסים שמפעל הפיס מעניק הם דרך נוספת להכיר, להוקיר ולתמוך במצוינות, הן בתחומי האמנויות השונים והן בתחומי המדע".

השנה הצטרפו תשעה זוכים וזוכות מאושרים אל עשרות הזוכים בפרס מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים ע"ש לנדאו היוקרתי שמוענק מידי שנה, כחלק מפעילותו של מפעל הפיס לקידום התרבות, האמנות, המחקר והמדע בישראל. הפרס, המוענק מזה 23 שנה, נחשב לאחד הפרסים היוקרתיים בישראל והוא ניתן על שמו של מיכאל לנדאו, שמונה לראש מפעל הפיס בשנת 1951.

מפעל הפיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד