י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"פתאום אתה מתהפך על בעלזא"

ביקורת חריגה של ינון מגל על נתניהו: "אייכלר אמר דברים נכונים"

בן כספית וינון מגל התייחסו לדבריו של ח"כ אייכלר לאחר התבטאות רה"מ. מגל: "נתניהו היה יכול לדייק את האמירה שלו על הקדוש ברוך הוא". עוד אמר מגל: "גם במה שאייכלר אמר יש דברים נכונים - פה מתים יותר יהודים מכל העולם"

ביקורת חריגה של ינון מגל על נתניהו: "אייכלר אמר דברים נכונים"
נתניהו ומגל צילום: מתוך הסרטון

העיתונאים ינון מגל ובן כספית לא יכלו להתעלם הבוקר (שני) מדבריו החריפים של חבר הכנסת אייכלר, לאחר התבטאותו האפיקורסית של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתנגד לנסיעת החסידים לאומן.

"אתה לא מתבייש? הוא משמיץ את לוחמי כיפור? בזכותם פה הכול? הם הקימו את זה? אתם מדברים על ניסי ניסים? אנחנו בריבונות ובעוצמה מאז שהקמנו את צה"ל. הקואליציה מתארגנת לחוק יסוד לימוד תורה ולהצנחת ההשתמטות ההמונית. בסוף החרדים הם פה, הם המשפחה שלנו, ואיזו בושה", אמר כספית את משנתו "כוחי ועוצם ידי" ברדיו 103.

"פתאום אתה מתהפך על בעלזא שהיא לא ציונית", אמר מגל בהתייחסו לטענות שנתניהו מנע מהחסידות להשתלב בחברה הישראלית וללמוד ליבה. מגל ציין כי: "נתניהו היה יכול לדייק את האמירה שלו על הקדוש ברוך הוא - אנחנו לא מבינים את החשבונות שלו. הוא לא עובד אצלנו, אנחנו עובדים אצלו. מה שקרה זה מה שהקדוש ברוך הוא גלגל. נתניהו יכול היה לנסח את הדברים טיפה אחרת. גם אייכלר, לאט לך, הכול בסדר".

עוד הוסיף: "גם במה שאייכלר אמר יש דברים נכונים - פה מתים יותר יהודים מכל העולם. אנחנו ציונים, אנחנו צריכים לשמור על עצמנו, ואנחנו מאמינים בציונות, אבל את האמת, בינינו, בלי שאף אחד שומע צריך להגיד". כספית מיהר להגיב לדבריו, ואמר: "ינון הוא בעצם חרדי מחופש. הוא חושב שישועת השם כהרף עין".

אמש כתב אייכלר כי "זה יותר ממאה שנה שאלוקי ישראל מציל את ארץ ישראל מיד אלילי הכוח, התרבות הרעה והתבוללות המשטר החילוני. הציונים והפרטיזנים לא מנעו שואה באירופה. הגרמנים נבלמו בדרך לכיבוש ארץ ישראל בניסי ניסים ולא בגלל הציונים. הציונים התנכרו ליהודי הגולה. חלק מאנשי היודענראט שיתפו פעולה עם הנאצים, חלקם סחרו ומכרו את יהודי הגולה. ההנהגה הציונית בארץ סירבה והכשילה 'תכניות ההצלה'", והוסיף כי "כידוע מספר 'מן המיצר' של הרב וייסמנדל וספרי היסטוריונים רבים כמו שבתי בית צבי, ש. תמיר ו'כחש' של בן הכט ועוד. חלק מהציונים אף קראו ליהודי הגטאות: 'אבק אדם - שילכו לגורלם'".

אייכלר במשכן הכנסת. צילום: דוברות הכנסת

"גם לאחר השואה, כל המהגרים היהודים בתפוצות העולם, חיים מאז בשלום ובשקט יחסי", הוסיף. "רק בארץ ישראל נשפך דם יהודי כמים, מאז ועד הנה. סכנת השמדה גרעינית מאיימת על מדינת ישראל בלבד".

בהמשך, אמר: "לאחרונה התגלו חדלונם ושפלותם של אלילי הכוח והכזב ומחדלי הממשלה, במלחמת יום הכיפורים תשל"ד. ה'גנרלים' לשעבר 'המורדים' היום, מסיתים למלחמת דמים בתוך הגטו העברי בארץ ישראל. כשרואים מי היו הגנרלים, מבינים כי רק בניסי השם אלוקי ישראל אנו שורדים. מובילי מלחמת הדיקטטורה של הבג"צ, הפכו למלשינים נגד ישראל בכל העולם ומאשימים אותה באפרטהייד ובפשעי מלחמה, כאויבים הגרועים ביותר באסלאם. הסו לכם כאשר אתם מאשימים את אלוקי ישראל, במחדליכם ופשעיכם".

שר החינוך יואב קיש קרא לאייכלר לחזור בו מדבריו, ואמר: "אני קורא לח"כ אייכלר לחזור בו מדברי הבלע האנטי ציוניים שהוא כתב. כנכדו של בריגדיר קיש שנלחם בנאצים, כציוני, כיהודי וכחייל בצבא הגנה לישראל שלחם באויבנו, אני מתבייש בדברים שכתבת".

ח"כ איווט ליברמן כתב על תגובת אייכלר: "הקואליציה המשיחית, חרדית והאנטי ציונית שמובילה את מדינת ישראל לאבדון חייבת להתפרק, הגיע הזמן לקואליציה ציונית וליברלית מקיר לקיר".

העיתונאי נדב איל הגיב וכתב: "לא רק אנטי ציונות - אנטישמיות ממש. והנה הנקודה: זה מה שהממשלה ומשלמי המסים מממנים. את החינוך לערכים ולרעיונות האלה. כל ההתבטלות בפני העסקנים החרדים. הנה - היא עבור כתבי הפלסתר האלה".

הפרשן הכלכלי שאול אמסטרדמסקי הגיב: "בוהה בטקסט של אייכלר כבר כמה דקות ותוהה מה יש במשותף לי ולאיש הזה".

ישראל אייכלר ינון מגל בן כספית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד