ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
מצפון תיפתח הרעה

שר הביטחון חשף: איראן מקימה שדה תעופה 20 ק"מ מגבול לבנון-ישראל

שר הביטחון גלנט חשף בנאום שנשא כי איראן מקימה שדה תעופה צבאי 20 ק"מ מהגבול עם ישראל: "דגל איראן מתנוסס על מסלולי הטיסה מהם מתכנן משטר האייתולות לפעול נגד אזרחי ישראל" | "בעזה, ארגוני הטרור הפלסטיניים הופכים לגורמים בשירות ציר הרשע האיראני", הוסיף השר

שר הביטחון חשף: איראן מקימה שדה תעופה 20 ק"מ מגבול לבנון-ישראל
השדה שמוקם סמוך לגבול צילום: משרד הביטחון

שר הביטחון, יואב גלנט, נאם היום (שני) בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן. במהלך נאומו הוא התייחס למגוון הזירות עימן מתמודד צה"ל בעת האחרונה והפוטנציאל הנפיץ שלהם. בנוסף, הוא חשף כי איראן מקימה שדה תעופה למטרות טרור בדרום לבנון – 20 ק"מ מגבול ישראל.

בראשית דבריו התייחס לפוטנציאל האיום שמגיע מאיראן ואמר כי "איראן היא כיום האיום המשמעותי ביותר על מדינת ישראל, על היציבות האזורית ועל הסדר העולמי. היא חותרת להגעה ליכולת גרעינית צבאית וקרובה לכך יותר מתמיד. בחסות השינויים במזרח התיכון, איראן מנהלת תהליך השתלטות גאוגרפי ואידיאולוגי על מדינות האזור, מקדמת פיגועי טרור חובקי עולם, ומנסה לפורר את המדינות הקיימות".

עוד אמר כי "היעד האיראני הוא ליצור מלחמת התשה כנגד ישראל, בכל גבולותיה, ובמקביל להמשיך ולפתח נשק גרעיני ולהצטייד בו. המאמצים האלה נוגעים בכל אחת מהמדינות סביבנו".

בהמשך הוא התייחס לחזית הצפונית ואמר שבלבנון – ההתגרויות החוזרות מצד חיזבאללה בגבול הצפון, הן מעשה יהיר ומסוכן של חיזבאללה, בעידוד איראני. נסראללה כנראה שכח מה הם יחסי הכוחות האמיתיים בין ישראל לבין חיזבאללה. "הוא מבקש לצייר את עצמו כ"מגן לבנון" אבל למעשה הוא מחזיק בלבנון ובאזרחיה כבני ערובה לקידום האינטרסים האיראניים והשיעיים. אם יעשה טעות, יהפוך ל"מחריב לבנון" ".

וכאן הגיעה החשיה הדרמטית "אני חושף כאן בפעם הראשונה תמונות של שדה תעופה למטרות טרור שאיראן מקימה בקלעת ג'אבור בדרום לבנון – 20 קילומטרים מגבול ישראל. האדמה- לבנונית. השליטה- איראנית. היעד- ישראל. אם נגיע להתנגשות, לא נהסס להפעיל את עוצמתו הקטלנית של צה"ל- חיזבאללה ולבנון ישלמו מחירים כבדים וכואבים".

עוד התייחס לחזית הסורית ואמר כי גם שם "נמשך המאמץ האיראני להקמת צבא מיליציוני מדינת ישראל, באמצעות מערכת הביטחון לא תאפשר הקמת חיזבאללה 2 ברמת הגולן הסורית, ונמנע שימוש באדמת סוריה כמקפצה להעברת נשק מפר איזון לחיזבאללה".

"בעזה – ארגוני הטרור הפלסטיניים -חמאס והג'יהאד האיסלאמי. הולכים והופכים לגורמים בשירות ציר הרשע האיראני. איראן היא ספק הכסף, הידע וההכוונה לטרור העזתי".

"בגבול עיראק- ירדן – לאחרונה מתקיים מאמץ איראני לערער את גבולה המזרחי של ירדן באמצעות מיליציות שיעיות אשר פועלות ומתבססות בעיראק, בשליטה איראנית"

"היעד הסופי הוא- יצירת חזית נוספת מול ישראל, בגבול ירדן, הגבול הארוך מאילת ועד הכנרת. גם מאחורי גל הטרור שפוקד את יהודה ושומרון, עומדת איראן: מימון, אמצעי לחימה והכוונה, והמטרה זריעת הרס וטרור כנגד מדינת ישראל ואזרחיה".

וסיים באמרו כי "אל מול כל אלה ניצבת מדינת ישראל- עוצמתנו הצבאית, המודיעינית, הכלכלית והטכנולוגית מאפשרת את קיומנו בסביבה עוינת ורוויית אתגרים".

 

לבנון חיזבאללה איראן יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד