כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ההסתה מתחילה: דרישה לבדוק המגעים עם נתניהו

ח"כ עדי קול מיש עתיד פנתה ליועץ המשפטי של הכנסת לבדוק את חוקיות המגעים בין החרדים לראש הממשלה

ההסתה מתחילה: דרישה לבדוק המגעים עם נתניהו

בעקבות הפרסומים על הסכמה שהושגה בין אגודת ישראל לראש הממשלה בנימין נתניהו על תמיכה בו לאחר הבחירות אצל הנשיא, פנתה הבוקר (ו) ח"כ עדי קול מיש עתיד ליועץ המשפטי של הכנסת ודרשה ממנו "לבדוק את המגעים בין רוה"מ למפלגות החרדיות".

ח"כ עדי קול (יש עתיד) ביקשה מהיועץ המשפטי לקבל חוות דעת משפטית לחוקיות המגעים המתקיימים בימים אלה בין ראש המממשלה לראשי הסיעות החרדיות.

בדף הפייסבוק שלה כתבה קול: "יש טעם לפגם, ולדעתי גם בעיה חוקית במגעים המתקימים בימים אלה בין שליחי רה"מ לראשי המפלגות החרדיות על תמיכה בו לראשות הממשלה בכנסת הבאה.

"פניתי הבוקר ליועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, על מנת שיחווה דעתו המשפטית על המו"מ המתקיים. ביקשתי מעו"ד ינון שייתן דעתו על מגעים אלה המתקיימים עוד לפני פיזור הכנסת הנוכחית".

גם ח"כ יואל רזבוזוב מיש עתיד כתב בפייסבוק: "כמה צריך לשלם בשביל להיות ראש ממשלה? "מכירת החיסול" שנתניהו התחיל בימים האחרונים הולכת להחזיר את מדינת ישראל לזמנים שכל כך רצינו לשכוח. חברים התכוננו, עכשיו במחיר מבצע - סוף למדינה שהכרתם: חוק השוויון בנטל יתבטל, יוחזרו תקציבי הישיבות, ושוב יינתן מענק ילדים מופרך למשפחות מרובות הילדים.

"מה כל כך מפחיד בתקציב חברתי? מה כל כך מפחיד ב- 0% מע"מ שיעזור לזוגות צעירים לקנות דירה? ומה מפחיד כל כך בסיוע של מיליארד שקלים לניצולי השואה? כנראה שאת נתניהו זה מפחיד".

מוקדם יותר היום הגיב גורם בדגל התורה לכותרות בנושא: "זה נראה שלפיד התחיל בקמפיין הסתה כנגד הציבור החרדי, בכך שנתניהו לא מסכים על הכרזת בחירות לפני שיקבל הבטחה על תמיכתם בו לאחר הבחירות אצל הנשיא. ובתמורה נתניהו 'ימכור' את תמדינה לחרדים. אסור שמערכת הבחירות הנוכחית שלפיד בא עם לא מעט כישלונות שיגרמו לו לנפילה במספר המנדטים, תהפוך לדיון בנושא החרדים".

בעקבות פנייתה של ״יש עתיד״ ליועץ המשפטי של הכנסת, ביקש ״הליכוד״ מהיועץ לבדוק את חוקיות המגעים שניהל שר האוצר עם המפלגות החרדיות ועם מפלגות נוספות בכנסת, על הקמת ממשלה חלופית במסגרת תרגיל מסריח, מבלי שהוסמך לכך באופן חוקי על ידי הנשיא או הכנסת.
נתניהו חרדים הסתה מדינה עדי קול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד